Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

7.10.2012 22:57

Mikäköhän detsissä on vikana? Koneremontin jälkeen ei ole vielä toiminut ollenkaan normaalisti, tulee sinistä liekkiä putkesta, booailee ja kuumenee paljon, ei kierrä kunnolla edes lämpinä, eikä varsinkaan kulje mihinkään! :paha: Suutin on 108 eli pitäisi olla suht koht oikea ja vakioputsari jonka sisällä paipperi :) Ei ole imuvuotoa, kaikki tarkistettu, magneetonpuolen kampuran stefa, lohkot, imukaula ja kaasari. Nyt tartetaan oikeasti neuvoja! 118 suuttimellakin kokeiltu, booas vähemmän mutta silti piti ajaa kokoajan ryyppy pohjassa että meni edes 30km/h :roll: Käynnistyy myös tosi huonosti.. Sadekelillä toimii kaikken huonoiten pätkii aivan saatanasti. Sytytyksessä luulisin että vika on, puola paskana?? Tulppa vaihdettu siinä vika ei ainakaan ollut :)

Kiitos vastauksista jo etukäteen! :) Voi laittaa myös yvtä!!!

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

8.10.2012 8:53

Mitä kaikkee 25000 huoltoon kuuluu?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

8.10.2012 21:04

Jassu kirjoitti:
siimo- kirjoitti:Koita nyt tarkistaa liittimet ja puhdistaa se anturi aluks ja sen jälkeen harkitse uuden ostoa.



Koitin puhdistaa sen nopeusanturin ja tarkistelin liittimet mutta ei toi mittari herää henkii. Mistä noita löytää uusia, mistään ei oo tullu noita elektronisii nopeusmittareihi sopivia piuhoja tai uutta anturia vastaa


Tähän edelleen kaivattaisiin vastauksia

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.10.2012 18:47

Mopo ei lähde käyntiin, ei työntämällä eikä polkemalla. Mikä mahtaa olla? Toimi normaalisti ennen, oli päivän ajamatta ja nyt tämä. -07 detsi. Voiko olla että jotku öljyt tms. litkut on vähissä niin ei suostu käynnistymään? Kiitoksia vastauksista!

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.10.2012 18:52

....Ja vielä et mitä 15 000km huoltoon sisältyy?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.10.2012 19:25

Katos ekana ettei tapokatkasija oo päällä, ei olisi uus juttu jos olisit vahingossa painanut pohjaan. Kannattaa testata toisella tulpalla, ja jos ei lähe käyntiin niin katsohan antaako kipinää.
Se mitä huolloissa tehään näkyy ohjekirjasta.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.10.2012 20:19

Mikä on ku alko mopo savuamaan ja vaihoin kannentiivisteen ja savus vieläki. No aattelin, että vaihan männän yms. siinä samalla sorvattiin alkuperänen kansi suoraksi (ulkoreuna ja palotila sorvautu samalle tasolle), koska oli menny kieroon ja uus tiiviste ja savus silti. No sitte ostin käytetyn kannen, jossa oli painaumia ja sain toisen käytetyn tilalle, joka työntömittaa vasten näytti suoralta (palotila tietenkin vähän korkeampi) ja uus tiiviste ja pinnapultit ja silti savutti sen jälkeen ku oli ajanu lämpimäksi. Pittääkö se nyt vaa sitte tyytyä ostamaan uus alkuperänen kansi? Jos niin, nii ei kellää ois uutta kantta (tai jopa uutta 50cc sylinterisarjaa) nurkissa pyörimässä, jonka sais sopuhintaan?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.10.2012 22:54

Onhan pytyn ylätiivistepinta suora? Ettei se ole kiero? Millaista savua tulee? Ootko varma että se polttaa jäähynestettä? Mitä öljyä käytät, mitkä seokset?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.10.2012 23:24

Pytyn ylätiivistepintaa en oo kattonu. Valkosta savua. En oo varma (sen vois vissii testata jos ottas syylärin korkin auki ku savuaa ja kattos kupliiko), mutta luulisin, koska mikä muu voi olla valkosta ja sitä tulee ku kone lämpiää nii ihan mukavasti. Nyt taitaa olla Mobilin jotain moottorikelkan täyssynteettistä 2t öljyä, mutta muute on ollu tuota Mobilin semi-synteettistä 2t öljyä. Itellä on vielä tuo tuoreöljyvoitelu käytössä ja on sääjetty siihen merkkiin se pumpun "vipu" ja kokeiltu pariinki kertaan, että toimii ja lisäksi reilu korkillinen tankkiin, ku kuri on irti (ja isompi suutin).

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.10.2012 23:56

Paljon se korkillinen suunnilleen on? Ei sen pitäs sit kyl öljystä johtuu. Mutta katos nyt se että kupliiko syylärissä, ja sitte käyttelet pihassa tai käyt ajaa vähä, katot että väheneekö jäähyneste.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.10.2012 8:56

mitäs dt 10000km kohal vaihdetaa? ja mitä suosittelette vaihtaan? mäntä yms.?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.10.2012 9:57

Mäntä ja yläpään tiivisteet sekä männäntapin neulalaakeri. Nämä ei tosiaan oo pakolliset vaan pitäisi helposti mennä vaikka 5k vielä. Mutta öljyt, tulppa, ilmansuodattimen pesu yms. perushommat!

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.10.2012 11:29

sattusko kelläää olemaan tietoa missä vika ku valo himmenee kaasuttaessa? onko jännittesäädin paskana ?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.10.2012 19:29

Mikähän on detsonissa kun tulppia syö niin saatanasti . meni tulppa se oli br8es
kattoin netistä että sen pitäis olla br9es hajos parin viikonlopun ajon jälkee.
mikä perkele on

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.10.2012 20:39

Mulla vähän sama ongelma. Käytän BR9ES tulppia niin kuin ohjekirjassa neuvotaan. Voisiko johtua huonoista seoksista?