Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.1.2015 8:23
Rajoitetulta CDI:ltä kuullostaa, minkävärinen maadoitusjohto boksissa?
13/53 väleillä 12500rpm olis sen 100km/h smotoilla. 14/65 väleillä 95km/h nopeus vaatii noin 13500rpm. Mikäli jaksavat kiertää ton verran ajossa, en näe miksi eivät kulkisi kyseisiä lukemia. Nämä vielä tarkkoja nopeuksia, eri asia jos nuo sataset on vaikka mittariin ajettu.
21.1.2015 9:10
Itsekin rupesin epäilemään boksia, mutta tarkastin sen ja huomasin, että vihreähän se maajohto on. Tosin, nuo minun Derbin huiput otettiin nyt talvella nastoilla, että se kenties vie hieman tehoista?
21.1.2015 12:10
No sitten se todennäköisesti on kiinni kaasuttimen säädöistä,jos se cdi:kin on rajoittamaton:roll:
21.1.2015 16:05
@Ledinauha
En usko että viilaamattomalla vakiopytyllä ja gianellilla kiertää 13500 ajossa ja 12500 enoxillakin kuulostaa aika suurelta lukemalta.
21.1.2015 21:32
.. Ja epäilen, että vaikka olisi paikallisen kylähullun viilaama, ei se silti kiertäisi yli 12,500rpm ajossa 6. vaihteella, ellei putki olisi joku muu kuin Giannelli.
Realistiset huiput enoxilla, 13/53 väleillä ja am6:lla n. 85km/h luokkkaa.
Giannellilla suunnilleen saman verran 14/65 välityksillä.
Todennäköisesti siulla on liian pieni pääsuutin (eli polttoaine-ilmaseos liian laihalla täydellä kaasulla), joka aiheuttaa sen ettei jaksa kiertää.
10-15 numeroa isompi pääsuutin eka kiinni ja siitä säätelemään.
Aina ennemmin liian rikkaalla, kuin laihalla.
"Karstoittunut tulppa on parempi kuin sulanut mäntä."
22.1.2015 19:03
Tietääkö kukaan mihin nopeuksiin päästäisiin, jos laittaisin vuoden - 11 xtremeen rajoittamattoman cdi:n, suuremman suuttimen ja Leovincen tehoputken ? Saattaa kuulostaa aika tyhmältä , mutta ajattelin hankkia teharin nopeamman kiihtyvyyden vuoksi, ja näin ollen jättäisin teharin omat kurit paikoilleen.
22.1.2015 19:30
Ei ole mitään järkeä, etenkään tuossa rajoittamattomassa CDI boksissa..
kurin kanssa ei kierrä edes rajoittimelle asti 6. vaihteella.
Kiihtyvyydessä et tunne ainakaan positiivista eroa kuristetun teharin kanssa, usko pois.
22.1.2015 23:20
Todellakin tuo kuristettujen teharien tuoma "kiihtyvyys" on, sanotaanko, suoranaista vittuilua lainsäädännölle.
Ei niitä tehareita ole koskaan tarkoitettu ajettavaksi kurin ollessa paikoillaan; näin ne vain saadaan myytyä kuluttajalle. Nykyinen DRD X-tremen kuristettu vakioputkesi (pelkkä hukkis) on huomattavasti tehokkaampi kuin kurillinen Leovince.
23.1.2015 16:52
Njoo.... Jätän tästä tämmöisen vain tähän.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
25.1.2015 22:39
En olis uskonut, että kuristetulla teharilla saisi enemmän tehoa..
Ei ollut taaskaan mututieto totta.
26.1.2015 1:16
Tuo käyrä siis ilmeisesti mittaa kuristettu vakio vs. kuristettu Leovince? Jos näin, niin DRD X-tremehän on papereissa 4,2 kW, joka on tuota Leovinceä korkeampi lukema
26.1.2015 17:04
Sillä paperien lukemalla ei ole mitään merkitystä, nuo on oikeita penkitystuloksia samasta penkistä. Derbin 4.2kW on todennäköisesti kaiken lisäksi vielä kurittomana mitattu.
26.1.2015 22:21
J11 kirjoitti:En olis uskonut, että kuristetulla teharilla saisi enemmän tehoa..
Ei ollut taaskaan mututieto totta.
Njoo no siis kattokaapa nyt tuota kiihdytyskäyrääkin siinä lomassa. Vinssihän jää huipputeholukemista huolimatta reippaasti jälkeen
tientuk3 kirjoitti:Tuo käyrä siis ilmeisesti mittaa kuristettu vakio vs. kuristettu Leovince? Jos näin, niin DRD X-tremehän on papereissa 4,2 kW, joka on tuota Leovinceä korkeampi lukema
Kuristettuja lienevät. Pitäisi vakion kiertää 9400 ja vinssin jtn. 10500rpm kurittomana.
Mitä lie noi nopeudet sitten on. Kai ne saa jossain maissa tota nopeutta mennä.
27.1.2015 19:12
Vinssihän jää huipputeholukemista huolimatta reippaasti jälkeen
Sehän siinä onkin jännää.. vääntöalue varmaan heikompi Leovincessä.
Vakioputken kanssa tehoa lähtee n. 4,6cv
(= ~ hp), joka on 3,9kw.
Jos siinä '11 DRD Xtremessä ainut kuristus paisarissa on se hukkaputki, niin silloin tehoa voi olla n. 4,2kw kuristamattomana.
____
Nyt vaihdan keskustelun aihetta "hiukan"..Malossin palvojia riittää ihan jonkin verran, joten ajattelin näiden dynokäyrien luovan jotain mielenkiintoista keskustelua.
Malossi MHR 80cc | D50B0Airsal 80cc | D50B0Hintaeroa vaivaiset 130,16€.
Kannattaa oikeasti siis vertailla noita sylintereitä, jos meinaa säästää rahaa.
Scootfastilla ovat penkittäneet erilaisia sylinteri-kaasari-putki -yhdistelmiä, joten heidän sivuiltaan kannattaa katsoa vähän noita dynokäyriä ennen kuin ostaa jonkun sylinterin pelkän valmistajan tai huhujen vuoksi.
27.1.2015 19:59
Viellä kuristettuun vinseen palaten vaikka aihe ei minua kiinnostakkaan kuin esimerkkinä huipputehon merkitsemättömyydestä;
siinä vaiheessa kun vaihetta pitää vaihtaa toiselle, tippuu kierrokset tässä skenaariossa jotain 3krpm. Miltäs se käyrä näyttääkin sieltä käsin
Tilannehan on eri kun vaihdetta vaihdetaan vaikkapa mutkan jälkeen neloselta ylöspäin. Siitäkin tosin väistämättömien vaihtovirheiden vaikutus jne. ja nyt meneekin liian hankalaksi jo kun puhutaan kuristetusta vekottimesta
Vakioputkella itse kouluun ajelisin mielummin jos valitsemaan pistäisivät. Varmaan kaikkialle muuallekkin.
Noissa pytyissä sitten tulee semmonen ilmiö että malossit yms. HE pytyt on aukotuksiltaan semmosia että eivät hirveästi jousta putken myötä. Se näkyy usein kapeampana vääntönä, mutta voi veljet kun kaikki sattuukin napsahtamaan kohileen kun mennäänkin lujaa.