Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.3.2012 20:38

Onko kellään kokemusta tästä:
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahko ... 0-W-17083/

Lueskelin, että laikat ja terät kuluisivat erittäin nopeasti ja suositeltiin ostamaan Dremelin omia laikkoja ja teriä, mutta hinta niissä on suolaisempi kuin Bilteman pienoisporakoneessa ja ainoa tarkoitus olisi melkeinpä hioa tällä se kuristus irti detsin putkesta, eli kolme hitsitäppiä, ja ehkä myös toiset kolme paisarin ja alkukäyrän liitoksesta. Joten onko jollakin kokemusta tästä Dremelin halppiskopiosta, kai laikat nyt noin pienen työn kestäisivät kun ei tuo 15€ nyt paha hinta olisi, vaikka käyttötarkoitus ei olekaan tosiaan muu kun tuo kuristuksen irroitus?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.3.2012 20:41

Kyllä se sen kestää.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.3.2012 21:32

15€ maksaa kurin otto autokorjaamolla :D

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.3.2012 21:42

Iha turhaa, ite ostin 3€ paketin hiomateriä motonetistä, sellasia erimuotosia, kokosia, ja värisiä päitä n. 10 kpl (samanlaisia mitä tuossa kuvassa). Nopeesti lähti kuri irti, ja tais jäädä pari terää jäljellekki vielä. Tietysti oletan että iskuporakone löytyy jo valmiiksi.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.3.2012 19:42

Mikä suutin olis sopiva, kun on kuriton vakioputki, moric porattu ja pipercross-ilmanputsari?

Nyt on 108 ja pelittää ihan hyvin, mutta lämmöt nousee korkealle. Nyt kun lämpötila kävi +10 moottorin lämmöt oli nopeasti 5 8:sta palkista. Viime kesänä ajossa oli 6 palkkia ja liikennevaloissa/paikallaan parhaimmillaan 7 palkkia lämpöä. Vähän kyllä jännitti kuumeneeko liikaa... :s

Eikös tuo lämpöjen nousu johdu liian pienestä suuttimesta?

Kiitos vastaajille. ;)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.3.2012 20:32

Johtuu. Osta paljon suurempi ja siittä lähdet porrastamaan alaspäin. Aloita vaikka 120.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.3.2012 20:56

Moro. Enpä turhia lukenu aikasempia kommentteja, mut aattelin postaa omat virit tänne.
*Metrakit HM 75cc *Dell'Orto PHBG 21mm *Iso imukaula (ei just nyt tule koko mielee) *Arrowin läpät + runko *Arrowin putkisto *Kisakampura, muistaakseni MK + punakuulalaakerit = (laakereilta luvattu tasasempaa käyntiä) *Kisakytkin, muistaakseni MK tämäkin + levyt + jäykät jouset *Edellisen omistajan vaihdattama törkeen kallis vaihteisto, muistaakseni mallia Doppler *Ducatin tehopuola / CDI (MORIC:iton) *10-48 * + stefat, tiivisteet jne. :|

Nojaa, mitä turhia leijjumaa, huippuja vetelee noilla väleillä päältä 90, mutta lähtee mopoksi pirun ketterää. Piikki lähtee siitä n. 7500-8000 ja vetelee niin paljo kun sähköt antaa periksi. Kuuloarviolta ottaa jopa 12.000rpm.(Mittari ei ole kiinni, mutta mittari muistaakseni loppui 10.000rpm...) 13-48 väleillä haettu parhaillaan jotain alta 110 vauhteja. Asialliset mid-race virit, tosin jos itse olisin pytyn kaupasta uuten ostanut, olisin hommannut alumiinipytyn. :roll:

Vaki kysymys: keuliiko kaasusta?
Vastaus: siinä ja siinä, jos oikein lähettää nii keulahan se ekana ylös nousee.

EDIT: Jos kiinnostaa, galleriassa kuvia... :roll:

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.3.2012 21:26

Paljonkos muuten kiertää ihan kuriton ja moric porattu parhaimmillaan ajossa, siis vaikka vakioväleillä? Ku tuntus että kiertää kuitenki vielä paljon yli 10k

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.3.2012 21:48

iha oikein, eli kiertää se sen yli 10k

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.3.2012 22:07

mahtaaks mun moricis olla jotain vikaa ku rajottaa jo niin hemmetisti 7900 kierroksis eikä oikee sit kierrä ku johki 8500 ku viime kesän pysty helposti kierrättää +10000 vai vaikuttaaks se niin paljo jos laittaa 3 piikkii isomma etu rattaa?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.3.2012 22:48

No miten on viritetty?

28.3.2012 3:22

Morjesta!

Mistä saisi tilattua kierrosten rajoittimen yamaha dt 05 malliseen mopoon, eniten kiinnostaisi sellainen kaukosäätimellä toimiva, mutta ihan on/off kytkimellä toimivakin käy. Olisiko jotain verkkokauppoja mistä saisin halvalla tällaisen. Myös vielä yksi kysymys, että onko tämän kierrosten rajoittimen asennus vaikea homma? 8)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

28.3.2012 8:18

Täältä on parempi mennä kyselemään.

Phot-ecoa kannattaa ainakin harkita, sillä menee automaattisesti rajoitus asentoon, kun mopon sammuttaa. Eli näin ollen jos poliisit pysäyttää ja meinaavat lähteä testaamaan, ei tarvitse mitään alkaa hiplailemaan vaan rajoitin rupeaa jo rajoittamaan.

Jos tahdot halvan, osta normi 12-asentoinen rajoitin jossa on hienosäätö. Näitä saa lähes kaikkialta 20-30e hintaan. Jos tahdot kaukosäätimen, voit ostaa käyttäjältä _Syl_int_eri_ näitä kierrostenrajoittimien kaukosäätimiä.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

28.3.2012 12:21

mistä saisi detsiin hiilariläpät? auttaako mitään?mihin laitetaan ne::D ja miten ja onks helppo homma.. ku ei oo tietoo:P

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

28.3.2012 16:06

Ei auta yhtään mitään etkä kyllä eroa huomaa jos ei sitte satu oleen jotain ihan high-end virejä, nekin rahat voi käyttää paljon fiksummin. Mutta kuitenki löytyy monista mopoliikkeistä. Laitetaan imukaulan alle läppärunkoon.