Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
11.3.2011 21:30
Laita samantien sitä epoxia. Kuumaliima on tohon hommaan aika turha.. kokemusta on
11.3.2011 22:16
Mul kyl tuli siitä tosi jämäkkä ja hyvän tuntunen
12.3.2011 0:28
larmo96 kirjoitti:laitoin aikasemmin jotain rakennusliimaa nyt katon kestääkö kuumaliima ja jos ei kestä nii sitte epoxy
kuumaliima ei kestä paskaakaan
12.3.2011 0:54
larmo96 kirjoitti:onko käytännön kokemusta että mitä liimaa kannattaa käyttää katteen liimaamiseen?
Itsellänikin olisi katteen paikkaaminen tiedossa. Liimaa en ensimmäisenä lähtisi käyttämään vaan ihan muovikittiä tai lasikuitukittiä. Sievä kerros kittiä ja hionta, maalaus ja lakkaus päälle.
14.3.2011 18:21
Laitoin eboksiliimaa katteseen se on ollu siin jonku 3 päivää mut vieläkin tarttuu käsiin. Kovettuuko se milloinkaan?
14.3.2011 18:33
Yleensä epoksi on 2-"osassa" kovetin ja hartsi. Epäilen, että olet käyttänyt vain toista niistä.
18.3.2011 17:26
Sanokaa halpa ja helppo tapa jolla sais mopon vakioks nopeuden puolesta? En raaskis ostaa uutta cdi-boksia. Mihin kohtaan kannattaa laittaa kurit ja mikä kannattaa laittaa eturattaaks?
18.3.2011 17:30
paljoon vakio cdi-boksit rajottaa kierrokset?
18.3.2011 18:06
larmo96 kirjoitti:paljoon vakio cdi-boksit rajottaa kierrokset?
4250 Rpm
18.3.2011 19:24
larmo96 kirjoitti:Sanokaa halpa ja helppo tapa jolla sais mopon vakioks nopeuden puolesta? En raaskis ostaa uutta cdi-boksia. Mihin kohtaan kannattaa laittaa kurit ja mikä kannattaa laittaa eturattaaks?
11 piikkinen eturatas vaikka, ja sopiva kuristusprikka/suppilo putken alkuun hitsitäpillä kiinni.
19.3.2011 0:09
Meinaatko siis ihan ajoon vakioks vai kenties katsastus mielessä?
Jos ihan päivittäiseen ajoon haluat 45km/h kulkevan mopon, niin en menisi hitsailemaan putkeen yhtään mitään, mielummin sähköinen rajotin moottorin kannalta. Ratastuksen avulla toki saa myös säädeltyä huippunopeutta niinkuin tossa sanottiinkin.
19.3.2011 7:27
juu ihan paäivittäiseen ajoon mutta kuitenkin sillein että ei oo iso homma ottaa pois
19.3.2011 7:31
minkälainen toi sähköinen rajoitin juttu on?
19.3.2011 11:51
larmo96 kirjoitti:minkälainen toi sähköinen rajoitin juttu on?
No se on justiin se rajotettu CDi poksi joka rajottaa kierrokset siihen 4250. Ja se ei ole kyllä kovin kiva ajella, kun ei kierrä sen enempää. Toinen vaihtoehto on semmonen 16-asentoinen rajotin, jolla saa säädettyä kierrokset sopivaan kohtaa, mutta siinäki on semmonen ikävä juttu että se pätkii. Ja jos poliisit löytää sen katkasijan, niin se on taas laitonta.
19.3.2011 15:30
yks mut tyhmä vaihtoehto on laittaa 10-62 välit et laittaa kamerliderbin takarattaan mitä pitää vähä modata