Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Apollo Orion RX 50

5.9.2011 15:03

siis kyllä tuokin vähän iskariin ottaa kiinni mutta ei se vaikuta siihen mitenkään... mites ootte akun saanu kiinni ? jos oote ite tehny akku telineen niin saisko kuvaa et vois vähän matkii ettei mee vituillee :P : )

5.9.2011 15:29

vappe123 kirjoitti:siis kyllä tuokin vähän iskariin ottaa kiinni mutta ei se vaikuta siihen mitenkään... mites ootte akun saanu kiinni ? jos oote ite tehny akku telineen niin saisko kuvaa et vois vähän matkii ettei mee vituillee :P : )

joo mutta pipercrossi on vähän heikompaa se muovi niin ne hajoo kyllä voin suoraan sanoo ja sit vituttaa :P ja vähän mielikuvitusta hei, ei tarvii olla mikään vitun insinööri et osaa akkutelineen väsätä. Mieti vähän ensin ennen ku joka asiasta pistät viestii ei jaksa vastata tyhmiin/turhiin/ilmiselviin kysymyksiin :roll: mut tän kerran: mä ite otin vaan vakioilmanputsarin kotelosta sen kannen ja tötterön helevettiin ja sitten jäi sellanen kiva pieni lokero missä mulla sattuu olemaan joku moottoripyöräpeite.

5.9.2011 20:52

ootteko muute poranneet ruuvit vaan että änkkä pysyy kasassa kun oote tyhjentänyt sen mikäli olette ?

5.9.2011 21:04

Poraat vanhat popparit veke, teet änkälle mitä oot tekemässäki ja laitat uudet popparit paikalleen. Simple as that. En tiä mitä tarkotit tolla et änkkä pysyy kasassa mutta what ever.

5.9.2011 22:08

siis et pysyykö kiinni pelkillä ruuveilla jos pistäis ?

5.9.2011 23:24

Saattaa pysyä ilman popniittejäki kasassa (mulla on ainaki iha saatanan tiukka), mutta parempi laittaa ne kuitenki siihe ettei vuoda niistä rei'istä.
Mutta jos tarkotit, että laittais popniittien tilalle ruuvit ni seki saattais olla iha hyvä ratkasu jos saat jotenki ne pysymään siinä.

9.9.2011 13:45

kuinka pitkät ketjut tuohon nyt vittu menee ku tietopankki ja ohjekirja näyttää 146lenkkiä no hain tänään stormista 146 lenkkiset ja ne oli liian pitkät vaikka rengas oli ihan takana vittu mä en ymmärrä tätä vitun paskaa miks laittaa ohje kirjaan 146 kum ne on liian pitkät .Rupee menemään hermot tähän paskakasaan
(KIIRE)

9.9.2011 13:59

haulikkopappa kirjoitti:kuinka pitkät ketjut tuohon nyt vittu menee ku tietopankki ja ohjekirja näyttää 146lenkkiä no hain tänään stormista 146 lenkkiset ja ne oli liian pitkät vaikka rengas oli ihan takana vittu mä en ymmärrä tätä vitun paskaa miks laittaa ohje kirjaan 146 kum ne on liian pitkät .Rupee menemään hermot tähän paskakasaan
(KIIRE)

Ei voi olla niin vaikea lyhentää...? Mene lyhentämään ketjut äläkä tänne tule räyhäämään... Ja ennemmin itse ostaisin pari lenkkiä pidemmät ketjut kuin liian lyhyet, se vasta vituttaisi. :roll: Ja tuskin se on Orionin vika jos sinulla on mielestäsi liian pitkät ketjut. :lol:

9.9.2011 14:57

Oisit vaikka laskenu entisten ketjujen lenkkien määrä nii oisit saanu oikean mittaset. :D

