Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
16.3.2011 0:59
Päästääköhän kannentiiviste jäähdytinnestettä sylinteriin, kun pakoputkesta tippuu sellaista öljyn ja veden sekoitusta?
Öljyn tulo putkesta on ihan normaalia kaksitahtisessa, ja se on terveen koneen merkki.
Veden tulo taas voisi liittyä tuon kondensio veden (oikea sana?) syntymiseen. Kyllähän autotkin höyryttävät talvella, ja pakoputkesta tulee välillä vettä melko reilusti.
19.3.2011 21:53
Lähti tunskasta kilvet ja sitten olen vakioksi laittanu nyt.. Laitoin Dellorto 14mm sha kaasarin paikallee ja imukaulan vaihdoin... Nyt ku yrittää käyntiin polkea niin, kun polkaiset niin kerran tärähtää mutta ei sitten lähde käyntii.. Ilman ryyppyä ja ryypyn kanssa.... Hmm... 7 lämpöarvon tulppa paikalla.. Olisko tulppa voinu mennä? Kipinän antaa kuitenki.. Kiitoksia jos vinkkejä löytyy :o
20.3.2011 11:02
MattiZ kirjoitti:Lähti tunskasta kilvet ja sitten olen vakioksi laittanu nyt.. Laitoin Dellorto 14mm sha kaasarin paikallee ja imukaulan vaihdoin... Nyt ku yrittää käyntiin polkea niin, kun polkaiset niin kerran tärähtää mutta ei sitten lähde käyntii.. Ilman ryyppyä ja ryypyn kanssa.... Hmm... 7 lämpöarvon tulppa paikalla.. Olisko tulppa voinu mennä? Kipinän antaa kuitenki.. Kiitoksia jos vinkkejä löytyy :o
kokeile ekana tulppaa ja tsekkaa raottaako läpät
20.3.2011 12:18
hmm.. Kerrotko mulle että miten katson, että raottaako ja miten korjata jos raottaa
?
20.3.2011 13:46
MattiZ kirjoitti:hmm.. Kerrotko mulle että miten katson, että raottaako ja miten korjata jos raottaa
?
eli nappaat kaasarin ja imukaulan pois tieltä seuraavaksi saat kätees sen läppä venttiilin ja katot valoa vasten kaasarin puolelta että raottaakko ja jos raottaa niin ostat uudet läpät tai ostat moparilta hiilikuitu läppä paperia ja leikkaa siitä oikeen kokoset
20.3.2011 17:42
Saako noita tiikereitä, muuten mitenkää rekisteröityä kahdelle?
20.3.2011 17:44
MattiZ kirjoitti:Saako noita tiikereitä, muuten mitenkää rekisteröityä kahdelle?
enpä oikeen usko kysele katsastus konttorilta
20.3.2011 18:00
Ei tartte katsastaa kahelle kunhan on matkustajalle paikka ja tapit.
20.3.2011 23:31
Eikä siitä varmaan kukaan poliisikaan ala vineemään, jos se kyydissä oleva on asianmukaisin varustein siellä. Onhan noilla mopoilla kyytsätty ihmisiä aina.
20.3.2011 23:44
Throttle kirjoitti:Ei tartte katsastaa kahelle kunhan on matkustajalle paikka ja tapit.
Ai ei tartte :o vaikka papereissa lukee että rekisteröity yhdelle :o?
21.3.2011 16:06
Käykääs kahtelemassa ja kommaamassa talven tigru projektin tulosta
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo5892/
21.3.2011 17:54
Kyydityksiin:
39 § (29.9.2005/791)
«Henkilökuljetus» kaksi- ja kolmipyöräisillä ajoneuvoilla ja niihin rinnastettavilla nelipyöräisillä ajoneuvoilla
1. Moottoripyörällä, jota ei ole varustettu sivuvaunulla (L3e-luokka), saa kuljettaa enintään yhtä matkustajaa. Edellytyksenä on kuitenkin, että matkustajaa varten on sopiva istuin ja jalkatuet. Sivuvaunulla varustetun moottoripyörän (L4e-luokka) sivuvaunussa saa kuljettaa enintään kahta matkustajaa.
2. Kaksipyöräisellä mopolla (L1e-luokka) saa kuljettaa yhtä matkustajaa matkustajalle varatulla paikalla, jos ajoneuvo on rekisteröintitodistuksen mukaan tarkoitettu matkustajan kuljettamiseen, tai enintään kymmenvuotiasta lasta, jos lasta varten on tarkoituksenmukainen istuin ja tarpeelliset jalkojen suojukset.
3. Kolmipyöräisellä mopolla (L2e-luokka), kolmipyörällä (L5e-luokka), kevyellä nelipyörällä (L6e-luokka) ja nelipyörällä (L7e-luokka) saa kuljettaa matkustajia enintään rekisteriin merkityn määrän.
4. Kolmipyöräisessä henkilökuljetukseen tarkoitetussa mopossa (L2e-luokka) ja kolmipyörässä (L5e-luokka) ei kuljettajan ja matkustajien sekä tavaran yhteenlaskettu massa saa ylittää 300 kg:aa eikä nelipyörässä (L6e-luokka) ja kevyessä nelipyörässä (L7e-luokka) 200 kg:aa.
21.3.2011 21:10
kuka tietäis paljonko mun tuleva tikru (air 92") kulkee.. kurittomalla vakioputkella jossa suoraks tehty tk-änkkä,15/34 välit ja kaasarin imukuristus porattu 10milliseks ja vakiosuodatin kii ??
tai sitte giannelli alakauttasel teharilla ja 13/34 välit..saa varmaa jurnuttaa aika pitkää suoraa et kiihtyy vai ??
mitä kannattas parhaiten laittaa et kulkis 62gepsii mut kiihtys vitun hyvin,saa keulakin nousta
22.3.2011 0:36
Paljo -93 Air kulkis vakioputkella ja vakioväleillä jos laittais kurittoman kaasarin ja powerfiltterin kiinni?
22.3.2011 10:28
Veikkaisin et menee jtn 55/60km/H