Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.6.2013 2:10
itse ainakin ekana katsoisin ketjujen kireyden... naksuminen voi johtua niille kohdistuneesta jännityksestä ja pamaukset siitä jos on mennyt esim hammas poikki rattaasta. ja ne kiristetään niin että avataan takaakselin mutteria niin että takarengas liukuu edes takas vaivattomasti. sitten rupeet kiertämään niitä 8millin pultteja auki päin sen huomaa kumpi on oikea suunta. ketjujen pitäisi heilua n.3-5cm ylös alas niin alkaa olemaan hyvällä kireydellä
9.6.2013 20:42
Mulla on sellainen ongelma että kun menin käymään kaupassa, sammutin mopon ja kun tulin ulos niin starttauksessa on jotain ongelmia: kun starttasin sähköllä, niin normaalisti pitäisi kuulua tasainen sähköstartin ääni, mutta kun yritin nyt käynnistää mopon niin se rymisi sähköstarttauksen aikana ja pitää todella outoa meteliä. Kone käy normaalisti ja kulkee hyvin mutta minua nyt häiritsee tuo melu käynnistyksen kanssa. Polkimella käynnistäessäni kuului vielä oudompaa ääntä mutta käynnistyy hyvin. Onko kenelläkään kokemusta asiasta ja jos on niin voisitteko auttaa? Plus vasen vilkku reistailee mutta se nyt ei haittaa oikeastaan koska se toimii.
Kiitos
10.6.2013 17:21
Mulla oli samanlaisia vikoja pari viikkoa takaperin, mutta meni ohi. Mut voi siel tietysti joku rikkikin olla.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 14.6.2013 2:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
11.6.2013 22:41
Noniin mikäs mahtas tällä kertaa olla vikana, kun vaihdoin männän ja yläpään tiivisteet ja nyt ei enää lähde käymään tai lähtee, mutta kun käymään sain vaivalla niin ei jaksanut kiertää mihinkään ja sammui noin 10 sekunnin jälkeen (kävi todella raskaasti) ja nyt ei enää lähde käyntiin.
Puristuksia ei ole paljoa saman verran kuin aikaisemminkin (eli aika vähän)
Kannen palotilassa muutamia 1mm-2mm syviä uria ja kuulostaisi siltä, että päästää paineet pihalle jostain välistä.
12.6.2013 2:54
kansi mahdollisesti halki? pytty kunnossa? varmasti oikean kokoinen mäntä?
12.6.2013 11:43
Darian199 kirjoitti:kansi mahdollisesti halki? pytty kunnossa? varmasti oikean kokoinen mäntä?
Kansi on kunnossa, pytyssä ei jälkiä ja mäntä on 40mm
12.6.2013 11:55
mutta minkä kokonen on sylinteri putken halkaisija?
15.6.2013 1:27
vakiossa se on ainakin 40.00mm
15.6.2013 1:41
Ajattelin porauttaa ton cepin sylinterin 60cc, mutta käykö am6 ylikoon männät tuohon? Täytyykö kannelle tehdä mitään?
15.6.2013 16:41
Onko siinä pytyssä tarpeeksi tavaraa porauttamiseen? Vai onnistuuko sittenkään, että pitäisi vissiin ainkin pinnottaa uudelleen. Eikö olisi helpompaa ostaa vaikka 70 airsal tai 80 mhr tai 110 parmakit noiden sopivuudesta en mene vannomaan mutta googlesta löytyy kyllä pyttyjä cepariin.
15.6.2013 20:25
Parempii vaa jos ostaa suoraa sen 70cc ettei tuu yllätyksii vastaan
15.6.2013 20:59
Mut joutuuks sit vaihtaa isompaa kaasarii jos 70cc pytyn laittaa. Tehari siihen tulee jokatapauksessa.
15.6.2013 22:31
no ei se kyl pakolline oo mut olishan se parempi
16.6.2013 0:05
vator14 kirjoitti:Onko siinä pytyssä tarpeeksi tavaraa porauttamiseen? Vai onnistuuko sittenkään, että pitäisi vissiin ainkin pinnottaa uudelleen. Eikö olisi helpompaa ostaa vaikka 70 airsal tai 80 mhr tai 110 parmakit noiden sopivuudesta en mene vannomaan mutta googlesta löytyy kyllä pyttyjä cepariin.
miks mä en sit löydä yhtään tehopyttyä? ku pitäis olla sama kiinnitys pakoputkeen kuin vakiossa ja toiseks pitäs olla 70cc ku sitä isompaa ei faija suostu tilaamaan