Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
23.3.2014 22:18
Morjesta! Mulla on Soliferin enska ja siin on laajennettu imukaulaa ja kurit pois ja omatekemä änkkä ja menee jonku 60km/h, mut silti hyytyy mäkii ja kiihtyy huonosti et mist voisin tilata isomman eturattaan ja minkäkokosen ku vakiona siin on nyt 13, ja miten saisin tehoja lisää ilma suurempaa pyttyy. Oon miettiny 72cc sylinterisarjaa toho, ni paljon se sillä menis?
23.3.2014 23:33
katsuliii kirjoitti:Morjesta! Mulla on Soliferin enska ja siin on laajennettu imukaulaa ja kurit pois ja omatekemä änkkä ja menee jonku 60km/h, mut silti hyytyy mäkii ja kiihtyy huonosti et mist voisin tilata isomman eturattaan ja minkäkokosen ku vakiona siin on nyt 13, ja miten saisin tehoja lisää ilma suurempaa pyttyy. Oon miettiny 72cc sylinterisarjaa toho, ni paljon se sillä menis?
Kokeile isompaa takaratasta. Mee vaikka sen rattaan kanssa lähimpää mp liikkeeseen ja sano että "isompaa tämmöstä".
2.4.2014 12:46
Onks teil myydää soliferin mitään soliferin osii?
2.4.2014 14:02
Käyppäs etsimässä Motot.netin oman kauppapaikan
Mototallin puolelta, foorumi ei ole kauppapaikka.
Tapauskohtaisesti jonkun tietyn osan, etenkin harvinaisemman, etsiminen sallittakoon.
5.5.2014 21:22
elikkäs mun broidil ois solifer sm 50 ja se on ruvennu hyytyy ja huippunopeus on jtn 35+
vääntö on kadonnu ja mopo ei meinaa lähtee käyntiin.
kone on ehjä ja mopo on vakio vielä.
mikä ois vikan ku en o ite viel löytäny
putki tukos? vai mikä on
20.5.2014 9:20
Rupesin korjaamaan tätä mopoo sen seisottua pari vuotta kesät talvet pihalla. Totesin että täälä on monta osaa joista en oikeen tajua. Osaisitteko auttaa? Laitan nämä 4 kuvaa eri kysymyksiksi niin on helpompi vastata. Mikä on tämä tankin edessä oleva hieman rivoitettu pikku rasia ja mitä se tekee? Vastata voi kai myös kuvien kommentteihin, mutta tässä ne varmaan parhaiten palvelis muitakin tumpeloita.
http://www.motot.net/galleria/kuva204020/
20.5.2014 9:52
http://www.motot.net/galleria/kuva204021/Tämä on siis ilmeisesti se CDI - boxi. Voiko se olla rikki jos tulppa antaa kipinää poljettaessa?
Viimeksi muokannut Kahvimoottori päivämäärä 20.5.2014 11:38, muokattu yhteensä 1 kerran
20.5.2014 9:54
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... CN0613.jpgSytytyspuola?
Viimeksi muokannut Kahvimoottori päivämäärä 20.5.2014 11:43, muokattu yhteensä 1 kerran
20.5.2014 9:56
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... CN0612.jpgMikä on tämä rasia ja mitä se tekee? Siinä on päällä kaksi suojahattua; musta ja punainen, niiden välistä lähtee kaksi johtoa kaapelinippuun. Punainen hatutettu johto vaikuttaa tulevan suoraan akun + navasta sulakkeen ohi, musta paksu lähtee starttimoottorille ilmeisesti jonka joku on irroittanut, ja nyt roikkuu vapaana ilmassa. Keskeltä lähtee musta johto joka muuttuu liittimen jälkeen sinipunaiseksi ja sukeltaa kaapelinippuun; vaikuttaa kulkevan eteen, muuttuvan punavihreäksi ja kulkevan vasempaan kahvaan. Toinen johto keskeltä on punakeltainen ja sukeltaa kaapelinippuun, vaikuttaa tulevan ulos edestä ja johtavaan oikeaan kahvaan.
20.5.2014 19:32
Mulla ois semmonen solifer supermoto 09, ennen se meni 70 Km/h alamäkeen ja joku 60 km/h suoralla IHAN VAKIONA. Mutta en halua ajaa tänä päivänä niin kovaa ku tulee siihen 50-57kmh väliin niin moottorista kuule kamalaa kirkkuua! Se ääni tulee myös kun mopo saa liikka kierroksia!
Ennen siinä ei ollut mikää vikoja!
20.5.2014 23:05
Kahvimoottori: Yleensä on tapana että kaikki kysytään yhdessä kysymyksessä.
Eka kuva: Jännitteensäädin.
Toinen: CDI, voi olla rikki vaikka antaa kipinän, aiheuttaa esimerkiksi pätkimistä.
Kolmas: Sytytyspuolalta vaikuttas, tuleeko siihen tulpanjohto? Jos tulee niin varmasti on se.
Neljäs on sähköstartin rele.
Toivottavasti oli jotain apua
24.5.2014 9:02
Kiitos kyllä auttoi kovasti!: Nyt osaan tilata netistä uusia osia kun tiedän minkä nimisiä ovat .
Tulppa siis antaa heikon kipinän harvakseltaan valokynällä johtavaksi todetusta sylinterin kohdasta, sähköstartti ei toimi.
Mopo oli joutunut ilkivallan kohteeksi ja myös magneeton päällä oleva tarkistusluukkumutteri oli heitetty menemään joten siitäkin on valunut vettä sisään kesät talvet. Käämit näyttävät hyvältä, pyörii hyvin, mutta hieman hapetusta on pintoihin kerännyt.
Vastauksestasi ymmärsin että nuo kaikki kannattanee vaihtaa? Tulpan ja tulpanjohdon vaihdoin jo uuteen.
Uusi kysymys: Voiko jotenkin esim jännitemittarilla tarkistaa staattorin toiminnan, vai onko se vain kokeiltava uutta osaa?
24.5.2014 9:41
Ei noita kaikkia kannata vaihtaa. Jännitteensäädin ei esimerkiksi vaikuta käyntiin lähtevyyteen / kipinään yhtään. Myöskään startin rele ei vaikuta kipinään, vain startin pyörimiseen. Onhan se kytketty oikeen? Jos kipinää siis etsitään niin muita vaihtoon. Harvakseltaan huonoa kipinää niin lähtisin kokeilee ehkäpä CDI boksia ja jos vaan jotain arvoja tiedossa niin mittaisin käämien kunnon. Koita antaako kipinää jos maadoittaa puolalle tulevan johdon? Sillon voi varmistaa onko puolassa vikaa, jos tulee hyvin kipinä, puola on paskana. Jos ei niin vika on muualla.
Staattorin toiminnan voi siis tarkastaa mittailemalla vastuksia, on vaan vaikea sanoa paljonko siellä pitäisi olla vastuksia milläkin välillä. Jos jostain löytäisi esimerkiksi kiinanmankin staattorin vastukset, ovat varmaankin samat.
Hapettumat kannattaa kaikki poistaa, liitokset käydä läpi, uusia ja suojata. Elektroniikka spray on kätevää, poistaa hyvin hapettumia eikä varmasti jää aiheuttamaan oikosulkuja.
24.5.2014 18:03
CDI-boksi. Halvin ja todennäköisin vianlähde. Aloita ostamalla uusi.