Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.10.2013 12:48
wrz kirjoitti:Ja onko kellään muulla ollt semmosta ongelmaa, että takarattaan pultti (tai pultit) ottanu kiinni takahaarukkaan? Itellä tais vissii yks mutteri löystyä sen verran että alko ottaan kiinni ja teki pahaa jälkeä
(aukes siis vaikka oli tiukasti kiinni ja vielä ruuvilukitettakin lisätty)
Kannattaa ostaa senkkikantaisia ruuveja ja tehdä siihen rattaaseen vaikka isommalla poranterällä sellaset upotukset niille ruuvin kannoille. Itellä oli vanha omistaja vaan näyttäny rälläkkää niille ruuveille, mutta se voi olla irrotuksen kannalta vähän huono homma.
28.10.2013 18:07
Hiljeneekö äänet peltikurilla juurikaan? Muutama päivä sitte ostin betan ja tällä hetkellä kuriton ja naapurusto kaikuu kun vähä kaasuttelee. Kaveriltakin lähti kortti jo kun poliisi pysäytti sen kovien äänien takia ja päätti testii sen hm ni ei ite haluis samaa kohtaloa. Vai auttasko vaan villojen vaihto mitään? Melkein 4000 ajettu jos se tieto jotain auttaa.
28.10.2013 20:51
Ei ne kuristukset juurikaan äänta muuta. Tietysti jos putki jää vuotamaan jostain kohtaa nii silloin vaan.
En usko, että noin uudessa mopossa vielä olisi villojen vaihdolle tarvetta, mutta saattaahan se auttaa.
28.10.2013 22:50
Kyllä se villojen vaihto auttaa kummasti. Itsellä oli peltikurin kaa ajettu 5000km ja villat oli melko pahasti palanut.
Villojen vaihdon jälkeen äänet oli pienemmät ja onnistuneen huollon ansiosta päätin pyörähtää abcllä. Matkalla ajoi Mp ja sivariauto vastaan. Kuumotti pirustu. Sitten jatkoin abc pihaan jossa oli kaksi maijjaa, ja niiden kuljettajat pihalla porisemassa
Ainiin, ja en vaihtanut villoja edes kunnolla, vaan leikkasin vain palaneen pois
30.10.2013 22:22
Kun toi kolikon kokonen pala tossa kurin päässä on vaan 2 hitsipisteellä kiinni niin jos sen ottas irti nii meniskö jotain 60 ku näin oon kuullu vai pitäskö välejä jotenki viä muuttaa? Ja jos näin niin mikä suutin sopiva?
1.11.2013 14:36
Laita 10p etee ni menee 60, koita 100 suutinta
3.11.2013 16:12
Betaan ei vissiin mene minkään muun vehkeen katteet suoraan tai pienellä modauksella?
talvella voisi olla mukavampi olla jotkut toiset katteet.
3.11.2013 20:32
Onks kellään kokemuksia betasta 70cc:eenä vakioputkella? Ei kai toi vakioalakauttanen putki hirveesti jää kuristamaan vaikka 70cc airsalin kanssa?
4.11.2013 12:31
Kokemuksia tuskin on, mutta en usko, että vanhanmallin putki kuristaisi varsinkaan mataliviritteisen airsalin kanssa!
5.11.2013 0:07
Tehot siirtyivät ylemmille kierroksille airsalin kanssa, mutta alavääntöä silti lisää. Kone kiertää pidemmälle. Kuristaahan se vakioputki hieman kun se liitoskin on kapeampi kuin airsalin 70cc sylinterin, mutta pelaa ihan jees.
5.11.2013 16:48
Toki se varmaan hieman kuristaa mutta tuskin kovin merkittävästi
6.11.2013 20:32
Tietääkö kukaan onko -12 mallin trackissa sisärenkaita? Renkaissa kyllä lukee tubeless mutta oon kuullut että ainakin vanhemmissa betoissa on sisärenkaat renkaissa vaikka lukisi tubeless? Kun olen käytettyjä smotonastoja hommaamassa joihin tarttisi sisärenkaat. Entä meneekö 100 leveä rengas 110 vanteelle?
6.11.2013 22:41
http://www.janikaasalainen.fi/tehoputki ... 11480.html Niin oliko kellään mitä kokemuksia, kun itse olisin ehkä ostamas?
9.11.2013 20:59
Nyt on nastat ja kuriton vakioputki betassa kiinni niin kävin koittamassa huippuja pitkällä suoralla 11-50 väleillä, meni 90 mittariin
Ja monesti GPS:llä todennut että esim. 93 mittariin on 91 oikeaa ja 90 on ollut 88.
Joten ei se -12 mallinkaan putki niin laiska ole, ei tuolla linkkaamallasi putkella paljoa ainakaan nopeutta saa lisää
9.11.2013 21:25
En kyllä mitenkään usko että noin kuvaa kulkis sillä noilla väleillä itellä kone kiertää ainakin aivan tapissa jo kun mittarissa on 80. 13-50 väleillä kierrokset tapissa meni 95 mittariin