Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
3.2.2015 17:14
Vielä semmonen kysymys, että onko Drd Prossa siinä etuakselin päässä se kierre m15 vai 14 ja millä nousulla?
3.2.2015 19:10
Vegemon kirjoitti:Hmm, mitähän sitä nyt uskois räjäytyskuvissa siellä satulan puolella on holkki.
Ja toisella puolella ei mitään.
Kaippa niissä on sitten jotain "muuttuijia" vaikka vuosimallin mukaan? Oleellistahan on että saat jarrulevyn istumaan sopivasti jarrusatulan kanssa.
P.S. Jos meillä jättäisi holkin pois oikealta puolen, tulisi ongelmia myös mittarinpyörittäjän kanssa joka ottaisi kiinni etuiskarin runkoon ja painaisi sitä vinoon.
3.2.2015 22:30
Vegemon kirjoitti:Vielä semmonen kysymys, että onko Drd Prossa siinä etuakselin päässä se kierre m15 vai 14 ja millä nousulla?
Kierre on M14 x 1,50
5.2.2015 20:06
Moro!
Sellasta apua kaipaisin et voiko 39.95mm pyttyy laittaa 39.86mm männän?
Tuo koko oli ainoa mitä Moposport ehdotti kun laittoi merkiksi ja malliksi Derbi Senda X-Race 06- kun kone on siitä. Ja mietin kun vanha mäntä oli 39.80-83 luokkaa. Kiitos mahdollisista vastauksista. Itse olen aivan tietämätön näihin liittyen että älkää ihmetelkö
5.2.2015 21:50
Vastaisuuden varalle: kaikissa Derbeissä vuosimallista 2006 eteenpäin on sama kone, joten se ei siis ole sidottu malliin tms. Tuo 2006 on ainoa mikä pitää muistaa.
Ja tuo 39,86 mäntä on Derbin vakiopyttyyn juurikin oikean kokoinen. Muista että mäntähän ei ole täysin lieriö vaan se on hieman eripaksuinen ylhäältä ja alhaalta. Alkuperäinen mäntä on ollut sen 39,85 tai 39,86 ja on todennäköisesti kulunut sen pari satkua. Tuo välys kuulostaa olevan OK.
5.2.2015 22:11
Juu kyllä mä sen tiiän et 2005 asti oli aito Rabasa ja 2006 eteenpäin Piaggion kone
. Oon mä sen verran perillä
. Mut laitetaan mäntä tilaukseen! Todella paljon kiitoksia
!
6.2.2015 0:19
Juu, ei ollut tosiaankaan tarkoitus aliarvioida tms. näyit vaan kirjottaneen tuolla projupuolella että oot melko tietämätön tekniikasta nii siks aattelin sanoo
Ja sit muista tarkistaa/säätää männänrenkaiden päittäisvälys ku asennat uuden setin, siihen vaikuttaa mm. männän laatu ja pytyn kuluneisuus ym. Sopiva välys on noin 0,30mm, mieluummin liian paljon kuin vähän!
6.2.2015 2:15
Hei!
Mikä on tuon nipan tarkoitus tuossa imukaulassa?
6.2.2015 16:25
Tuorevoitelu tai alipaine
6.2.2015 18:12
Tuorevoitelu se on koska noin pieni nippa.
6.2.2015 18:54
Elikkäs laitoin kytkinkopan kiinni ja kun laitan sitä akselia kiinni, niin se ei mennyt pohjaan asti ja syyksi paljastui jotkut palaset siellä pohjalla. Otin sitten kopan irti ja sain palaset pois ja ne oli vissiin lohjenneet tuosta.
http://aijaa.com/Q9P1YPKuva on todella paska, mutta josko siitä ymmärtää. Onko nyt koko koppa käyttökelvoton ?
7.2.2015 18:58
Eli mun on sitten vissiin pakko ostaa manuaalihana jos tuo imukaulassa oleva nippa ei ole alipaine?
Koska kaasarissa ei ole paikkaa alipainenipalle.
Jos kaasarissa olisi tuo alipainenippa niin missä kohtaa se yleensä sijaitsisi?
7.2.2015 19:32
se on siinä keskellä , imukaulan puolella. Kyllä tohon nippaan saa alipaineen ku puristaa sen letkun siihen putkiklemmarilla tai nippusiteellä
7.2.2015 21:57
Voisiko joku selittää kuinka se käynnistyspolkimen hidastin jousi kuuluu laittaa ? Nimittäin laitoin sen sinne koloon, ja parinkymmenen polkaisun jälkeen se oli irronnut.