Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.4.2013 17:49
Käyhän se, mutta toi on ihan paska putki. Ensinnäkin on kuulemma melkonen mehupilli että ei ole sen avarempi ku vakioputki ja sit kuulemma huonot äänetki. Jos haluat putken parempien äänien takia nii osta joku toinen, "tehoja" taas et oikeen millään putkella saa
vähän vääntöjä voi avarempi putki tuua.
Tiivistetään: Käy se, ei vaan kannata ostaa
22.4.2013 16:13
Ja tuo hinta... yllä ihan hyvin tiivistetty faktat tuosta
23.4.2013 16:34
Käykö tämä putki tohon JC 50 Q - 7LK Mankiin ????!!!!
http://www.motorshop.fi/product/Single- ... onkey.html
23.4.2013 18:09
Siinä lukee monkey, ja sillo se menee myös jinkkuu
26.4.2013 20:06
Noilla summilla alkaa jo saamaan oor putkia
4.5.2013 3:42
Mitkä ovatkaan jinkun vakiovälit ? 14 ilmeisesti edessä ? Vaihdoin eilen 16mm kaasarin isommalla suuttimella, iso imukaula, fiddy putsari ja ilmankierrättimen poistin ja tukin nätisti sen kannelta tulevan "metalliputken". Kulki varmaan 65 lähelle tasaisella ja alamäkeen meni mittari tohon JC logon yläpuolelle asti, tosin oikea nopeus oli n. 70 - 75. Ei kiinnostaisi veroja hankkia ja muutenkin mielummin kiihtyvyyttä, että mitähän menis 13:lla ?
Ja sitten vielä, että 1200km ajettu jinkku ja 300km huollossa viimeksi vaihdettu öljyt, että johtuuko tuo kytkin siitä ? Mielestäni on/off kytkin, olisi mukava semmoinen sulava, vai kuuluuko jinkussa olla tämmöinen ?
14.5.2013 18:27
Moi!
Mikä kokonen on Jinchengin "vakiokaasuttimen" suutin? Nyt on poistettu katalysaattori, luntti putkesta ja imukaula avarrettu, mutta ei mene kun n.55km/h. Aattelin että ostais vielä uuen suuttimen. Vai kannattasko ihan suorilta vaa ostaa isompi kaasari ?:S
15.5.2013 20:55
Mitenkä toimii nyt, itse oon kuullut, että 55 - 65 voisi olla.. Itsellä poistettu kierrätin ja vaihdettu fiddy - putsari isolla imukaulalla ja 16mm kaasarilla, siinä on suutin 75 noin. 15 vakio eturattaalla alamäkeen lähemmäs 75-80, nyt on 13 edessä, kulkee sen 60+ ja välit loppuu
27.5.2013 10:43
Moro! Tässä hieman miettinyt jos sitä lähtis rakentelemaan tuosta Jinkusta kevari mankin. Mitä kaikkea katsastukseen vaatii? 125cc kone nyt ainakai. Mutta onko jotain muuta, esim 10' vanteet, levyjarru taakse? Parisen kuukautta sitten löysin nettimotosta Skyteamin kevari mankin jossa ei ollut muuta eroa skyteam mankin mopoon muuta kuin isompi kone.
Onko kenelläkään kokemusta muutoskatsastuksesta ja paljonko se maksaisi?
Kiitos vastauksista etukäteen ja ne turhat kommentit voi jättää suosiolla pois
27.5.2013 10:46
Ei onnistu ilman 125cc runkoa.
28.5.2013 20:58
Rungon pitää olla tyyppihyväksytty kevytmoottoripyöräksi, eikä näitä mopomalleja ole "identtisistä" isoveljistä huolimatta tyypitetty kuin mopoiksi. Yksittäishyväksyntä on pitkä ja kivinen tie, eikä niitä ole tämänkokoisissa nähty tällä vuosituhannella.
Päästötestit, moottoripyörävero, vastaavuusdokumentit, muutoskatsastus, tällaisia tulee mieleen vaatimuksista. Katso lisää MMAF.
28.5.2013 22:44
Käytännössä kaikkien mopojen kohdalla kevarimallin hankkiminen on helpompaa ja halvempaa kuin mopon muuttaminen kevytmoottoripyöräksi. Harrastuspohjalta moiseen projektiin voi toki ryhtyä jos vain mielenkiinto riittää.
26.6.2013 10:58
Mites kun tilasin 12 piikkisen eturattaan vakion tilalle ni sen "stopparin" mutterireiät ei sovi uuteen rattaaseen. Jotenka mista saisi tälläisiä stoppareita tilattua?