Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
20.6.2014 1:04
tossa 14mm nii joku 75-80 teharille hyvä ja 13-60 väleil 82
25.6.2014 1:37
Elikkäs pitäis saada tuo derbi kulkemaan noin 65. Vakiona on siis rajoittamaton cdi. Ei oikein houkuta pilata tuota vakio putkea ja en edes omista hitsaus välineitä, niin hukkaputken poisto ei taida oikein onnistua. Mietin jos ostaisi e-hyväksytyn teharin ja vaikka porais sitä kuria tai tekisi sinne itte kurin, niin että kulkisi sen 65.
Vai kannattaako vain jättää mopo vakioksi, kun en kuitenkaan veroja halua maksaa `?
25.6.2014 10:21
Ei oo mitää järkee ostaa teharii jos meinaa senki kuristaa...
ja se on aiva vitun sama onko se tehari e-hyväksytty vai ei sillä jos sä siihen putken vaihdat niin sun pitäis se periaattees käydä muutoskatsastamas
25.6.2014 13:28
Niin mutta niissä e-hyväksytyissä olis kuri siellä. Ei nimittäin sakot haittais tai kilpien menetys mitään, mutta ei oikeen olis rahaa maksaa niitä veroja, jos ne sattuu tulemaan...
25.6.2014 18:33
Ei tuossa ideassa mitään vikaa ole.
hartsaa kirjoitti:se on aiva vitun sama onko se tehari e-hyväksytty vai ei sillä jos sä siihen putken vaihdat niin sun pitäis se periaattees käydä muutoskatsastamas
Ei tarvitse periaatteessa eikä käytännössä mikäli tietyt ehdot täyttyvät.
Tämän topikin aloitusviestissä lisää infoa aiheesta.
28.6.2014 1:12
Elikkäs mikä putki olis järkevin ostaa jos sen aikoo pitää "vakiona". Tehoalueella ei ilmeisesti merkitystä kun ei ole kierrosrajoitinta ?
Suutinta ei varmaan tarvitse sitten vaihtaa, kun nyt on kiini 70 suutin ?
11.7.2014 11:05
Kuinka ääliömäinen kysymys
Mopo ei ole vakio, jos vaihdat siihen putken. Tehoalueella on merkitystä, kun ei ole kierrostenrajoitinta. Putkesta pitäisi kuitenkin maksimiteho saada käyttöön, jos ei halua ajaa losottamalla liian alhasilla kierroksilla. Tämä onnistuu rajoittamattomalla, joten siitä ei huolta.
Toisekseen. Jos sinulla on kerta rajoittamaton CDI, saat tuolla suuttimella (teharilla kuitenkin liian pieni) ja välien vaihdolla menemään jo 55, jopa ylikin. Et myöskään saa kulkemaan tuota ilman rajoitinta alle verorajan millään teharilla, ellet kurista sitä niin että siitä ei ole mitään iloa.
Kundo Tuareg voisi olla ainut, jonka saisi edes sopivilla väleillä kulkemaan siihen 65. Veljellä oli aikoinaan Tuareg rajoittamattoman cdin ja 11-65 välien kanssa, meni 65. Sekin tosin aika harvinainen putki nykypäivänä.
20.7.2014 21:17
onko kellään kokemusta 70cc vakioputkella. miten kulkee ja saako kulkeen alle verorajan?
23.7.2014 20:53
Mikäköhän olisi sopiva suutin uuteen DRD Xtremeen, jossa vakiona 72 suutin? Laitettu siis rajoittamaton CDI, 13/65 välit ja Pipercrossi. 95 suuttimella tukehtui bensaan heti kaasua käännettyä, vaikka neula oli aivan alimmassa asennossa ja seosruuvia laitettu todella laihalle. Mikäpä sitten olisi sopiva suutin, jos hommaisin tuohon teharin?
24.7.2014 0:32
onko putki kuriton? ja teharille tuo suutin on aika hyvä mutta laita neula keskiasentoon ja seosruuvi vakio asentoon!!
24.7.2014 1:05
samppa400 kirjoitti:onko putki kuriton?
Ei.
24.7.2014 14:33
no laita joku 80 suutin
2.8.2014 5:08
mulla on tuommone -06 drd pro sm mikä leipas seuraavana päivänä ostamisesta
oli sillon vakio... termostaatti oli paskana ja nesteet ei kiertäny.. tehtiin kone remppa missä laitettii
-tpr evo kampura
-c4 laakerit
-50 airsali ja kaikkee muuta perus paskaa
nytte laitoin giannelli contivariantin kiinni kyllä nauQ
suht lyhkäsillä väleillä 96 gepsiin
mietin vaan et millasta muuta kannattas tehä 70 airsalin kanssa ku kaasarin ja kytkinlevyjen ja jousten vaihto?
ja jotain pientä mitä ei ees tartteis mut tulis niitä tehoja lissää?
6.8.2014 20:02
Airsal 70cc:n kanssa kannattaa laittaa isompi kaasari esim 19mm, 21mm tai 24mm
Toki läppärungon/läppien vaihtaminen tuo jonkunverran tehoa, pakoaukon viilaaminen jne..