Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
24.5.2011 17:16
Paljonko kulkisi vuoden 2011 Rieju MRT 50 motard power up jos ottaisi kurit pois ja vähän isompaa suutinta kehiin? Sitten tuli vielä mieleen että onko tuossa mallissa rajoittamaton CDI boksi ja jos on rajoitettu niin voiko sen rajoittimen ohittaa vanhojen riejujen malliin poraamalla? Hyvin tuo ainankin tuntuu kiihtyvän, mutta kulkee vakiona suurinpiirtein sen 45km/h. Jos joku nyt sattuisi vielä tietämään missä tuossa on kurit ja miten on helpoin ottaa pois niin kiittäisin ja kumartaisin. Eihän tuo ole itse hankalaa testata rautalangalla, mutta jos joku nyt sattuu olemaan auttamisenhaluinen niin siitä vaan
24.5.2011 18:01
Onkimato kirjoitti:Paljonko kulkisi vuoden 2011 Rieju MRT 50 motard power up jos ottaisi kurit pois ja vähän isompaa suutinta kehiin? Sitten tuli vielä mieleen että onko tuossa mallissa rajoittamaton CDI boksi ja jos on rajoitettu niin voiko sen rajoittimen ohittaa vanhojen riejujen malliin poraamalla? Hyvin tuo ainankin tuntuu kiihtyvän, mutta kulkee vakiona suurinpiirtein sen 45km/h. Jos joku nyt sattuisi vielä tietämään missä tuossa on kurit ja miten on helpoin ottaa pois niin kiittäisin ja kumartaisin. Eihän tuo ole itse hankalaa testata rautalangalla, mutta jos joku nyt sattuu olemaan auttamisenhaluinen niin siitä vaan
Kulkee n. 57-60 km/h. Kurihan siis sijaitsee siinä alkukäyrän ja paisarin liitoskohdassa, suhteellisen helppo ottaa pois.
Kurin poistoon tarvitset 2 lenkkiavainta tai jotain vastaavaa millä saat ruuvit auki ja rälläkän sillä liitoskohdassa on pieni hitsisauma. Tämän jälkeen nappaat kurin pois siitä liitoskohdasta ja poraat tai rälläköit kurin irti siitä jutusta mistä se on kiinni
Sitten vain laitat putken takaisin kiinni
Suuttimen pitäisi olla väliltä 100-105. Itselläni on 105
24.5.2011 18:47
Entäs miten on CDI boksin laita? Kannattaako vaihtaa rajoittamattomaan? Lisäksi tuo vakio änkkähän on aika äänekäs, onko siihen joitakin ratkaisuja? Olen kuullut joistain villavirityksistä mutta sitä ei taida saada auki ilman rälläköintiä niin tekisi mieli ostaa jokin uusi mahdoillisimman hiljainen ja vähän huomiota herättävä. Paljonko kulkisi rajoittamattomalla boksilla ja kurittomalla putkella?
24.5.2011 18:56
Poratulla CDI:llä pitäisi kulkea n. 75km/h. Tuolle änkälle tosiaan kannattaa tehdä jotain koska kurittomana pitää melkeen puolet kovempaa ääntä
Ainut ongelma on vaan siinä että vakio änkkä on kiinni melkein paisarissa
Eli jos haluat uuden änkän niin sen kiinnisaamiseksi pitää säätää jonkinverran.
24.5.2011 20:38
halloalles kirjoitti:Poratulla CDI:llä pitäisi kulkea n. 75km/h. Tuolle änkälle tosiaan kannattaa tehdä jotain koska kurittomana pitää melkeen puolet kovempaa ääntä
Ainut ongelma on vaan siinä että vakio änkkä on kiinni melkein paisarissa
Eli jos haluat uuden änkän niin sen kiinnisaamiseksi pitää säätää jonkinverran.
Voisiko sitä vakioänkkää täyttää villalla irroittamatta sitä ja toivoa että vaimentaisi meinaan on nuo vakionkin äänet senverran huomiotaherättävät saatikka sitten kurittomalla putkella. Toimiiko tuo porausjuttu uudemmissakin malleissa, koska olen kuullut juttua että ei toimeisi näissä uusimmissa MRT malleissa?
