Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
6.4.2011 23:46
Elikkä, varmaanki monesti kysytty, mutta mitä viriä kannattas laittaa Skytariin?
Nyt on imukaula porattu ja alakauttanen putki kiinni. Kulkee sen 60-65km/h ja sais kyllä kiihtyä vähä ripeemmin...
Tarkotus ei ois tehä mitään hirveetä pommia, iha 50cc pytyllä mentäs.
Ja muuten, tää on eka vaihemopo, ja nelari, jonka omistan. Niin selittäkää tarkasti ku saattaa olla vähä hakusessa jotku jutut..
7.4.2011 6:55
Ostat kevennetyn vauhtipyörän tai kevennät vauhtipyörän nii saat lisää kiihtyvyyttä ja vääntöä ja tehoa yläkierroksille.
7.4.2011 12:28
Ei sitä kannata keventää. Ostat vaikka 16mm Jing Ken jostain. Vaikka mä en tosiaan ostais vakiopytylle yhtään isompaa kaasaria.
7.4.2011 15:43
_keijomies_ kirjoitti:Ostat kevennetyn vauhtipyörän tai kevennät vauhtipyörän nii saat lisää kiihtyvyyttä ja vääntöä ja tehoa yläkierroksille.
Niin ja häviää väännöt alhaalta jotenka huonontaa jopa kiihtyvyyttä
7.4.2011 15:55
kevennetyllä vauhtiksella ei juuri muuta hyötyä saavuteta, ku kaasuun vastaavuus paranee eli ottaa nopeemmin kierroksia
ja juuri nuo edellämainitut miinukset
7.4.2011 20:26
Joku vastaa joka tietää, et mistä toi manki vois vetää sateell vettä sisää tms, ku vähänki jos vettä roiskuu ni vetää sisää niin perkeleesti :S ilmanputsariin kokeiltu kaikkee suojaa jne, ei auttanu yhtää :S kiitos vastauksista !
7.4.2011 21:23
Eli vakio pytyllä saa enemmä viriä vaan isommalla kaasarilla tai ratastamalla? Eikö oo muuta
7.4.2011 21:42
Virinokka, kannen avarrus, putki.
Ja kannattaa kattoo cdi:n piuhat yms, jos sateella ottaa ongelmaa.
8.4.2011 23:11
Moro!
Millaset kurit tuossa 96 vuoden mankissa on? ja vaikuttaakko ohitin paljon? kuinka paksulla terällä kannattaa porata se alkukäyrän kuri? ja miten se loppupillin kuri menee?
8.4.2011 23:25
Norkin kirjoitti:Moro!
Millaset kurit tuossa 96 vuoden mankissa on? ja vaikuttaakko ohitin paljon? kuinka paksulla terällä kannattaa porata se alkukäyrän kuri? ja miten se loppupillin kuri menee?
http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/frameset.htmtuolla on vähän kaikenlaista mankin virityksistä (kantsii välillä googlettaa ensin) ja noista kureista.
Ohitin siis käytännössä auttaa vain viritetyssä mankissa, koska vakiomankissa vakiorattailla huippujen nousu jää minimaaliseksi ja vakiomana pidennetyillä väleillä ei jaksa vetää loppuun kuin alamäessä. Siis viritetyssä se auttaa. Ei ole kyllä iso homma, että voihan sen laittaa vaikka olisikin vakio
8.4.2011 23:35
Juu, no auttaakohan se jos poistaa ton pakoputken ja imukaulan kurin. ja sit viä ohitin, niin kulkeeko niillä 60 vai pitääkö ostaa kaasari? ja tosiaan minkä kokosella poranterällä se kannattaa porata? siis se kuri
9.4.2011 0:10
Norkin kirjoitti:Juu, no auttaakohan se jos poistaa ton pakoputken ja imukaulan kurin. ja sit viä ohitin, niin kulkeeko niillä 60 vai pitääkö ostaa kaasari? ja tosiaan minkä kokosella poranterällä se kannattaa porata? siis se kuri
alkukäyrän kuri siis pitäisi porata pakoaukon kokoiseksi, eli 13mm (?). Kannattaa varmistaa ennen kun rupeet porailemaan... kurien poisto ei yksinään auta kovinkaan paljoa mankissa ilman muita virejä, joten en osaa sanoa jaksaako mennä 60.. että tilaa vaikka ensin uudet rattaat jne ja ota ne kurit pois ja kato jaksaako kulkea minkä verran ja osta sitten vasta se kaasari tarvittaessa
9.4.2011 11:00
ELi semmosta vaan että 92-vm mankis niin toi kytkimen kiinnitys lukkomutteri niin kumpaan suuntaa se aukee?
http://www.moposoppi.fi/images/kytkimenlukkomutteri.jpg tästä mutterista ois kysymys
9.4.2011 12:20
Eikös ne aina aukea ihan normaaliin suuntaan eli vastapäivään (vasemmalle)..
Sitä vaan voi joutua hakkaamaan aivan saatanan lujaa..
9.4.2011 12:49
oolright pitää ruveta hakkaan sitä siis
Kiits tiedosta