9.9.2011 18:23

Uusi Orion omistaja ilmoittautuu! Parin viikon korjaamisen jälkeen tämä lievästi kaaduttu kiinamopo
alkaa olla kunnossa. Imakaulan muutin lattaraudasta rällläköityyn (laippa noin 5mm paksua tavaraa)
ja laitoin kumiletkun kaasarin ja kaulan väliin. Tyhjäkäynti puuttui, syyksi paljastui imuventtiilin
säädöt, välystä ei ollut lainkaan.
Motonetistä löytyi 29 eurolla uusi fatbar vääntyneen tilalle, samoin uudet ledvilkut eteen.
Mopossa on tosi mukavat äänet, ei tule yhtään ikävä Tunturi Sport 1970 mopedia. Tunturin
hinnalla saa 3 Orionia, joten ostin Tunturi kaupoista saaduilla rahoilla vielä RS 125 2006
mallisen kevarin, kun kerran oli peräkärry mukana. Orionin moottori oli helppo saada toimimaan, mutta tietenkin se Aprilia oli leikannut, kuten viime kesällä samasta paikasta ostamani Keeway F-act.
On se ihme, että pääsääntöisesti moottorit on paskana AVK:n myymissä pyörissä, vaikka kuvittelee
ostavansa kolaripyörän.
No, hieman lohduttaa se, että Orion tuli pienellä vaivalla ajokuntoiseksi.
Vielä kun jaksais viedä sen katsastutkseen, on vaan pirun kallis tuo mopovakuutus, ainakin
If pakollinen liikennevakuutus maksaa lähes 200 euroa.
Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä, missä on halvin vakuutus tällä hetkellä, kun ei jaksa
soittaa kaikkia yhtiöitä.

9.9.2011 22:59

masssim0 kirjoitti:
haulikkopappa kirjoitti:kuinka pitkät ketjut tuohon nyt vittu menee ku tietopankki ja ohjekirja näyttää 146lenkkiä no hain tänään stormista 146 lenkkiset ja ne oli liian pitkät vaikka rengas oli ihan takana vittu mä en ymmärrä tätä vitun paskaa miks laittaa ohje kirjaan 146 kum ne on liian pitkät .Rupee menemään hermot tähän paskakasaan
(KIIRE)

Ei voi olla niin vaikea lyhentää...? Mene lyhentämään ketjut äläkä tänne tule räyhäämään... Ja ennemmin itse ostaisin pari lenkkiä pidemmät ketjut kuin liian lyhyet, se vasta vituttaisi. :roll: Ja tuskin se on Orionin vika jos sinulla on mielestäsi liian pitkät ketjut. :lol:

juu juu ärsytti vain kun ohjekirjassa luki 146 huomenna menen lyhentämään nelisen lenkkiä lyhensin jo tänää 4 lenkkiä.
Asiasta toiseen mikä mun sähköstartissa on vikana kun painan nappia kuuluu vain *klick* ja painan uusiksi *klick* en sinänsä tarvitse sähköstarttia mutta oisi tuo kiva saada toimimaan
sitte viellä kolmas asia Laitoin orionin pohjaan punasen ledi nauhan(25cm oisko ollu) näyttää ihan pirun hienolta kun ajaa pimeällä parkit päällä koska orionin superlamppu on niin kirkas että näyttää samalta kuin kirkas päivän valo.

9.9.2011 23:42

niin tuosta vakuutuksesta eihän sun tartte kaikkee siihen ottaa joku liikenne perus vakuutus sellanen 130e vuodessa mulla : ) ja munkin ohjekirja näyttää päin V***a mopo on 2011 malli ja ohje kirja joku 08 varmaa kun ryyppy on väärässä paikassa ym jännää : D maanantaina luultavasti 12 piikkinen : PPP ja kk sisällä 70cc : D

11.9.2011 0:45

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... -kulmalla/ olisko tollanen hyvä vai pistänkö vaan vaahtomuovisen : )? ja mikä suutin on hyvä 70cc kanssa onko vaikea itse pistää kiinni ?

11.9.2011 8:57

Muista sitte et tota putsaria et saa suoraan meneen tohon kaasariin kii, koska iskari on siinä vieressä ja putsari ottaa siihen kiinni eli joudut pistämään esim. jotain letkua siihen kaasarin ja putsarin väliin.

Ja ittellä ei oo kokemusta powerfilttereistä, mutta ostin kumminki vaahtomuovisen ja hyvin on asiansa ajanu.

11.9.2011 9:03

mulla on toillanen powerfiltteri mutta tuo muovi otettu pois sain sen jotenki tungettua siihen iskarin viereen