Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
26.4.2013 18:12
Mikä ois paras putki 70cc airsalille?
30.4.2013 13:50
Tietääkö joku, mitä eroa on "tavallisten" Derbien putkilla verrattuna Limited Editionin putkiin? Esim. käykö "tavallisen" derbin putki Limited Editioniin ?
30.4.2013 18:20
Hei! Koeajoin kaverini Derbi Gpr jossa normipytty jne ja teharina technigas enox. Ihmetytti kuinka muuten tuntu ettei alle 7000 kierroksen väännä oikeastaan ollenkaan? 7000 kierroksen jälkeen kyllä repäs todella kovin.
Onko normaalia k.o. putkelle? Tarkoitan siis tosiaan, että ei tasasellakaan oikeestaan vääntänyt alle noiden kierrosten juuri ollenkaan, eli ei kiihtynyt lähes ollenkaan esim. 5000 kierroksella. Välit siis on sellaiset että kulkee maks 65-70, eli ei mitkään ylipitkät.
Ja sitten samaan asiaan liittyvä kysymys, eli voisiko imupuolen läppien vaihdolla saada lisävääntöä, kun tuo väännön puuttuminen on ylämäissä suorastaan ongelmallista, sekä muutenkin. Ja että jäykemmät vai ohuemmat läpät?
1.5.2013 1:07
Sehän on tehareille ihan olennaista ettei alavääntöä oo ollenkaan, siksi isommissa kakstahdeissa on pakoaukonsäätimet. 9tkm on ite tullu päästeltyä E-noxilla ja tuohon olemattomaan alavääntöön tottuu kun oppii oikean ajotyylin
Nykyään on kuriton vakioputki mikä vääntää mukavasti alhaalta.
1.5.2013 10:57
Okeei
no ite aina ajellu kurittomalla vakioputkella ja ihan hyvät alaväännöt ja ihan mukava piikkikin löyty
eli tehari on siis läpeensä paska laitos jokapäiväseen ajoon ku täytyy noin kovilla kierroksilla ajaa --> bensankulutus..
1.5.2013 21:50
Joo mä ajelin koko mopoiän teharilla ja kyllä se aluksi tuntu kurittoman putken jälkeen aika häröltä
Nyt kun miettii niin fiksumpaa ois ollu ajaa sillä kurittomalla putkella, huippuja kun en koviksi halunnu. Kyllähän sillä tuli kaveri DT jäteltyy missä oli samat virit
3.5.2013 16:56
Moro, tietääkö kukaan että millaset äänet ja millanen tehoalue on tollasessa kundo banzaissa? esim täältä :
http://www.myscooterparts.co.uk/motorcy ... 53298/329/Ja vielä sellanen että sanooko poliisit mitään jos leovincellä ajelee? Tuntuu ainakin omaan korvaan aika hurjan äänekkäältä kilisevän paisarin takia
4.5.2013 2:11
Se vähän riippuu miten ajelee, kyllähän äänekäs putki herättää kiinnostusta myös virkavallan suunnalta. Toisaalta e-hyväksytyn putken saa laittaa vakion tilalle niin kauan kun kuristuksen pitää putkessa.
9.5.2013 22:48
ajattelin tehä senda x-tremeen putken. mistähän löytys muotti/piirrustus sen tekemisseen
9.5.2013 23:48
Jollakin ohjelmalla kuten esim. Blair's exhaust aluksi suunnittelet millaisen putken haluat ja millaisen tehoalueen jne.
Sitten piirrät paperille muotit ja siirrät nuo muotit pellille josta sitten leikkelet oikeanlaiset palaset.
10.5.2013 18:49
Kumpi on kovaäänisempi: Giannelli Enduro vai Leovince V6? Metrakit thrower ja turbokit on kokeiltu ja metrakit tähän mennessä ollut hiljaisin.
10.5.2013 21:54
Aika tasavertaisia, Leovincesta kuuluu se ikävä kilkatus paisarin läpi. Giannelilla puolestaan äänet ovat aika kovat silloin kun piikki alkaa/on menossa. Mutta sanoisin että Giannelli on hiljaisempi.
11.5.2013 14:38
Laittoin derpiin metrakitin ni pitääkö se letku mikä menee vakio putkeen ni tukkia jotenki?
11.5.2013 14:45
Lyö vaikka jesarilla se putki tukkoon tai ota sieltä etukatteen takaa koko pakokaasunkierrätys-systeemi irti.
12.5.2013 0:29
Jonkun sopivan pultin tökkäät sinne letkuun. Ite otin kokonaan pois niin ei mee mitään ylimääräsiä letkuja missään kun ei tossa nykysessä vakioputkessakaan oo sitä letkunpaikkaa.