Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

14.6.2012 20:13

Lähti kaasarista koneeseen menevä paksu musta lyhyt kumiputki pois paikoiltaan eikä tunnu työntämällä menevän takaisin.Pitääkö avata se metallinen putkea ympäröivä lukko että menisi takaisin? ja saako sen helposti takaisin kiinni?

Re: Gilera RCR/SMT

14.6.2012 20:43

joo se kiristää sitä kumia ni se ei pakolla mee siihen eli pitää avata ja jos et saa sitä takaisin kiinni niin voit ihan hyvin laittaa siihen sopivan letku klemmarin ja kiristää sen. Se on paljon kätevämpi siinä.

Re: Gilera RCR/SMT

16.6.2012 1:44

TOi 5000 takuuhuolto lähestyy nii mites on et säilyykö takuu jos avaa kaasarin tai putken :eek: ?

Re: Gilera RCR/SMT

16.6.2012 2:15

Luulis säilyvän. Eivät mulla ainakaan mitään välittäneet vaikka olen itse roplannut sekä kaasaria että putkea.

Re: Gilera RCR/SMT

17.6.2012 14:19

Ois "pientä" ongelmaa, eli tähän asti toiminu moitteetta talvellakin laakista käyntiin etc. Ja nyt rupesin töissä käymään, ja sinne on 40km suuntaansa, ja sen pari krt viikossa ajan. Ja sitten ekana päivänä jo, kun tulin takas kotiinpäin rupes pätkimään, ja tuntu ettei saanu bensaa kunnolla. Myöskään käyntiin ei lähteny ku mäkistartilla. Sitten kotona otin kaasarin auki, puhdistin sen, ja siinä sitten koho irtosi ja laitoin takasin kiinni sekä vaihoin tulpan. No sitten toimi taas sen 80km ja sama ongelma. No nyt sitten tulppa nokeentuu siinä ~100km~ ja menee mustaksi, ja kun vaihtaa tulpan niin toimii täydellisesti sen hetken. Myöskään bensansuodattimeen ei oikeen bensaa tule. Ite täl hetkellä epäilen et koho meni väärinpäin kiinni, tai säädöt on vituillaan näin lämpimälle.

Myöskin koneen suunnalta kuúluu alakierroksilla helvetin moinen tärinä ja siis koko pyörä tärisee siinä ~3000~ ja sitten toimii hyvin ja uusiksi ~4500rpm~ ja siitä ylöspäin kone toimii moitteetta`.

Sori vähän pitkä stoori, mutta jos joku tietäis mikä vika, kun töihin pitäis päästä :)

Re: Gilera RCR/SMT

17.6.2012 15:38

Moro!

Onko kova homma laittaa polisportin halo maski 06 rcr:ään? Ja muuten eikös vakiotanko oo normi 22 millinen?

Re: Gilera RCR/SMT

19.6.2012 19:09

Ei se kova homma oo, vanha irti ja uutta tilalle. Ja on se.

Re: Gilera RCR/SMT

20.6.2012 19:42

Juu niin kattelin että ei oo kova homma. Ainoo miinus et liittimet ei passaa siihen kaantaan. Mut kuulemma myyän siihen välille semmonen setti.

Re: Gilera RCR/SMT

20.6.2012 19:43

Minkäköhän kokonen suutin olis sopiva gilsuun, kun otin reikälevyn pois? Nykynen 80 tuntuu vähän pieneltä nii olisikohan ~85 sopiva? ;) No ihan sama tietty, itehän se pitää testata :nörtti:

Editoin vähän tietopankkia:
http://www.motot.net/wiki/Gilera_RCR/SMT_kuristusten_poisto

Re: Gilera RCR/SMT

21.6.2012 8:17

Jos gilerassa oli se 17.5 kaasari niin yleensä about 90 on kurittomalle sopiva joten veikkaisin et 85 vois olla iha ok jos putkesta on porattu ees vähän sitä kuria. Kyl se toimii vakioonki ku ne käy aina laihalla vakiosuuttimella.

Re: Gilera RCR/SMT

21.6.2012 20:51

Kertokaapa mikä mopossa on ku ei jaksa vetää minkäänlaisia mäkiä ylös, männänvaihdon jälkeenkää ei mitään muutosta, putkesta on otettu holkki pois ja hukkaputki tukittu, suutin on 90 ja pipecross on kans paikollaa, välit 12-62. Kiihtyy hyvin mutta ku mäki tulee vastaan nii ei. Sylinterikää ei oo väljä, eikä kampurassa oo välystä.

Re: Gilera RCR/SMT

21.6.2012 22:39

joo vikahan se oli siinä pipecrossissa, vakion ilmanputsarin laitto paikollee nii heti alko toimii.

Re: Gilera RCR/SMT

21.6.2012 22:44

Juu. On tullut huomattua että piperi on aika hankala saada kunnon säätöihin :)

Re: Gilera RCR/SMT

21.6.2012 23:20

Itekki kokeilin säätää mutta en ainakaa ite löytäny oikeita säätöjä

Re: Gilera RCR/SMT

22.6.2012 3:56

mikä ois sopivan kokonen suutin -10 smt:hen kun on piperi, arrow? kaasarihan on 17.5 lortto