Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: CPI SM/SX

12.7.2013 22:34

65 kmh? mul o vakio ja menee mun alla tasasella ehk sen 61? o.o ja mistäs sais muutes ostettuu tollassen alakauttasenpeilin? tarkotan siis jos jostain vois ettei tarvis tilaa? (:

Re: CPI SM/SX

13.7.2013 0:25

hmh mittari kusettaa sen 10km/h eli sulla menee hyvällä tuurilla 50km/h vakiona ja jos sun lähelläs on biltemaa ni sieltä saa

Re: CPI SM/SX

13.7.2013 12:02

kyllä se gpsn mukaan menee 60kmh mutta en tiedä onko putkessa vakio kuri (: ja millä nimellä niitä peilejä kutsutaan?

Re: CPI SM/SX

13.7.2013 13:59

biltemasta tangonpäätypeilit ku niistä ottaa sen tangon sisään menevän osan pois nii saa kiinnitettyy tangon ympäril 30€/2kpl

Re: CPI SM/SX

14.7.2013 16:13

Kyllä noi cpi:t on vakio väleil kurittomana yleensä sen melkee 70 ottanu oikeeta nopeutta ku pääsee kiertää loppuu asti, pidemmillä väleillä luonnolisesti enemmän.

Mutta jos aattelit ottaa kurit pois kokonaan niin vakiovälejä lyhyemmissä väleissä ei oo enää mitään järkee ku kone huutaa hoosiannaa kokoajan

Re: CPI SM/SX

14.7.2013 18:09

Nyt ei enää booaa kun pistin 77,5 suuttimen kiinni. Mistä johtuu, että kierrosten noustua 8000-9000, kone ei enää vastaa kaasuun ja pudottaa kierrokset viiteen tonniin ja alkaa taas kiihdyttämään?

Re: CPI SM/SX

14.7.2013 19:22

no siis ideana oli ottaa pakoputken se lisä pilli pois? ja meinasin laittaa eteen 10 piikkisen rattaan(:

Re: CPI SM/SX

14.7.2013 20:29

Se sun pillis on se kuristus ja älä laita mitää 10 eturatast ku vakio välitki on jo niin huudatus välit et pahaa tekee ku ajaa 8) ja ketjut menee paskaks niin pienel... Ja jos sul vakiona 60 kulkee ni siit on jo rattait varmaa vaihdeltu

Re: CPI SM/SX

14.7.2013 21:12

Niilosti kirjoitti:Nyt ei enää booaa kun pistin 77,5 suuttimen kiinni. Mistä johtuu, että kierrosten noustua 8000-9000, kone ei enää vastaa kaasuun ja pudottaa kierrokset viiteen tonniin ja alkaa taas kiihdyttämään?

Tod.näk. menee niin laihalle yläkierroksilla ettei enää jaksa vetää, tai esim. ilmansuodatin tukossa.
Kokeile aluksi vaikka vielä hiukka isompaa suutinta, tai nostaa neulaa pykälällä-parilla, jos käynti ja kulku paranee, käy kone laihalla

Re: CPI SM/SX

14.7.2013 21:43

okei ku tavote ois virittää cpi sillee että ku itte oon melko kevyt kaveri (65-72kg) nii sais sen mopedin menee mun alla joku 70-75khm jotta poliisin sattuessa paikalle ei ainakaa poliisin alla menisi 65kmh ettei tulisi veroja (:

Re: CPI SM/SX

14.7.2013 22:40

no otat vaa sen kurin pois ja vakio välit

Re: CPI SM/SX

15.7.2013 0:02

Eipä cpi yleensä mene kun sen 65 kurittomana, vähänkin enemmän ajetuissa on sytkä laiskistunut ja itsellä ainakin 10 500rpm kohdilla alkaa pätkimään eikä kierrä enempää vaikka sytkä onkin rajoittamaton. itsekin kohtalaisen sirorakenteinen kaveri ja menee sen 65 tasasella eikä vauhti paljoa putoa vaikka tulisi ylämäki vastaan, alamäkeenkään ei kulje edes 70 kun pätkii. poliisin alla ei ole (onneksi) vielä ollut mutta veljellä meni tasaisella 60kmh poliisimiehen alla, joten veroista tuskin kannattaa vakioväleillä kurittomana huolehtia.

Re: CPI SM/SX

15.7.2013 0:27

sama homma, max 65 hyvinä päivinä ja kummasti kyllä jaksaa ylämäkiin mennä :lol: paremmilla sähköillä varmaan kiertäisi paremmin :roll:

Re: CPI SM/SX

15.7.2013 12:43

okei no siis mulle 65 riittää hyvin vauhdiksi kuhan jaksaa ylämäet mennä ja kiihtyyy, koska toi vakio kiihtyy tosi hikisesti varsinki jos on loivaa ylämäkeä (:

Re: CPI SM/SX

15.7.2013 15:52

kyllä saa aika iso ylämäki olla että kurittomana painuu vauhti alle 55kmh. ainoa miinus tuossa cpi:n vakioputkessa on että kurittomana aika ylätehoinen, tehot alkaa 8000rpm kohdalla ja sen päällä vetää hyvin mutta pienemmillä kierroksilla ei oikein tahdo ylämäkeen jaksaa, tasasella kyllä kiihtyy.