Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
9.9.2013 15:36
Nniiih... Mutta koitettu 2 eri kannella ja kummallakin vuotaa samasta kohtaa. Kummatkaa ei ole kieriossa, tarkistettu katsomalla lasia vasten. Ja tää toinen kansi oli mulla kiinni ja toimi hyvin ja sit kone meni renppaa.. Pytty ja kansi oli muovipussissa ja laatikossa koko rempan ajan et mitense kansi olis siel voinu mennä jotenki rikki/vioittuu?
E: Tuli tossa huomattua että lämpöanturista puuttuu se prikka ja epäilen _VAHVASTI_ että siinä on vika
11.9.2013 11:48
elikkäs löytyy -02 derbi senda, jossa kylmällä koneella ajettaessa kulkee oikein nätisti, nosta keulaa ja kulkee hyvin, mutta heti kun kone rupeaa hieman lämpenemään niin väännöt ja kierrokset katoaa, ei tarvitse ajaa kun 20 min ja tuntuu ettei jaksa mennä minnekkään. flekti ei ole käytössä (virtapuoli paloi staattorilta...), mutta kärsii kädellä ottaa syyläristä kiinni, eli ei käy kovin kuumana.
derbi kerran ''leipoi'' nykyisellä pytyllä ja männällä = rupesi hyytymään ja lämpesi 2h ajon jälkeen, joten pidin tupakkatauon ja jatkoin sen jälkeen matkaa, mutten usko että siitäkään johtuu tuo ettei vedä, koska pytty ja mäntä näyttivät sen jälkeen vielä oikein hyviltä... puristukset hyvät, koko kone laitettu uusiksi n.1000km sitten ja aina viimeistään toisella polkasulla tulille
osat mitä kiinni:
mäntää koossa 42 ja jotain muistaakseni
14.5mm kaasari
malossin läpät
avarrettu imukaula
avarrettu pakokanava
96 pääsuutin
huuhtelukanavia vissiinkin ''muokattu''
rajoittamaton poksi
enoxin ''racing'' malli
14/62 välitykset
kaikki osat ei välttämättä optimoitu hyvin toisille osille, muttei pätki/röpötä yms.
huiput gps:ssään 92 (96 eri säädöillä ja hieman eri osilla, laihalla)
kylmällä koneella menee jyrkimmätkin mäet 6-vaihteella, mutta heti kun lämpenee niin pitää puottaa 4-5 vaihteelle, kun ei mene piikille asti
teksti on varmasti todella sekavaa mutta arvostaisin, jos joku kehtaa/osaa auttaa pikkusen...
11.9.2013 17:31
Kuinka tapahtuu vesipumpun stefan vaiho derbiin?
11.9.2013 21:23
Tuossa oli reilut 13000 ajetteu Derbi Senda r 2000. Pitäs tehdä koneremontti niin mitä siihen kannatais vaihtaa? Ainakin mäntä ja laakerit mutta kannattaako vaihtaa kampiakselia, läpät tai muuta
11.9.2013 22:56
No jos sä laakerit vaihdat, niin samalla vaivalla myös sen kampuran vaihtaa. Kannattaa myös uusia kaikki stefat ja laakerit(?), niin ei sitten tarvi huolehtia remppaamisesta pitkiin aikoihin. Onko kampuran laakerit menossa vai miksi alat "jo" 13 tonnissa remppaamaan alakertaa?
12.9.2013 0:37
Terbi7 kirjoitti:Tuossa oli reilut 13000 ajetteu Derbi Senda r 2000. Pitäs tehdä koneremontti niin mitä siihen kannatais vaihtaa? Ainakin mäntä ja laakerit mutta kannattaako vaihtaa kampiakselia, läpät tai muuta
Eiköhän pelkkä männän ja yläpään tiivisteiden vaihto riitä
Ittel kesti Derbin alakerta sen 30 000km. Sinä aikana vaihdeltu vaan öljyjä ja pari mäntää. Sitku innostuin virittämää 'vähän' lisää nii meni melkei heti kiertokangen laakeri
12.9.2013 7:56
Mietin vaan koska ajaessa yli 40 niin kuuluu semmonen korkea ulina niin eikö se tarkota että laakerit on kulunut?
12.9.2013 8:25
Hui saakeli älä pelottele!
Moposta kuuluu aika monenmoista ääntä, ja ittelläni kuulunut aina, siitä asti kun mopon sain (silloin mittarissa 8tkm) jonkin näköistä ulinaa. Tietyllä kierrosalueella aina kuuluu myös hämmentävä ääni, joka muistuttaa kovasti nykyistä puhelimeni soittoääntä niin välillä hämää.
Ei tarttee ihan pienestä säihkädellä
Itse kun sain mopon niin pelkäsin niin perhanasti edes koskea siihen etten hajota, mutta näin pari vuotta mopoilua harrastaneena täytyy sanoa että aika kovaa väärinkäyttöä ja pahoinpitelyä saa antaa ennenkun se rupee siitä kärsimään.
12.9.2013 8:35
Pitää vaan vaihtaa mäntä ja tiiviste.
kiitos vastauksista!
12.9.2013 18:53
Mikä voisi olla vikana derbissä, laitoin alakauttasen kiinni ja toimi hyvin ja illalla jätin mopon parkkikselle kun käytiin mäkkärissä, siinä välissä sato vähäsen ja sitten ei lähteny enää ku vaan työntämällä käyntiin ja pienen ajon jälkeen äänet koveni yhtäkkiä. Sitten tänään aamulla koitin taas työntää käyntiin niin putkesta tuli kaaressa varmaan puol litraa bensaa, ja jäähdytinnestesäiliö pamahti samalla. Kyseessä siis drd pro SM 06 ajettu 23tkm mutta kuitenkin huollettu
12.9.2013 21:50
Kertokaapas joku joka tietää
dellorton 17.5mm kaasari
siinä ne putkistot pitääkö kaikkien olla auki, vai silleen että pytyn puoleinen putki on yhdistetty viereiseen putkeen muovisella putkella. ja loput 2 auki
uunituore kaasari suoraan paketista ei edes hörähdä
tulppa kastuu elijonkin sortin bensavirta siitä kulkee
13.9.2013 13:22
Tartteeko talveksi vaihtaa mitää "jäykempiä" vaihteisto-öljyjä tms. Tai tulppaa eri lämpöarvolla yms? Eli mitä muuta kannattaa mopoon laittaa kuin nastarenkaat talvea varten?
13.9.2013 15:39
Eikös se niin mene, että talvella suositellaan mielummin löysempiä öljyjä?
14.9.2013 14:53
Voisko joku antaa hieman apua etuiskareiden stefojen vaihtoon. Kyseessä on Drd Pro 2010 ja Paiolin usd keula.
14.9.2013 16:15
[SuiZamiÄs] kirjoitti:Tartteeko talveksi vaihtaa mitää "jäykempiä" vaihteisto-öljyjä tms. Tai tulppaa eri lämpöarvolla yms? Eli mitä muuta kannattaa mopoon laittaa kuin nastarenkaat talvea varten?
Itel oli hieman isompi suutin, 9 lämpöarvo tulppa ja tais olla 15-40 tai 15-30 öljyt ja hyvin toimi. Aamusin ja koulun jälkee ilman ryyppyy viimestää 3 polkasul käyntii. Tietty nastarenkaat oli