Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.12.2012 22:27
Juu noi löysin vasta tänään ja olihan niistä aika paljon hyötyä
Käymään sain, mutta ton mukaan kun vetää, niin valoillehan jää vain tuo jännitteensäätimestä lähtevä punainen akun latausjohto. Elikkäs mites sit valot vedetään ? Kun en saanut mitään palamaan ainakaan siitä johdosta :O
10.12.2012 23:31
Vedö valoille johto vaikka akun plusjohdosta rosvoliittimellä.
10.12.2012 23:48
Tarkoititko että vedän latauspihan akkuun ja akusta otan virrat ? Kun akkua en laita
Vai tarkoititko että akunlatauspiuhasta varastan virtaa eteen sekä taaksevaloille? Eipä taida olla muuta piuhaa mistä sitä virtaa pitäisi valoille tulla ??
11.12.2012 0:00
No jos sulla ei siinä akkua ole niin otat siitä johdosta minkä kuuluisi mennä akun plusnapaan.
12.12.2012 16:43
Miksi h3 polttimo ei syty siitä piuhasta, mutta takavalo syttyy ? Molemmathan ovat 12v . Ja jännitteensäädinkin on 12v .
12.12.2012 22:14
H3:sen maadotus pielessä
12.12.2012 22:15
Meneekös mankin vakiokeulaan (oletan, että mopomankissa samanlainen keula) 10" vanne heittämällä? Siis saako navan ja jarrulevyn+vakiosatulan ilman modaamista alkuperäiseen keulaan?
12.12.2012 22:37
Ei ole maadoitus pielessä, ja eikös siitä akunlatauspiuhasta sitten haaroiteta myös virta takavalolle ? Ainakin pv:n sähkökaaviossa näin tapahtui. Nyttenkin kun laitan pelkästään takavalon piuhaan se palaa hienosti, sitten laitan pelkästään etuvalon ja se ei pala mutta virtaa tulee kyllä että pitäisi palaa,ja sitten kun laitan molemmat samaan aikaan niin edes takavalokaan ei pala enää ?? Itseltä loppuu ideat joten tarvitsen vinkkejä.
12.12.2012 23:33
Tietääkseni 10" pitäisi mennä ongelmitta. Ihan varmaksi en sano, mutta näin luulen. Monkeytissä voisit asian varmistaa.
12.12.2012 23:35
mankissa tulee suoraan valoille virta staattorilta. ainakin mulla tulee ihan alkuperäisesti ja sitten sähkökaavion mukaan, ei jännitteensäätimen kautta. jännitteensäätimen kautta tulee pelkästään akulle se piuha ja valoille tulee se keltainen mikä tulee staattorilta jännitteensäätäjälle
staattori tuo suoraan sen n.12v valoille...
13.12.2012 11:30
Jaa valoille ei tuu virta jännitteensäätimen kautta? Miksi polttimot sitten aina hajoo kun jännitteensäädin hajoo? Mä tein ite sähköt ja yhdistin valoille menevän johdon akulle menevään ja ne akkuun, ja hyvin toimii.
13.12.2012 17:04
se sama KELTAINEN piuha mikä menee jännitteensäätimelle niin se jakautuu myös valoille. jännitteensäädin rajottaa kuitenkin virran tuloa. kai ne ny posahtaa ne polttimot jollei siellä ole mitään mikä rajottaa virran tuloa valoille... enivei niin ne sähköt vaan menee, katsokaa vaikka sähkökaavioita. tein tänne sähkökaavion mistä on karsittu turhuudet pois. alkuperäisessäkin sähkökaaviossa tulee valoille KELTAISESTA JOHDOSTA VIRTA JA ON SAMA JOHTO KYTKETTY JÄNNITTEENSÄÄTIMEEN.
toi eilinen viesti oli vähä kusisesti selitetty kun vähä liian nopeeta kirjotin tänne sen. jäi osa teksistä pois
13.12.2012 18:43
Otin takavalolle virran jännitteensäätimen punaisesta piuhasta ja se toimii, mutta kun laitoin staattorilta tulevan keltaisen piuhan etuvalolle niin takavalon jarruvalo syttyi ja kilvenvalo ledit kärähti... Ja etuvalo ei palanut
Neuvoja?
13.12.2012 21:51
oliko se keltainen kuitenkin siinä jännitteensäätimessä kiinni? ookko kokeillu toisella polttimolla? mitä helvetissä siinä jarruvalo sytty?
mittaa paljon se antaa sulla virtaa koneelta ku mulla kuitenkin pelittää täydellisesti ilman että lamput kärähtää ja mulla menee sähköt niinkuin siinä mun tekemässä sähkökaaviossa menee ja mulla on akku vielä lisäks kiinni millä ny ei oo mitään merkitystä oikeestaan
14.12.2012 17:29
Keltainen oli myös kiinni jännitteensäätimessä. Sieltä tulee n. 6v tyhjäkäynnillä, ja ihansama millä polttimolla kokeilin
Noo isän tuttu lupasi kahtoa niitä kun tietää kuulemma asioista