Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

14.3.2011 10:19

Hmm. Siellä vaihdepolkimen alapuolella muistaakseeni oleva kytkin on paskana. Siellä vaihderummun päässä oleva kuula mikä painelee sitä kytkintä on joskus varmaan tippunut. Mun mielestä se oli näin ;)

17.3.2011 23:34

Joku voisi kattoo omasta räxästään että tuleeko mangeetolta johto jännitteensäätimen ensinmäiseen, keskinmäiseen vai viimeiseen johto kiinni, ja mistä navassa lähtee vihreä johto ja mistä sininen.

Välit

20.3.2011 13:16

Oonko nyt ihan pihalla vai oikeessa, mutta eikös aprilian vakio välit ole 12-51 eikä 11-51. Ainaski mun apriliassa on. :D

20.3.2011 20:38

Noita vakio välejä on vaikeeta sanoa kun ne on vaihdellu vähän vuosimallin mukaan. eipä mullakaan ole papereitten mukaan 11/51 vaan jotain ihan muuta ;)

22.3.2011 20:09

Mulla lukee rekisteriotteessa että välityssuhde on 15-80 :lol: Viime kesä oli surullista aikaa kun oma räksä päätti sitten reistailla oikein olan takaa. Katalysaattorin poiston jälkeen 10km kerkesin ajaa kunnes mäntä ns. suli. Puristukset katos mukavasti ja kuulosti ihan vakio skootterilta :D No, mäntä vaihdettiin mutta sisäänajon jälkeen mopo alkoi sammua lämmetessään eikä pysynyt kuin ryyppy ja puolikaasulla käynnissä. Neula oli päässyt liikkumaan vapaasti ja se oli tietenkin viimenen kohta mikä tuli katsottua(huollosa ne sen huomas). Vaihdettiin jopa metrakitin pyttykin. Tämä talvi meni maalatessa ja korjatessa. Huomasin että 19mm lortto oli liian iso 50cc ja gianellille :( No, kaasari vaihdettiin takasin vakio 16,5mm. Tulppa antoi kipinän mutta tulppa vaihdettiin ja mopo lähti käyntiin. Aprilian gianellillä on vaikea ajaa sisään koska lähtee vääntämään vasta 7-8 tonnissa eikä väännä lähes yhtään alakierroksilla mutta siinä on erittäin voimakas piikki. Suosittelen.

23.3.2011 16:14

ja kaasarihan on 16mm eikä 16,5mm

23.3.2011 22:22

Mistähän mahtaisi saada aprilia rx pääjarrusylinterin mäntäosaa. Nakkilalta kattelin nii maksaa koko sylinteri sen 180€. Pelkästään tiivisteetkin saattaisivat auttaa :s

24.3.2011 18:31

meneekö 01 vuoden rx malliin semmonen kuminen imukaula? jostain 05 vuoden mh:sta otettu kurkku sama ku dt:ssä et meneekö se kiinni tuohon? Jos menee niin miten saan ne letkut laitettua ku nehä kiertää imukaulan kautta takas kiertoon??

24.3.2011 22:43

jos se mh:n imukaula on saman mallinen ku dt:ssä nii et saa ilmaputsarii sopimaan ku ottaa takajouseen kii

24.3.2011 23:06

no iskee jollain kumiletkulla vähä sivuu jonku piperin?

24.3.2011 23:13

muistaakseni kaasari oli senverran lähellä ettei siihen saa mitää väliin tai sit saa olla aikamoinen kulma letkussa. mieluiten ostaisin sellasen imukaulan jonka suuntaa pystyy säätää.

25.3.2011 9:12

juu but mistä löytää? ei löyä räxään mistään kurkkuja :[[

25.3.2011 19:34

http://sparewheel.fi/product_info.php/c ... ts_id/2161 tossa olis, mut se on 18-> kaasuttimille

25.3.2011 23:54

Ja multa siihen 18mm phbg ;)

26.3.2011 0:33

no voi vittu :D Käykö vaihosa 16mm phbg ja 2 kappaletta 12mm SHA? :D Hyvässä kunnossa kaikki paitti yhestä puuttuu semmonen ihme tappi kohon alapuolelta, ei pitäs maksaa paljo? Yhdessä lortosa myös sen SHA:n vakio putsari :P