Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

25.4.2014 23:05

Tulppa nyt kannattaa ensimmäiseksi tarkastaa ja sen jälkeen bensansaannin puolelle vikaa etsimään.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.4.2014 22:36

N. viikko sitten Yamaha ei pysynyt käynnissä ilman kaasua, eli sammui heti kun päästi kaasun. No vika ilmeni, ja magneetto oli jotenkin hajalla. Tätä vikaa etsiessä tuli todettua puola toimivaksi, tulpanhattu&tulppa vaihettiin uusiin ja magneettokin vaihdettiin uuteen. Eli kipinäpuoli pistetty aikalailla uusiksi viikko sit.

Noh tänään kun olin lähössä himaan kaverilta niin ei enään lähtenyt käyntiin. Hinattiin mopo himaan ja todettiin että ei anna kipinää.
-Puolan johdot otettu irti ja laitettu kiinni takaisin
-maajohto tarkistettu ja kunnossa on
-Tulppa tarkistettu ja ehjä on
(-Tulpanhattu ja magneetto vaihettu siis uusiin viikko sitten)
-Virtalukko vaikuttaa ehjältä, täytyy nyt kuitenkin tarkistaa huomenna vielä

Mikäköhän vois olla nyt taas paskana.. kaikki just laitettu tikkii ja läpikäyty nii ei viittis heti mitään uutta magneettoa TAAS tilata....?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.4.2014 22:52

remojärvi kirjoitti:missä vika dt kun normisti ajoin ja risteyksessä ei enää mopo kierätnyt kunnolla. no päästin sit kytkimen lähteekseni mut sammu ja eu enää käynnisty? puristuksia on et tuskin mäntä? mitä muita vikoja vois olla?

Tulppa.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.4.2014 15:17

Voiko joku selittää mitä nämä on? Toisessa lukee CBL FLASHER 12VDC 80C/M 10Wx2+3.5W CABLOLOGICA ja toises DUCATI energia
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.4.2014 15:25

Vilkkurele ja jännitteensäädin.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.4.2014 15:38

varpaat_suussa kirjoitti:Vilkkurele ja jännitteensäädin.

Kertoisitko vielä mitä ne tekee ja jos jompikumpi niistä on rikki niin mitä käy?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.4.2014 20:51

Kuten nimistä voi päätellä, vilkkurele katkoo vilkuille menevää virtaa siten että suuntavalot vilkkuvat eivätkä pala yhdenjaksoisesti. Jännitteensäädin taas säätää magneetolta saatavan jännitteen sopivaksi sähkölaitteille. Ensin mainitun vikaantuminen ilmenee vilkkujen toimintahäiriöinä tai toimimattomuutena, jälkimmäisen taas lamppujen nopeana palamisena ja muina sähkövaivoina.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.4.2014 21:53

Mikähän vika dtssä kun polkemalla vaan 1. polkaisulla hörähtää, sitten ei sano mitään polkemalla ja sitten työntämällä lähtee helposti?

Laitoin eilen piperin kiinni ja nyt tuntuu käyvän todella rikkaalla, mikä vikana. Ilman välipilliä toimi paremmin.

Mitenkä tasapaino akselin asento katsotaan oikeaksi, kaverin puolesta kysyn?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.4.2014 22:20

mikä detsis vois olla ku 2 vahteel kytkimen laittaa pohjaa ni kuuluu semmone vingahus joka loppuu ku päästää kytkimest irti ja sama toistuu taas ku kytkin menee pohjaa se tekee sitä vaan 2 vaihteel ja öljyt on vaihettu kytkinlevyt+jouset uuvet ja sit kytkimen 2 tappii ja se kuula? :roll:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

28.4.2014 15:22

Alpine-98 kirjoitti:Mikähän vika dtssä kun polkemalla vaan 1. polkaisulla hörähtää, sitten ei sano mitään polkemalla ja sitten työntämällä lähtee helposti?

Laitoin eilen piperin kiinni ja nyt tuntuu käyvän todella rikkaalla, mikä vikana. Ilman välipilliä toimi paremmin.

Mitenkä tasapaino akselin asento katsotaan oikeaksi, kaverin puolesta kysyn?


tasapainoakselissa pitäs olla ns kohdistus pisteet hammasrattaissa. toisessa kaksi ja toisessa yksi. muistaakseni tasapaino akselin hammasrattaassa on kaksi pilkkua hampaiden kohdalla joihin sitte sihdataataan se yksinäinen pilkku :D aika monimutkasesti selitetty mut joo siinä on merkit

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

28.4.2014 18:19

JKaitala kirjoitti:Mbkoossa ei kipinää ja johtoja koitettu selvitellä. ja huomasin että kun polkasee virrat päällä, mittaristossa välähtää se mistä valitaan se endr vai sm ja vapaan merkkivalo jne. sehän on normaalia, mutta kun virrat ei oo päällä, välähtää vaan se mistä valitaan endr tai sm. Eli onko tää sitten normaalia ? :s Osaisko joku kertoa että liittyykö nää viat toisiinsa? :roll:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

28.4.2014 22:47

tosta mittarihommasta en tiiä ku mulla ei toimivaa sellasta oo, mutta kannattaa tarkistaa puola, ellet oo jo kattonu, itellä ei tullu kipinää mut onneks yks liitin oli vaa irti puolasta :D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

29.4.2014 16:23

Tuomas.I kirjoitti:
remojärvi kirjoitti:missä vika dt kun normisti ajoin ja risteyksessä ei enää mopo kierätnyt kunnolla. no päästin sit kytkimen lähteekseni mut sammu ja eu enää käynnisty? puristuksia on et tuskin mäntä? mitä muita vikoja vois olla?

Tulppa.

no ei taida tulpasta olla ku jotai 200km ajettu? br9es on tulpan nimi ja kipinää antaa, mitenkäs muut on tota kaasaria puhistellu? piperi pois ja paineilmaa perään?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

29.4.2014 19:23

No aina kannattaa kuitenkin kokeilla , tulppa maksaa vain n.5€?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 30.4.2014 17:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

30.4.2014 17:34

Tulppa voi olla jo paketista otettaessa sökö eli vaihtoon vaan. Kaasutin irti ja paloiksi. Paineilmaa ja sopivia puhdistusaineita joka koloon + suuttimia voi putsailla esim johdon säikeellä.