Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

27.5.2012 2:34

Menee ne

Re: Gilera RCR/SMT

27.5.2012 16:22

Mulla on 2010-vuoden SMT, täysvakio, ajattelin ostaa 13 piikkisen eturattaan ja vaihtaa suuttimen isompaan, paljon tulis vauhtia lisää huippuihin ku ny menee about 50km/h? ja minkäkokoinen suutin olis hyvä?

Re: Gilera RCR/SMT

27.5.2012 20:44

Luultavasti ei tasasella kiihdy vauhti yhtään, alamäessä 1 -3 km/h, ylämäissä - 5km/h ->

Jos rattaan vaihdat, niin suutinta ei kannata vaihtaa, paitsi jos suutin on alle 70, niin kannattaa esim. 70 - 75:ksi vaihtaa. Rattaan vaihto ei vaikuta yhtään bensantarpeeseen, paitsi tietysti bensankulutukseen, tosin sulla ei kurin takia paljoa kuluta ;)

Re: Gilera RCR/SMT

28.5.2012 18:22

Suutin vakio tällä hetkellä eli kaverin mukaan 62, itsellä ei mitään käryä. Täytyypä huomenna ostaa just 70-75 suutin :D luulin kyllä että tasaisella vauhti nousis ees vähä mut noo viisaammat tietää paremmin ;)

Re: Gilera RCR/SMT

28.5.2012 21:50

Kuinka paljon yleisesti gileroiden mittarit valehtelevat? Mulla pitäisi olla myyjän mukaan täysin vakio gilera rcr, mutta tasasilla suorilla nopeusmittari näyttää 60km/h->

Re: Gilera RCR/SMT

28.5.2012 23:08

Mites tämä gillu, paljonko kuluttaa kurittomana/onko kulutusosat yleensäkin vaikea löytää/kalliita.

Ihan luotettava perusmopo mitä nyt täältä netistä lukenut. (?) Laskeeko jälleenmyyntiarvo järkyttävästi jos päälle 10tkm ajettu? Pystyttekö suosittelemaan mopoo?

Tällästä ihan perusinffoo haen :)

Re: Gilera RCR/SMT

29.5.2012 12:44

Hysteria kirjoitti:Suutin vakio tällä hetkellä eli kaverin mukaan 62, itsellä ei mitään käryä. Täytyypä huomenna ostaa just 70-75 suutin :D luulin kyllä että tasaisella vauhti nousis ees vähä mut noo viisaammat tietää paremmin ;)


Jos haluat kulkevan paremmin ja myös kiihtyvän, niin alkukäyrästä kuri pois ja 80 - 85 suutin. Kurin takia tuo ei kulje tasasella tuskin sen enempää, koska ei jaksa varmaankaan kiertää vakiota enempää :D
Sako600 kirjoitti:Kuinka paljon yleisesti gileroiden mittarit valehtelevat? Mulla pitäisi olla myyjän mukaan täysin vakio gilera rcr, mutta tasasilla suorilla nopeusmittari näyttää 60km/h->


Mulla alkukäyrän kuri pois putkesta, 90 suutin ja tasaisella suoralla 60km/h.

Mulla 2009 SMT:ssä ja yhdellä kaverilla 2011 RCR:ssä tasasella mittari heittää 1 - 3km/h, tosin tossa 2011 Gilerassa alamäessä digimittari rupeaa jo heittämään reilusti.

Sitten taas yhdessä 2006 vai 2007 SMT:ssä heittää 10km/h ja toisessa RCR 2006:ssa n. 10km/h, RCR:ssä siksi koska mittarin neula jää 5-10km/h pysähtyessä :D Veikkaan et sulla joko heittää sen 8 - 10km/h tai alkukäyrän kuri pois.

Trokaaja kirjoitti:Mites tämä gillu, paljonko kuluttaa kurittomana/onko kulutusosat yleensäkin vaikea löytää/kalliita.

Ihan luotettava perusmopo mitä nyt täältä netistä lukenut. (?) Laskeeko jälleenmyyntiarvo järkyttävästi jos päälle 10tkm ajettu? Pystyttekö suosittelemaan mopoo?

