Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
3.2.2011 22:27
en oo kyllä ikinä kuullu, et ch:s ois yhtään sen enempää vikaa kun missään muussakaan. on tosi laadukkaista osista tehty ja on yksi laadukkaimmista mopoista TOISIN kuin cpi. cpi:ssä mm. kopio am6, kun taas ch:ssa aito am6
3.2.2011 22:33
CH:s vissii vaa toi mittari reistailis mut muuteha toi o helvetin laadukas. Hussen keulaa, muuteki hussen hilpettä ja aito am6. CPI:s tosiaa kopio am6 ja muutenkaa en oikee noist taiwaninvehkeist innostu.
3.2.2011 22:44
Juu Cpi:tä en taida kyl ostaa
Mistähän paikoista (muualta kun mp-racing) noita varaosia saa?
Mietityttää tosiaan toi osien saatavuus ja hinta.
Kun esim. takaratas maksoi mp-racingilla päälle 50e ja vaikka yamaha dt:seen takarattaat on siinä 20e pinnassa
3.2.2011 22:50
Modil menee varmaa joku tollane just. Ja kuulemma gilsu h@k ratas menee suoraa. Ja minarellii saa osii melkee lähimarketist
Jos pyörä tosiaa kiinnostaapi, ni mallikohtasest kannattaa kysellä lisää ja kattella
5.2.2011 16:04
LaneKit kirjoitti:CH:s vissii vaa toi mittari reistailis mut muuteha toi o helvetin laadukas. Hussen keulaa, muuteki hussen hilpettä ja aito am6. CPI:s tosiaa kopio am6 ja muutenkaa en oikee noist taiwaninvehkeist innostu.
emmätiiä mitä väliä onko se kopio vai aito, koska ainoot erot on kytkin, pytty ja vaihdehaarukat jotka ei kuitenkaan normaalikäytöllä hajoa.
edit. ja just se on nuisa laadukkaammisa mopoisa että jotku perusosat kuten hampi on eri ku yleensä joka maksaa mansikoita
5.2.2011 20:55
Ookko sä tosissas? CH on laadukkaimpia uusenskoja/supermotoja Fanticcien ja HMn lisäks toisin kuin joku taiwanissa tehty CPI. Ois kiva kuulla noista ''pikkuvioista'' joita sun mielestä tosta löytyy. Ja kuka helvetti maksaa 2100e käytetystä moposta kun 2400e saa samanlaisen uuden? Onks toi sun oma mopos vai miks ihmeessä tollalailla mainostelet just tota?
5.2.2011 22:29
ihan hyvän oloinenhan tuo on, juuri mäntä vaihdettu jne. eikä nuo viatkaan ole paha korjata
5.2.2011 22:59
Samaa mieltä, tuo näyttää justiin semmoselta hyvon pidetyltä joka viikko vahatulta. Ja nuo viatki on olemattomat.
6.2.2011 19:13
Töttöröö, mielialat vaihtelee ja täällä sitä taas ollaan pitkästä aikaa. Eli mopokortti olis ny jo hiukkasen lähempänä (toukokuussa), ja kun tämmöinen vaahtosammuttimen kokoinen kaveri olen, niin pitääpä kysäistä vähän noista istuinkorkeuksista. En nyt jaksanut alkaa laiskuuteni vuoksi koko palstaa selaamaan, koska kysymykseni on pieni ja yksinkertainen. Eli jos olisin sitten 15 vuotiaana noin 160cm, alle ennemmin kuin yli (nyt siis 156cm), niin mikähän olisi uutena mopona hyvä vaihtoehto. Periaatteessa ei ole muulla väliä, muutakuin sillä, että ei ole skootteri. Tällä hetkellä haluaisin vähän noista uusenduroista tietoa (Sm ja endurot), että mikä olisi hyvä näillä vaatimuksilla.
Vaatimukset: Kevyt, pieni, kestävä, halpa, tehokas (ainakin 45 km/h ja kiihtyy ja vääntää kohtalaisesti), ulkonäkö hieno (joojoo, mielipide asia), käytännöllinen.
Niin ja mites sitten on, sopiiko näihin supermotoihin hyvin nappularenkaat? Näin ulkonäöllisesti ja käytännössä?
Omista kokemuksista sen verran, että Aprilia Rx:n päälle olen kivunnut (tikapuita olisi tarvinnut) ja siis jalat eivät todellakaan yltäneet maahan. Rx tosin lienee yksi korkeimmista mopedeista, tai ainakin tälläistä huhua olen kuullut, mutta näin ensivaikutelmana ei ollut ihan paras uusenskoista.
Edit: Periaatteessa ei ole väliä onko 4t tai 2t, mutta luulen, että markkinoilla ei taida olla vielä ainakaan kovin kilpailukykyistä 4t uusenskaa.
6.2.2011 19:38
derbin x-race sm sopisi noihin vaatimuksiisi aika hyvin. siis näihin:
Vaatimukset: Kevyt, pieni, kestävä, halpa, tehokas (ainakin 45 km/h ja kiihtyy ja vääntää kohtalaisesti), ulkonäkö hieno (joojoo, mielipide asia), käytännöllinen.
ei ole mikään hirveä laiva, aika matala on, kestää siinä missä muutkin eurooppalaiset kunhan huoltaa, suhteellisen halpa, tehokkaimpia vakiomopoja ja kaikki smotot ovat käytännöllisiä, kun niillä ajaa melkein millä alustalla tahansa.
kannattaa silti käydä koeistumassa vaikka jos kaverilta löytyy tuollainen, tai sitten ihan liikkeessä.
6.2.2011 19:49
Jos uutena ostat niin liikkeessä voi käydä kokeilemassa
Ja tosiaan kannattaa ostaa supermoto koska enskat sattuu olemaan korkeampia.
6.2.2011 20:32
Peraa_ kirjoitti:derbin x-race sm sopisi noihin vaatimuksiisi aika hyvin. siis näihin:
Vaatimukset: Kevyt, pieni, kestävä, halpa, tehokas (ainakin 45 km/h ja kiihtyy ja vääntää kohtalaisesti), ulkonäkö hieno (joojoo, mielipide asia), käytännöllinen.
ei ole mikään hirveä laiva, aika matala on, kestää siinä missä muutkin eurooppalaiset kunhan huoltaa, suhteellisen halpa, tehokkaimpia vakiomopoja ja kaikki smotot ovat käytännöllisiä, kun niillä ajaa melkein millä alustalla tahansa.
kannattaa silti käydä koeistumassa vaikka jos kaverilta löytyy tuollainen, tai sitten ihan liikkeessä.
no jos sanoisin tehokas ni 2,6kw ja joissain yamahassa on joku 2,1kw ja derbi kuivapaino 96kg ja yamaha märkä paino 104kg ja kestävyys on niin ja näin riippuu käyttäjästä ja saako maanantai kappaleen. hinta on aika sama 2500e -3000e ja nämä on vain vertailua ei herneitä nenään!
6.2.2011 20:47
Derbissä on litran isompi tankki ja maksaa uutena 400€ vähemmän. Yamahassa on 16mm kaasari vakiona, mikä on pieni plussa.
Tiedä sitten miten 2011-mallien kanssa, mutta näiden 2010-mallien kanssa ainakin näin. Ulkonäkö onkin sitten katsojasta kiinni, mutta omasta mielestäni kyllä Derbi vie tämän
6.2.2011 20:49
öö plussa 16mm kaasari? kun derbissä on 17,5mm siis uusissa, vanhoissa on 14mm