Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
4.6.2012 22:06
väänty kävi vähä paska stägä mut ei voi mitää:D
5.6.2012 2:13
Gogge kirjoitti:Pumput väänty? Menee.
Kaverilla on 2 kertaa menny dt:stä pumput kieroo yms pikku juttuja paskaksi. Molemmilla kerroilla korjattu.
Riippuu tietysti vakuutusyhtiöstä.
5.6.2012 2:42
Jep, mutta yleensä jos runko vääntyy niin lunariin menee. Ja keulakin luetaan runkoon.
5.6.2012 15:03
mistä sais betaan 60 tai 65 piikkisen takarattaan?
5.6.2012 15:24
58p isoin suoraan käyvä, joka loppu maahantuojalta, uusia mahd. vasta syksyllä. Eli 56p on suurin tällähetkellä saatavissa oleva, hintaa 58€ + postit 13,11€ + postiennakko 5€(?), ei voi tilata muuten, ellei sähköpostilla tilaa.. Maxikirjeeseen tuskin mahtuu. Isompia saa modaamalla derbin tmv rattaista.
6.6.2012 18:43
Onko kellää mitää kokemusta tuon tuorevoitelun poistamisesta, että miten/millä ootte tukkinu noita öljyletkuja, ja mitä ootte tehny tolle öljyvalolle et ootteks jättäny vaa tipan öljyä tankin pohjalle tai jotai?
6.6.2012 22:06
Minkä kokone mahtaa olla Betan vakio mäntä? Kun en nyt jaksaisi kantta avata ja katsoa.
6.6.2012 22:26
NaxHax kirjoitti:Onko kellää mitää kokemusta tuon tuorevoitelun poistamisesta, että miten/millä ootte tukkinu noita öljyletkuja, ja mitä ootte tehny tolle öljyvalolle et ootteks jättäny vaa tipan öljyä tankin pohjalle tai jotai?
Yksi helppo tapa on vetää letku takaisin öljytankkiin, tuorevoitelun saa helposti takaisin käyttöön eikä tarvitse murehtia varoitusvaloista tai öljypumpusta.
6.6.2012 22:41
Ts. laittaa öljy kiertämään kehää. Kaiken voi toki myös purkaa pois, mutta viisain ehkä jättää paikalleen.. Sitten joku peitelevy öljypumpun tilalle. Mutta tuo vauhtiviivatarran keino on helpoin, ja jos haluaa takaisin käyttöön joskus, niin sekin käy nopeasti..
8.6.2012 14:30
Onko kukaan vaihtanu betaan mitään muuta mittarria? Kosolta löytyis yks hyvän hintanen joka käy akuttomiin mopoihin.´Onnistuisko?
Mites se kierroslukumittarin laittaminen onnistuu?
8.6.2012 16:27
Gogge kirjoitti:No ensinnäkin, 80 suutin on joo vakiona. Sillä käy ihan vähän laihalla, jos kuriin ei halua koskea, niin 82 tai 85 voisi olla aikas passeli. Neulaan tuskin tarvitsee koskea, seosruuvin kuuluu olla n. 1,5-2 kierrosta auki. Noilla nyt saisi ehkä säädöt vähän oikeenpaan suuntaan.
Väännöttömyys selittyy sillä, että putki on vedetty ihan tukkoon, paisarin ja alkukäyrän liitoksesta kuri löytyy, reiällä on siinä kokoa 9mm, ilman kuria se on joku +45mm siitä kohtaa. Vääntöjä saa jo huomattavasti enemmän, kun iskee 10p eturattaan eteen (maksaa alle 10€), vakiona välit 11-52.
Tuo eturattaan vaihto pudottaa vähän huippuja, ja lisää kiihtyvyyttä. Nyt lähtisin ite roplaamaan vähän kuria, siinä päässä on sellainen prikka 2 hitsitäpillä kiinni siinä, toinen täppi pois, ja pikkusen vääntää auki päin sitä. Ei ole enää niin tukkoinen, mutta kulkupuoli ja vääntö paranee edes hieman, saa sen 50km/h kulkemaan. Oikea suutin löytynee nyt väliltä 85-90.
Erinomainen kiitos Goggelle yllä olevasta. Täällä päästään kohti asian ydintä. Eli kuristimen pään prikkaa avattu nyt puolisen senttiä ulospäin ja seuraavaksi tarkoitus tsekkailla .90 suuttimella. Ja tarkoitus vain saada Beta liikahtamaan iloisesti ja kulkemaan miedot n. 55 km/h.
8.6.2012 20:10
jonitzi kirjoitti:Onko kukaan vaihtanu betaan mitään muuta mittarria? Kosolta löytyis yks hyvän hintanen joka käy akuttomiin mopoihin.´Onnistuisko?
Mites se kierroslukumittarin laittaminen onnistuu?
Ainakin piikkisiin vaihdeltu aika paljon noita koson db-01r, jos johdot saat kytkettyä oikein niin pitäisi toimia.. Jonnekkin vaan anturi, joka mittaa esim. jotain impulsseja, tulpan johdostakin pitäis kierrosluku saada selville? Mutta jotkut muistaakseni kytkenyt niinkin että johto puolan + napaan ja toinen - napaan. Tiedä sitten miten toi koso tunnistaa noi/miten siinä menee johdot yms..
8.6.2012 20:28
Onko joillain neuvoja/ratkaisuja kyseisen vian korjaamiseksi?
Mittari hälyttää koko ajan että patteri on lopussa ja virtaa ei riitä. Patterin vaihdettuani, mittari toimi hetken aikaa kunnolla mutta alkoi taas vilkuttaa "alhainen-virta^" merkkejä.
Vika aiheuttaa vilkkujen huonojen toimivuuden + töötti ei toimi . Yksi vika on myös se että mittari hälyttää koko ajan öljyn olevan loppu, vaikka juuri laitettiin täyteen öljyä..
Tiiän juu että tyyppivikana näissähän on tämä mittarin sekoaminen, onko joillaikin muilla käynyt samalla tavalla ja miten korjattu?
8.6.2012 21:12
Niin mikähän mahtaa olla tuo alhainenvirta-merkki? Ite en tommosta oo löytäny. Ja se mittarin paristo ei vaikuta mihinkään muuhun, kun pitää sen kellontapaisen kummastuksen kohteen, huiput ja tripin muistissa.. Varmaan jostain vetää vaan maihin, tai yksinkertaisesti saa vaan liian vähän virtaa. Kannattaa valopuola ja käämit varmaankin kattoa.. ellet oo just tehokkaampaa etuvaloo tmv vaihtanu. Ja tuo öljyvalon palaminen johtunee siitä, että siinä anturissa on jotain roskia.
Ja ite en viimesestä 3 beta topicista ole löytänyt yhtäkään valitusta mistään mittarin sekoamisesta, ton vois melkein poistaa tuolta tietopankista, että se on tyyppi vika.. aika harvinaistahan tuo tuppaa olemaan loppupeleissä, ainakin nyky malleissa.
8.6.2012 21:33
09-Mallissa on vielä tuo vanha mittari. Ei sille oikein mitään voi tehdä.