Tällästä ihan perusinffoo haen :)


Itsellä täydellä tankilla ajaa n. 120- 130km, bensavalolla vielä 10 - 20km. Vakiona pääsee varmaan 20km pidemmälle.

Luotettava ainakin itsellä ollut, tosin muutamat kulutusosat kuluneet nopeammin, kuin kaverin kalliimmassa HM:ssä, mutta ihan normaalia. Omalla n. 6000 ajettu ja vaihdettu takarengas (riippuu kuskista), takajarrupalat, bensahana ja kaasuvaijeri. Bensahana siis vuoti bensaa kaasariin, mutta ei se ajamiseen vaikuttanut. Kaasuvaijerin katkeaminen oli omaa syytä.

Ketjut ja rattaat, sekä takapyörän laakerit pitäisi myös vaihtaa. Mitä nyt katsonut niin jarrupalat ja ketjut + rattaat yms. muissakin mopoissa vaihtokunnossa 5 - 7k ajettuna.

Suosittelen mopoa, halpa, joten ei se hinta niin helposti laske, kuin esim. kaverilla jo yli 1000€ laskenut 2010 mopon hinta. Sen omaa syytä tosin. Jos haluat saada hyvän hinnan, niin kannattaa vakiona myydä ja katteissa pitää vakiotarrat yms säilyttää vakio-osat ja laittaa myyntiin kiinni. Muutenkin jos pidät hyvää huolta, niin ei se arvo hirveitä tipu. ;)

Re: Gilera RCR/SMT

29.5.2012 22:50

Moro, sellanen ongelma nytten että vaihoin teharin kiinni ja kokeilin about 10m pätkän 85 suuttimella ajaa niin rupesin vaihtamaan suutinta. Kun suutin oli vaihdettu ei käynnistyny enään kokeiltu monellä eri suuttimellä ja ei käynnisty. Melkein kaikkea mahdollista kokeiltu. Kipinää antaa. Mikä voisi olla?

Re: Gilera RCR/SMT

30.5.2012 0:13

Ootko ottanut tankin irti? Ettei vaan bensaletkut oo menny väärin päin bensahanaan :D Tai sitten kaasarissa / bensaletkussa tukos.

Re: Gilera RCR/SMT

30.5.2012 13:23

En usko että tukos letkuissa, sillä eilen tuli bensaa putkesta ulos. Toissa päivänä se taas valui ulos ilmansuodattimen kautta?

Re: Gilera RCR/SMT

31.5.2012 0:21

mitä mieltä olette siitä, että jos laittais teharin ja kisaläppine kanssa 21 lorton kiinni? tukehtuisko se pensaan? ja mitkä ois sopivat välit leovincen kanssa että huiput saisi sinne 90 paikkeille ?

Re: Gilera RCR/SMT

31.5.2012 7:53

13 tai 14 eteen ja taakse 53. Ainakin itellä meni turboshitillä 14/53 välityksillä 94 km/h

Re: Gilera RCR/SMT

31.5.2012 13:29

jepjep eilen irrotin putken ja niin olikin putki täynnä bensaa, eli mikä voisi nyt olla ongelmana

Re: Gilera RCR/SMT

31.5.2012 14:50

Voisko tulppa olla paskana mulla kun ajossa joku 30sek kestää ajaa JOKA KERTA kaasupohjassa vinguttamalla sitten alkaa booamaan ja pätkimään? Samoin kun paikallaan ollessa kun kierrättää kaasu pohjassa niin tekee silleen taaatattaaaaatatattaaaaattatatataaaaaa? Silleen pätkimällä, vähän samalla lailla kun kurillisella vakiomopolla..
Tosiaan tuossa on kuriton vakioputki ja muutkin kurin otettu sekä 90suutin. Ei ole liian iso.

Re: Gilera RCR/SMT

31.5.2012 15:04

Meni tossa vesikannesta se nippa poikki joka lämmittää kaasaria. Saakos nippaa jostai eriksee kun ei viittis enää ostaa uutta kantta ku kerran pitäny jo vaihtaa nipan takia? Tai saako minkäänlaisella patentilla kuntoon?