24.5.2011 21:04
Onkimato kirjoitti:Voisiko sitä vakioänkkää täyttää villalla irroittamatta sitä ja toivoa että vaimentaisi meinaan on nuo vakionkin äänet senverran huomiotaherättävät saatikka sitten kurittomalla putkella. Toimiiko tuo porausjuttu uudemmissakin malleissa, koska olen kuullut juttua että ei toimeisi näissä uusimmissa MRT malleissa?
Vakioänkän voit täyttää vaikka
tälläsellä kunhan saat sen auki. Muuta avaamiskeinoa ei vissiin ole kuin rälläkkä
Tuosta CDI:stä en osaa varmaksi sanoa mutta uskoisin että sen voi porata. Jos ei toimi poraamisen jälkeen niin sitten vaan tilaat uuden, kannattaa ainakin yrittää
24.5.2011 21:21
Ja kun siitä putkesta otat irti sitä kuria, niin ei kannat alkaa sitä kuria mitää rälläköimää. Putkest kuri pois, tiivisteet välii ja takas kii. Jos tulee taas käyttöä kurille ni helppo laittaa takas ku ei tartte alkaa hitsailee
24.5.2011 22:10
Mikähä vittu tossa mopossa on ku isommilla kiekoilla rupee pätkimään ja nykii eikä kule ku 40? aikasemmi kulkenu sen 85.
24.5.2011 22:25
UberPr0 kirjoitti:Ja kun siitä putkesta otat irti sitä kuria, niin ei kannat alkaa sitä kuria mitää rälläköimää. Putkest kuri pois, tiivisteet välii ja takas kii. Jos tulee taas käyttöä kurille ni helppo laittaa takas ku ei tartte alkaa hitsailee
Mitenkä sen saisi kätevästi irroitettua? Se on kait kiinni muutamalla hitsiklöntillä niin dremelillä tms. hion sitä hitsiklöntin ja kurin "saumaa" kunnes irtoaa? ja onnistuuko takaisinlaittaminen muuten kuin hitsaamalla tuo hitsiklöntti takaisin (ei sekään kyllä ongelma olisi)? Kun vakioänkkä on avattu niin onko se helppo "kasata" uudelleen vai pitääkö hitsata kiinni ja sitten se ainankin näyttää epäillyttävältä jos siinä on minun hitsausjälkiä
. Ehkä on parempi että ostan jonkun hiljaisen änkän ja säästän tuon vakion niin on helppo myydessä tms. palauttaa vakioksi/virheettömäksi.
24.5.2011 22:28
Rinksaa kirjoitti:Mikähä vittu tossa mopossa on ku isommilla kiekoilla rupee pätkimään ja nykii eikä kule ku 40? aikasemmi kulkenu sen 85.
kokeile uutta sytytystulppaa, putsaa ilmanputsari jne.
25.5.2011 11:04
Rinksaa kirjoitti:Mikähä vittu tossa mopossa on ku isommilla kiekoilla rupee pätkimään ja nykii eikä kule ku 40? aikasemmi kulkenu sen 85.
Joku johto ottaa kiinni runkoon tms. Niin siksi pätkii, itellä oli sama kun töötin johot otti kiinni T-palaan : D
25.5.2011 15:34
Rinksaa kirjoitti:Mikähä vittu tossa mopossa on ku isommilla kiekoilla rupee pätkimään ja nykii eikä kule ku 40? aikasemmi kulkenu sen 85.
Katoha iha piruuttas missä kunnos mäntä on, mulla teki samaa ku oli halennu männästä pala. Eka se booas ja hyyty, sit lähti jonku ajan päästä käyntiin, ja ei ota kierroksia eikä kiihdy mitenkäänpäin.
25.5.2011 17:39
Kannattaaks cdi aukast enne poraamist? Jos aukasee ni mist kohdast se tarvii porat? Löytyiskö keneltäkää kuvia?
25.5.2011 17:49
UberPr0 kirjoitti:Kannattaaks cdi aukast enne poraamist? Jos aukasee ni mist kohdast se tarvii porat? Löytyiskö keneltäkää kuvia?
Tähän en osaa sanoa vastausta, mutta toimiiko tuo poraaminen uusimmissakin rieju MRT 2011 malleissa?
25.5.2011 20:27
Kenelläkää tietoo millai ton cdi saa nätisti auki, sillai et saa se piirilevy sielt ulos? Käyttämättä sahaa tai rälläkkää mieluusti... Tuntuu että se olis kun umpee vuorattu, en ees saumakohtia löytäny ku sitä kattelin..