Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
15.9.2013 19:53
Derbissäni on outo vika ja en keksi mistä se johtuu, olisi kiva saada apua. Vika ilmenee sillein, että välillä mopo kulkee( 72km/h ) ,kiihtyy ja kiertaa normaalisti, mutta aina välillä esim. risteyksestä kääntyessä mopo lakkaa toimimasta normaalisti, ei kiihdy, eikä kulje (62km/h) ja kierrä samalla tavalla..
Samalla äänet muuttuvat aivan erilaisiksi, kuin silloin kun toimii.
Derbistä on otettu reikälevy pois, holkki alkukäyrästä ja suutin vaihdettu 86. Mallihan on siis Derbi Drd racing sm -07.
17.9.2013 19:25
Oisko jollain neuvoja kaasarin saamiseksi taikaisin kiinni ilmanputsariin kun ei millään mene takaisin ?
17.9.2013 22:32
Suzukiii kirjoitti:Derbissäni on outo vika ja en keksi mistä se johtuu, olisi kiva saada apua. Vika ilmenee sillein, että välillä mopo kulkee( 72km/h ) ,kiihtyy ja kiertaa normaalisti, mutta aina välillä esim. risteyksestä kääntyessä mopo lakkaa toimimasta normaalisti, ei kiihdy, eikä kulje (62km/h) ja kierrä samalla tavalla..
Samalla äänet muuttuvat aivan erilaisiksi, kuin silloin kun toimii.
Derbistä on otettu reikälevy pois, holkki alkukäyrästä ja suutin vaihdettu 86. Mallihan on siis Derbi Drd racing sm -07.
Varmaan katalysaattori irronnut ja pääsee liikkumaan paisarissa tukkien sen aina välillä jolloin mopo ei kulje. Kannattaa ottaa putki irti ja heilutella että koliseeko paisarissa mitään.
B338 kirjoitti:Oisko jollain neuvoja kaasarin saamiseksi taikaisin kiinni ilmanputsariin kun ei millään mene takaisin ?
Kannattaa lämmittää sitä ilmanputsarin kiinnityskohtaa vähän kuumailmapuhaltimella jotta menee helpommin.
18.9.2013 21:11
Joo, jotain siellä putkessa rämisee.
20.9.2013 21:20
Missäkähän vika?
Täys kaasulla pätkii niin s..t.nasti, on kuin olisi kenguru bensaa.
ja staattorilalta tuleva keltaisen johdon jännite 12 v ac. maks, punainen akulle menevä johto 6 v dc. kierrokset pohjassa, jännitteen säädin vai mikä, akku antaa vaan 3,8v eli sökö, mutta vaikuttaako tohon käymiseen.
20.9.2013 22:27
Täyskaasulla vai korkeilla kierroksilla. Siinä on ero. Katoppa CDI-boksin piuhat, onko kunnolla kiinni. Sit vaihtasin tulpan jos ei ole jo vaihettu.
20.9.2013 22:35
kierroksilla tapahtuu, eli aina kun korvakuulolla kierrokset nousevat tietyn rajan yli rupee pätkimään, kuin kenguru bensaa ois.
20.9.2013 22:47
Niinkuin sanoin, Boksin piuhat kunnolla kii ja toinen tulppa. Sit jos ei auta niin joko boksi rikki tai magneetosta jotain rikki.
21.9.2013 1:23
Kaasarin säädöt myös yksi syy tuohon pätkimiseen, yleensä kyllä vaikuttaa tietyssä kaasun asennossa eikä kierrosten mukaan, mutta jos on liian iso suutin ni alkaa röpeltämään melko pahastikkin tietyllä kierrosalueella.
21.9.2013 9:08
Tuo oireiltaan kuulostaisi sytytyspuolen vialta. Toki kannattaa putsata kaasutin ja säätää uudelleen ennenkuin rupee ostelemaan uusia osia
22.9.2013 13:30
sain kokeiltua lopultakin toista tulppaa lämpöarvoltaan 5, niin ei pätki enää kylmänä, ajelemaan nyt en pääse, mutta uskoisin että uus tulppa ja kaasarin säätöä ni pitäs alkaa pelittämään, koska nyt 14mm kaasari jossa 82 suutin, neula niin alhaalla kun voi olla ja nyt sitten vaan röpöttää tasaseen, mutta kierrokset eivät pätki samoin...
Olisiko 7 tulppa sopiva vai 8 ?
22.9.2013 23:05
Derbiin sopivat tulpat on lämpöarvoltaan 8 tai 9. En itse laittais noin kuumaa tulppaa mopoon..
23.9.2013 20:58
mikä helvetti tolla derbillä oikee on ku kakkonen meinaa hyppiä pois päältä ku kunnolla painetta ja veto päällä jos rauhas körröttää nii ei mtn.. laatikko oli auki mut vikaa ei löytyny. apuja!
24.9.2013 16:44
Mikäs mahtas Derbissä olla ku vaihteet klonksuu vaihtaessa jotenkin normaalia enemmän? Entäs onko näin syksyllä normaalia että Derbi käynnistyy kylmänä vasta n. 5-7 polkaisun jälkeen?
24.9.2013 21:03
rovis65 kirjoitti:Mikäs mahtas Derbissä olla ku vaihteet klonksuu vaihtaessa jotenkin normaalia enemmän? Entäs onko näin syksyllä normaalia että Derbi käynnistyy kylmänä vasta n. 5-7 polkaisun jälkeen?
Vaiha öljyt ja kaasuttimee joku 5-10nroa isompi suutin.