Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Beta RR 50

16.9.2013 18:00

-mäxätin- kirjoitti:Voi ottaa suoraan kurin pois kunhan muistaa ajella sisäänajon kunnolla ja rauhassa, lämmittää koneen ennen ajoa, ei kovia kiihytyksiä jne, 115 suutin todettu kurittomalle hyväksi, voit vaikka sisäänajon aikana laittaa pienen määrän 2tahtiöljyä bensan sekaan että voitelee varmasti =)

kiitos paljon! :)

Re: Beta RR 50

16.9.2013 18:03

ainiin unohdin kysyä! itselläni ei ole oikein kokemuksia betasta, joten kertokaahan betamopoilijat että minkälainen beta on ajaa, lähteekö käyntiin talvella kuinka helposti, onko ilmennyt suurempia vikoja ja mistä saisin betaan 115 suuttimen tilattua (nettikauppa vaikka)

Re: Beta RR 50

16.9.2013 19:53

Beta on mukava ajettava muuten, mutta vakiona perä on turhan matala. Koropalalla saa parannettua ajoasentoa ja jos kakspäällä tykkää ajella niin koropalan kanssa ei tartte huolehtia että ottaako änkkä kiinni renkaaseen.

Käynnistymisestä niin itellä on lähteny melkein aina ekalla polkasulla. Talvellakin kun kävin parin viikon välein käynnistelemässä niin ykkösellä lähes aina (tosin seisoi aina lämpimässä varastossa).

Ja suuttimia löytyy lähes jokasesta mp-kaupasta, joten ei muutakun lähimpään paikkaan kyselemään. Noin 5€/kpl, joten halvasta osasta kyse.

Re: Beta RR 50

16.9.2013 20:22

Gooby kirjoitti:Beta on mukava ajettava muuten, mutta vakiona perä on turhan matala. Koropalalla saa parannettua ajoasentoa ja jos kakspäällä tykkää ajella niin koropalan kanssa ei tartte huolehtia että ottaako änkkä kiinni renkaaseen.

Käynnistymisestä niin itellä on lähteny melkein aina ekalla polkasulla. Talvellakin kun kävin parin viikon välein käynnistelemässä niin ykkösellä lähes aina (tosin seisoi aina lämpimässä varastossa).

Ja suuttimia löytyy lähes jokasesta mp-kaupasta, joten ei muutakun lähimpään paikkaan kyselemään. Noin 5€/kpl, joten halvasta osasta kyse.

kiitoksia paljon tästäkin! muuten kun otit ton koropalan nyt asiaks nii tiiätkö yhtään mistä semmosen sais betaan? :)

Re: Beta RR 50

16.9.2013 22:03

Sunnutaina tuli haettua 2011vm täysin vakio beta, 2 tonnia oli ajettu. Kuri otettiin tietenkin pois heti kättelyssä ja koska sunnuntaina ei mp kaupat ollut auki niin laitettiin isoin suutin mitä vain löytyi eli 100 kokonen. Nyt ei välillä lähde kylmänä käyntiin kunnolla voisiko johtoi tosta suuttimesta? Aamulla lähtin muutamasti polkasusta mutta koulun jälkeen oli pakko työntää, työntämällä lähtikin varsin helposti. Eikä johdo siitä etten osaisia polkea mopoa käyntiin :D.

Ja koropalojahan täällä mototissakin myydään, tai sit pyydät jonkun kaveris tekemään eihen koropala ookkun kaks lattaraudan palasta joissa on kaksi reikää pulteille.

Re: Beta RR 50

16.9.2013 22:42

Onko joillakin kokemuksia betan vakioputken (vm.12) karstojen poltosta. Että millä menetelmillä ootte sen tehneet ja tarviiko varoa ettei pasko katalysaattoria?

Re: Beta RR 50

16.9.2013 23:30

Oikea asenne! Kurittomana nää on kyllä mukavia pelejä, vakiona hemmetin tukkosia. :)

Kannattaa se suutin kattoa ainakin nyt kuntoon, ja jos ei vieläkään pelitä niin sitten vika on jossain muussa. 115 olis varmaan optimaalinen koko lähteä testaamaan, 100 on aivan liian pieni. ;)

Koropaloista niin käyttäjältä Zirkoni ainakin saa laadukkaita ja hyviksi testattuja paloja, nykyisin taitaa saada jopa suoraan Betaan meneviä, niin ei tartte mitään omia patentteja alkaa kehitteleen. Hintaa nyt on about 30€ jos en väärin muista, mutta eipä tuo nyt omasta mielestä niin kovin paha hinta ole, varsinkaan jos ei itellä tai kavereilla löydy välineitä palojen tekemiseen.

Re: Beta RR 50

17.9.2013 14:54

Missä lovessa ootte kurittomassa betassa pitänyt neulan sokkaa? Avasin äsken kaasarin kun epäilin että neula olis liian laihalla niin 2. ylimmässä se oli 8o , olisko 3. ja 4. lovi hyvä, beta tosin ei kuriton, vaan tecnigasin alakauttanen tehari on kiinni.

Ja Ilmanputsarin pesin eilen joten lähtee täyskaasulla paremmin kuin ennen mutta 1/2 ja 3/4 kaasulla hieman huonommin :s

Re: Beta RR 50

17.9.2013 20:18

Moro! Betan männän kunnon ajattelin vilkasta kun vähän on tehot laskenu. Männästä oli lohjennut noin kahden sentin pituinen pala männänrenkaiden välistä. Ja ongelma tässä nyt on että olisiko se palanen päässyt jotenkin pakoaukosta pois vai olisiko sylinterin pois ottamisen yhteydessä tippunut kampikammioon? Jos se sinne kampikammioon olisi tippunut millä konsteilla sen pois voisi saada?

Re: Beta RR 50

17.9.2013 21:21

Öljyn ja bensan sekoitustahan sinne vissiin kuuluu kaataa ja sitte pyöritellä konetta ja koittaa saada ne pois. En nyt aivan varma tästä ole joten kannattaa vielä jostain tarkistaa :).

Re: Beta RR 50

18.9.2013 13:55

Todennäköisesti lentänyt jo pakoaukosta ulos, varma ei tietenkään koskaan voi olla.

Itellä yläkauttasen enoxin kanssa 116 suutin ja neula toisiks ylimmässä tai ylimmässä lovessa.

Re: Beta RR 50

18.9.2013 14:10

kerkesin jo laittaa 3. loveen neulan, hyvä etten neljänteen laittanut koska nyt taitaa käydä hieman rikkaalla, 130 suutin nyt ja vakioputkella kesällä 120 oli hyvä. Nyt kun ilmat kylmenee koko ajan niin luulis että käy aina vaan vähemmän rikkaalla?

Re: Beta RR 50

19.9.2013 16:37

Olisiko mitään korjausehdotuksia? Kun suditin asfaltilla, niin lähti ketjut ja löi pytyn reunaan reiän?

Re: Beta RR 50

19.9.2013 17:54

veikko1998 kirjoitti:Olisiko mitään korjausehdotuksia? Kun suditin asfaltilla, niin lähti ketjut ja löi pytyn reunaan reiän?

Paska tuuri :( pistä kuvaa avuks nii tietää mimmosta jälkee tuli. Todennäköisesti mennyttä kalua :(

Re: Beta RR 50

20.9.2013 13:46

Pytyn reunaan?!? Meinasikko lohkoa? Pistäs kuvaa... joko mennyttä kalua tai voi olla että sais kemiallisella metallilla korjattua.