Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
11.10.2012 15:05
Ja välit pienemmät. Miun muistaakseni se oli -07 ->..
11.10.2012 16:30
Ei ei, 09vm eteenpäin tuli power-up versiot. Sen takia enemmän tehoa vakiona, koska dellorton rajoitettu boksi ja putkessa pidempi alkukäyrä niin ei kierrä samalla lailla. Silti se vakiona mäkeen hyytyy ja kunnolla. Kurittomana ehdottomasti 09vm tai vanhempi. Niissä rajoittamaton ducatin boksi ja välimallin putkisto.
Ja noissa ei muualla kureja ole kuin alkukäyrässä.
11.10.2012 18:54
Mulla on nyt täysin vakio vuosimallia -11 XPS. Alkanut vaan ärsyttämään kun on helvetin laiska kiihtymään ja kulkee tasen 45
Eli mitä tuolle oikein kannattaisi tehdä, että kulkisi sen 50-55 maksimissaan ja kiihtyisi rivakammin. Mikään tekniikkanero en todellakaan ole
Ja lisätään vielä, että kyseessä ei ole Power Up malli
11.10.2012 19:33
Miulla mennee hyväll tuurilla 49 tasasella!
Ja jää vakio detsi kiihytyksessä reilu 10m
, mut sitten huipuissa vie.
Että ei se pösö laiskimmasta päästä ole VAKIONA. Oliks se jonku TM:n vai minkä lehen testin mukaan toisteks nopein 0-45 derbin jälkeen!
Laiskojahan ne kaikki on, mutta kyllä niilläkin pääsee.
12.10.2012 8:58
609_uu kirjoitti:Mulla on nyt täysin vakio vuosimallia -11 XPS. Alkanut vaan ärsyttämään kun on helvetin laiska kiihtymään ja kulkee tasen 45
Eli mitä tuolle oikein kannattaisi tehdä, että kulkisi sen 50-55 maksimissaan ja kiihtyisi rivakammin. Mikään tekniikkanero en todellakaan ole
Ja lisätään vielä, että kyseessä ei ole Power Up malli
Laita esim. 58 taakse ja vaikka 10 piikkinen eteen ja kuria muokkaat hieman niin jaksaa mennä kummasti paremmin. Jos lujempaa aiot laittaa niin suosittelen 11 piikkistä eteen sillä 60 vauhdeissa nuilla 10-58 väleillä on n.10k kierroksia ja aikamoista huutoa se on, mutta max 55 ajaessa ihan siedettävät välit kun jaksaa vetää hyvin ja kiihtyy pikkuviri skoottereiden kanssa samaa vauhtia.
Tosin ekoilla vaihteilla kiihtyvyys ei ole hurjaa kun pitää vaihtaa sekunnin välein vaihdetta, mutta 4, 5 ja 6 vaihteilla vetää hyvin.
12.10.2012 15:52
^Ja tuo kurin muokkaus hoituu ihan viilalla ja pulttiavaimella? Hitsiä ei tarvita?
Kyllä, olen noobi
12.10.2012 16:50
Eipä siihen hitsiä tarvitä.
Uudet pultit kannattaa varautua ostamaan, kun ne tais olla hitsipisteellä kiinni(?)
12.10.2012 19:34
Kuinka saa stefat irti pumpuista?
12.10.2012 20:50
Joku sanoo että ruuvimeisselillä kampeemalla. En tiiä varmaa, ku en ole ite vaihtanu..
13.10.2012 22:00
Tukevalla ruuvimeisselillä vääntää kovaa, kyllä ne sieltä tulee
(ja lentää otsaan ).
14.10.2012 3:07
Halfnium kirjoitti:Kuinka saa stefat irti pumpuista?
ota se sokka siitä päältä myös pois
18.10.2012 22:06
miten ketjut kiristetään? joutuuko takarenkaan irrottamaan?
18.10.2012 22:39
Eiköhän Pösössäkin ole samanlainen systeemi kuin valtaosassa mopoista, eli löysätään akselin kiinnityksiä, kiristetään haarukan takaosassa olevia muttereita kunnes akseli on riittävän takana, tarkistetaan mitta-asteikosta akselin suoruus ja kiristetään akselin mutteri.
19.10.2012 21:30
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Eiköhän Pösössäkin ole samanlainen systeemi kuin valtaosassa mopoista, eli löysätään akselin kiinnityksiä, kiristetään haarukan takaosassa olevia muttereita kunnes akseli on riittävän takana, tarkistetaan mitta-asteikosta akselin suoruus ja kiristetään akselin mutteri.
kyllä se tollai on mutta kannattaa myös ketjulinjaa vasten verrata rengasta meinaa itellä ei aina mee suoraa vaikka samanverra molemmilta puolilta kiristäis
21.10.2012 20:44
mistä voi johtua se kun kierrättää pössöö nii antaa kaasua vähän tai paljon nii se laskee heti kiekat tyhjäkäynnille eikä jää sillee laskeutumaan normaalisti nii kuin pitäisi?