Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbien virittäminen

20.6.2014 1:04

tossa 14mm nii joku 75-80 teharille hyvä ja 13-60 väleil 82

Re: Derbien virittäminen

25.6.2014 1:37

Elikkäs pitäis saada tuo derbi kulkemaan noin 65. Vakiona on siis rajoittamaton cdi. Ei oikein houkuta pilata tuota vakio putkea ja en edes omista hitsaus välineitä, niin hukkaputken poisto ei taida oikein onnistua. Mietin jos ostaisi e-hyväksytyn teharin ja vaikka porais sitä kuria tai tekisi sinne itte kurin, niin että kulkisi sen 65.
Vai kannattaako vain jättää mopo vakioksi, kun en kuitenkaan veroja halua maksaa `?

Re: Derbien virittäminen

25.6.2014 10:21

Ei oo mitää järkee ostaa teharii jos meinaa senki kuristaa... :lol: ja se on aiva vitun sama onko se tehari e-hyväksytty vai ei sillä jos sä siihen putken vaihdat niin sun pitäis se periaattees käydä muutoskatsastamas

Re: Derbien virittäminen

25.6.2014 13:28

Niin mutta niissä e-hyväksytyissä olis kuri siellä. Ei nimittäin sakot haittais tai kilpien menetys mitään, mutta ei oikeen olis rahaa maksaa niitä veroja, jos ne sattuu tulemaan...

Re: Derbien virittäminen

25.6.2014 18:33

Ei tuossa ideassa mitään vikaa ole.
hartsaa kirjoitti:se on aiva vitun sama onko se tehari e-hyväksytty vai ei sillä jos sä siihen putken vaihdat niin sun pitäis se periaattees käydä muutoskatsastamas
Ei tarvitse periaatteessa eikä käytännössä mikäli tietyt ehdot täyttyvät. Tämän topikin aloitusviestissä lisää infoa aiheesta.

Re: Derbien virittäminen

28.6.2014 1:12

Elikkäs mikä putki olis järkevin ostaa jos sen aikoo pitää "vakiona". Tehoalueella ei ilmeisesti merkitystä kun ei ole kierrosrajoitinta ?
Suutinta ei varmaan tarvitse sitten vaihtaa, kun nyt on kiini 70 suutin ?

Re: Derbien virittäminen

11.7.2014 11:05

Kuinka ääliömäinen kysymys :P

Mopo ei ole vakio, jos vaihdat siihen putken. Tehoalueella on merkitystä, kun ei ole kierrostenrajoitinta. Putkesta pitäisi kuitenkin maksimiteho saada käyttöön, jos ei halua ajaa losottamalla liian alhasilla kierroksilla. Tämä onnistuu rajoittamattomalla, joten siitä ei huolta.

Toisekseen. Jos sinulla on kerta rajoittamaton CDI, saat tuolla suuttimella (teharilla kuitenkin liian pieni) ja välien vaihdolla menemään jo 55, jopa ylikin. Et myöskään saa kulkemaan tuota ilman rajoitinta alle verorajan millään teharilla, ellet kurista sitä niin että siitä ei ole mitään iloa.

Kundo Tuareg voisi olla ainut, jonka saisi edes sopivilla väleillä kulkemaan siihen 65. Veljellä oli aikoinaan Tuareg rajoittamattoman cdin ja 11-65 välien kanssa, meni 65. Sekin tosin aika harvinainen putki nykypäivänä.

Re: Derbien virittäminen

20.7.2014 21:17

onko kellään kokemusta 70cc vakioputkella. miten kulkee ja saako kulkeen alle verorajan?

Re: Derbien virittäminen

23.7.2014 20:53

Mikäköhän olisi sopiva suutin uuteen DRD Xtremeen, jossa vakiona 72 suutin? Laitettu siis rajoittamaton CDI, 13/65 välit ja Pipercrossi. 95 suuttimella tukehtui bensaan heti kaasua käännettyä, vaikka neula oli aivan alimmassa asennossa ja seosruuvia laitettu todella laihalle. Mikäpä sitten olisi sopiva suutin, jos hommaisin tuohon teharin?

Re: Derbien virittäminen

24.7.2014 0:32

onko putki kuriton? ja teharille tuo suutin on aika hyvä mutta laita neula keskiasentoon ja seosruuvi vakio asentoon!!

Re: Derbien virittäminen

24.7.2014 1:05

samppa400 kirjoitti:onko putki kuriton?

Ei.

Re: Derbien virittäminen

24.7.2014 14:33

no laita joku 80 suutin

Re: Derbien virittäminen

2.8.2014 5:08

mulla on tuommone -06 drd pro sm mikä leipas seuraavana päivänä ostamisesta :D oli sillon vakio... termostaatti oli paskana ja nesteet ei kiertäny.. tehtiin kone remppa missä laitettii

-tpr evo kampura
-c4 laakerit
-50 airsali ja kaikkee muuta perus paskaa

nytte laitoin giannelli contivariantin kiinni kyllä nauQ

suht lyhkäsillä väleillä 96 gepsiin ;)

mietin vaan et millasta muuta kannattas tehä 70 airsalin kanssa ku kaasarin ja kytkinlevyjen ja jousten vaihto?
ja jotain pientä mitä ei ees tartteis mut tulis niitä tehoja lissää? :D

Re: Derbien virittäminen

6.8.2014 20:02

Airsal 70cc:n kanssa kannattaa laittaa isompi kaasari esim 19mm, 21mm tai 24mm
Toki läppärungon/läppien vaihtaminen tuo jonkunverran tehoa, pakoaukon viilaaminen jne.. 8)

Re: Derbien virittäminen

15.8.2014 21:40

mitenköhän tehokas ois tommonen barikit 80cc joka on myynnissä kataforilla 260e. pitäskö laittaa kisasähköt. :s :s :s