Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbien virittäminen

3.12.2014 20:49

@ylihessu
Joo

@joulupukki9
Itse en huomannut mitään eroa hiilikuitu ja vakioläppien kanssa huipuissa tai kierrosherkkyydessa , 70cc--> vireillä voi olla hyödyllisemmät

Hädässä oleva :D

16.12.2014 0:55

Juuh elikkäs. Onkohan täällä keskustelussa enää kukaan? :o .. Anyway, kyselen sellaista kun itsellänu on vm14 derbi senda drd xtreme ja siihen tarviis vähän piristystä. Tiedän kaikki hukkaputket ja muut kuristukst mutta .. Mopossani ei ole alkukäyrässä kuria, vain hukkaputki. Imupuolella on varmaanki reikälevy, joka on myös kuristus. Välit ovat vakiot 11:63 , suutin on vaihdettu isompaan liikkeessä (kokoa en tiedä). Itse olen vaihtanut rajoittamattoman CDI boxin. Kulkee tasasella n.55km/h. Pienellä budjetilla toistaseks liikentessä, tehariin ei välttämättä vielä varaa. Pyydän ehdotuksia kuinka saan moponi kulkemaan 60-70km/h. :D

Re: Derbien virittäminen

16.12.2014 16:23

Tuki hukkaputki ja reikälevy pois , taakse 53 ratas ja isompi suutin. Noilla menee varmasti yli 60.

Re: Derbien virittäminen

16.12.2014 17:30

jcloo kirjoitti:Tuki hukkaputki ja reikälevy pois , taakse 53 ratas ja isompi suutin. Noilla menee varmasti yli 60.

Juuh :D entäs eturatas, tarviiko vaihtaa isompaan?

Re: Derbien virittäminen

16.12.2014 17:45

toi 11 on ihan hyvi nii kiihtyvyys on iha hyvä silti ja kyl se varmaa 65 menee.

Re: Derbien virittäminen

16.12.2014 18:03

Joo :).

Re: Derbien virittäminen

19.12.2014 0:07

Onko kellään kokemusta miten Derbin vakiopytyn viilaus vaikuttaa tehoihin? MK Thrower kiinni jossa persdynon tarkkuudella tuntuu tällä hetkellä olevan parhaat vedot jossain 8000 rpm kohdilla, ja 10000 rpm hyytyy. Pakoaukolle mittasin joskus asteita vajaa 180, jos oikein muistan.

Re: Derbien virittäminen

30.12.2014 16:14

Mul on derbissä Gianellin tehoputki ilman rajottamaton cdi-boksii ja kulkee 75!! :eek: :lol:

Re: Derbien virittäminen

31.12.2014 5:54

Ei niissä kaikissa rajotettua boksia ole. 75 nyt on aika maltillinen nopeus varsinkin korkealta kiekuvalle gianellille.

tientuk3 kirjoitti:Onko kellään kokemusta miten Derbin vakiopytyn viilaus vaikuttaa tehoihin? MK Thrower kiinni jossa persdynon tarkkuudella tuntuu tällä hetkellä olevan parhaat vedot jossain 8000 rpm kohdilla, ja 10000 rpm hyytyy. Pakoaukolle mittasin joskus asteita vajaa 180, jos oikein muistan.


185 asteinen pako ja kannen välykset kuntoon niin johan vetää!

Jos hyvin käy, pääseekin sitten ostamaan jäykempiä kytkinjousia.

Re: Derbien virittäminen

6.1.2015 21:13

Tuli tuotakin kokeiltua, kannesta milli pois ja pakoaukkoa pyöristettyä. Korkeintaan saat persdynossa placebo-efektin ja arvokkaan orkkis-sylinteri pilalle ellei ole muut osat ajantasalla.

En suosittele.

Re: Derbien virittäminen

7.1.2015 1:35

Vai että ei pakoaukon pyöristyksellä tullut tehoa? No jopas :)
Enpä suosittele minäkään pakoaukon pyöristelemistä.
Paljon järkevämpää sitä on ihan oikeasti viilata ;)

185 asteinen pako toimii tusinatehareilla kuten ainakin
leovince v6, tecniqas enox ja turbokitti. Se on nähty ja siitä tosiaankin on hyötyä.

Kannen laskemisella sitten saadaan helppoa tehoa ja ympäristökin kiittää.
Sinne squisrakoon jää pienessä koneessa aivan helvetisti kamaa joka jää käytännössä täysin hyödyntämättä.
Sitä kautta voidaan teoriassa saada peräti 20% ilmaista tehoa jos kahden millin rako kutistetaan puolen millin tienoille.

Re: Derbien virittäminen

17.1.2015 21:30

saako derbi drd xtreme 2011 kulkemaa leovinc v6 suurinpiirtee 70?jos saa nii millä setupil ? :)

Re: Hädässä oleva :D

17.1.2015 21:33

roopevillesanteri kirjoitti:Juuh elikkäs. Onkohan täällä keskustelussa enää kukaan? :o .. Anyway, kyselen sellaista kun itsellänu on vm14 derbi senda drd xtreme ja siihen tarviis vähän piristystä. Tiedän kaikki hukkaputket ja muut kuristukst mutta .. Mopossani ei ole alkukäyrässä kuria, vain hukkaputki. Imupuolella on varmaanki reikälevy, joka on myös kuristus. Välit ovat vakiot 11:63 , suutin on vaihdettu isompaan liikkeessä (kokoa en tiedä). Itse olen vaihtanut rajoittamattoman CDI boxin. Kulkee tasasella n.55km/h. Pienellä budjetilla toistaseks liikentessä, tehariin ei välttämättä vielä varaa. Pyydän ehdotuksia kuinka saan moponi kulkemaan 60-70km/h. :D

itellä tällai : kuriton vakioputki 75 suutin 14/63 välit nii gps 68.4

Re: Derbien virittäminen

18.1.2015 0:52

Miten voi olla mahdollista, että Derbi ottaa huippuja vaivaiset 77 km/h turbokitillä, 13/53 väleillä ja rajoittamattomalla cdillä, kun kaverin detsi ottaa muuten samalla setupilla huippuja enoxilla yli 100, ja toisen tutun täysin saman mallin Derbi 14/65 väleillä Gianellilla melkein sata? Huippuihinkin Derbi kiihtyy jossain 500 metrin matkalla, eikä kierrä yli 10k kaasu pohjassa.

Re: Derbien virittäminen

18.1.2015 12:23

Huonot säädöt voi olla , ja ei varmana muuten mene yli 100 pelkällä enoxilla ja ei mene gianellillakaan ja 14 65 väleillä sataa.