Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
8.6.2012 22:27
Juu, en mä sitä kysynyt, mutta harvalta noita silti tuntunut sekoavan.. Ja onko noissa muka joku alhainenvirta-merkkivalo? Ite en edes keksi mitään hyötyä miksi tommonen edes pitäisi olla. Enkä oo koskaan kuullukkaan että muissakaan mopoissa tollasia olis? Ettei ois joku moottorin vikavalo, ylikuumenemis valo tmv?
8.6.2012 22:55
Miten sen letkun voi vetää takas sinne sillai et se myös pysyy siel?
8.6.2012 23:11
Minkähän letkun? Aika monta letkua tuolta löytyy..
8.6.2012 23:13
No sen öljypumpun letkun, et miten mä sen saan sinne öljy purkkii et pitääks siihe kylkee tehä joku reikä
8.6.2012 23:18
Vaikkapa, jollain silikonilla/läpivientikumilla vaan se sinne. Senhän voisi pyöräyttää myöskin jollain pienellä t/y-palalla kiinni siihen öljypumpulle menevään letkuun. Eli öljysäiliöltä öljypumpulle menevä letkupoikki, pieni t/y-pala väliin, ja se öljypumpulta tuleva letku siihen. Tapoja on monia, kuten sanottu. Sen voi vetää myös siihen öljysäiliön korkkiin sen letkun.. letku läpivientikumilla sisään.
8.6.2012 23:25
Onko muilla käynyt semmosta että mittari yhtäkkiä kesken ajon ei näytä nopeutta ollenkaan? Silloin huomasin että nopeusanturin toinen johto irronnut liittimesta, puristin ja tinasin sen takasin mutta ei toimi silti, jostain päin on varmaan johdot poikki muualtakin, onko muilla ollu samanlaisia oireita? Ja ei siis tuon myötä tule mittariin kilometrejäkään lisää.
8.6.2012 23:32
Ok, pitää katella, onko jotain muita korkkeja jostain helposti ostettavissa muuten kuin tilattavissa että pilaan sitten sen korkin siihen enkä alkuperäistä, laitanko sit iha jesarilla sen letkun siihe korkin päälle kii vaa?
8.6.2012 23:35
Jonkun ihan perus 2t öljyn korkkikin voi mennä.. Tai joku tommonen. Ja läpivientikumilla, kuten sanoin, tulee siistein. Jesari ja mopot ei kuulu yhteen, nippusiteet vielä menee.
9.6.2012 0:34
onkos kellään tietoo, tuleeko takuuhuollos minkäänlaist sanomist peltikurist mil menee 63?
9.6.2012 0:59
Jos ne sen huomaa, niin voi takuut mennä, tuskin ne sitä kattoo, mutta laita varmuudenvuoksi vakioksi.
9.6.2012 2:02
Itellä ollu kurittomana takuuhuollossa jo 4 kertaa eikä mitää oo sanottu, vaikka oli käyny kuulema testaamassaki
9.6.2012 2:36
Jep, ei ne aina välitä, mutta paree pelaa varman päälle.
9.6.2012 12:52
Gogge kirjoitti:Juu, en mä sitä kysynyt, mutta harvalta noita silti tuntunut sekoavan.. Ja onko noissa muka joku alhainenvirta-merkkivalo? Ite en edes keksi mitään hyötyä miksi tommonen edes pitäisi olla. Enkä oo koskaan kuullukkaan että muissakaan mopoissa tollasia olis? Ettei ois joku moottorin vikavalo, ylikuumenemis valo tmv?
Itselläni ohjekirjasta löytyy "low battery icon" ja myös jännitteen taso sellaisilla palkeilla
En tiiä sitte miten tossa sun mopossa on ku on erilaine mittari tossa uudemmassa.
9.6.2012 12:59
Jaa, no patteri vaihtoon. CR2430.
11.6.2012 15:38
t-palojen kiristysmomenttia pumppuihin olisin ettimässä. kyllä ilmanki momenttia pärjää mut jos on sellane olemassa ni kertokaa ihmeessä?
olin eilen ajelemassa metsässä ja tuli yks aukeema suora ja päästin menemää, kävin vähä lähempänä tutustumassa nurmikkoo ja väänty siitä t-palojen kohdalta oikealle.
koitin jo sillee että menin mopon oikealle puolelle seisomaa ja sitte päästin alaspäin ja nykäsin ylöspäin tanko vasemalle käännettyna mut ei helppiny.