28.5.2011 19:06
30.5.2011 18:00
30.5.2011 19:39
sploz kirjoitti:tolonext kirjoitti:Itsellä sama homma. olen kytkimen muutenkin purkanut ja nyt ilmaus on tuottanut suurta tuskaa kun en saa ilmattua kunnolla.
Löysitkö kytkimen puolelta jotain ongelmaa, vai oliko ongelma kahvan tiivisteissä? Mulla ei viileällä koneella kadota paineita, mutta n.5-10min ajon jälkeen kun kone ja öljyt lämpeää niin huomaa että paineet katoaa helposti.
31.5.2011 0:53
sploz kirjoitti:Saakos tohon kytkimen päähän tulevaa tiheäkierteistä mutteria esimerkiksi mertek; nimisestä liikkeestä missä pitäisi olla eri kierteillä olevia muttereita, vai onko mutteri tilattava jostain?
31.5.2011 15:20
Topsa- kirjoitti:sploz kirjoitti:Saakos tohon kytkimen päähän tulevaa tiheäkierteistä mutteria esimerkiksi mertek; nimisestä liikkeestä missä pitäisi olla eri kierteillä olevia muttereita, vai onko mutteri tilattava jostain?
Kaikista helpoin on kun mittaat halkaisian, ja kierteen nousun kierrekammalla, sitten sillä lähdet etsimään liikkeistä
31.5.2011 15:39
31.5.2011 22:05
Topsa- kirjoitti:No jollakin tiheäkierteisellä pultilla, joka passaa sopivasti niihin nousun uriin. Kyseessä lienee päävaihdeakselin mutteri? Voin nimittäin mitata tuossa joutessani
31.5.2011 22:27
31.5.2011 22:45
Topsa- kirjoitti:Sano myyjälle että 10 x 1.25 kierteellä oleva mutteri, taitaa olla M10 x 1.25 eli Metrinen hienokierremutteri.
31.5.2011 22:58
1.6.2011 2:12
1.6.2011 19:30
1.6.2011 20:15
2.6.2011 8:59
sploz kirjoitti:Mikä helvetti tohon nyt taas meni, hain kaupasta topsan avustuksella oikean mutterin kytkimeen ja sain sen hyvin kiinni. Kasasin kaiken ja kokeilin vaihdepoljinta, niin hups keikkaa kun laittaa ykkösvaihteen niin poljin jää alas ja se pitää käsin nostaa, ja ylöspäin vaihdettaessa on jäykkä mutta palautuu kumminkin keskelle. Ajaessa aina ylöspäinvaihdettaessa jäykähkö ja alaspäin vaihdettaessa joka vaihteen välissä pitää nostaa vaihdepoljin takaisin keskiasentoon joko kädellä tai jalalla. Kytkinpuolelta/alakerrasta kuuluu myös todella outoa sirinää. Itse vaihteistomekanismeihin ei ole koskettu pitkällä tikullakaan, paitsi että vaihdepoljinta liikuttelin silloin kun kytkinkoppa oli auki. Pitääkö tämä nyt kärrätä jo johonkin huoltoon, vai voiko tämän vielä itse korjata?
2.6.2011 21:55