Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Beta RR-50

3.6.2012 16:28

hiljentäiskl se ääniä jos porais niitä betan reikäputken reikiä suuremmaksi? kaveri ainaki meinas että hiljenis, ja kuulemma loppuis se öljyn valuminen kans?
ja mitä villa suosituksia teillä on? bilteman villat ostin, samapa tuo jos on tyhjä änkkä tai ei, ne palo ekalla rundilla.

Re: Beta RR-50

3.6.2012 23:37

Eipä hirveemmin, ja jos meinaat ettei änkän päästä valuis öljyä, niin ei se siihen vaikuta. Vanhemman mallin änkässä on se ihme mötikkä siinä, mikä hiljentää ääniä/kierrättää ilman paremmin villojen kautta.. reikäputki täytyisi vaihtaa suoraan, jolloin öljyn valutus loppuu välipillistä ja änkän perältä..

Re: Beta RR-50

3.6.2012 23:40

Moi,
Tulipa hankittua erit vähän käytetty RR 50 jälkikasvun prätkätien alkuun.
Pientä pulmaa on tuottanut vakiosäädöissään olevan Betan tehottomuus. Ei vedä ja kulkee n. 35 km/h.

Kaasatin 80-suutin vaihtui kokoon 90. Meni paremmin mutta ei hyvin . Vitosella 45 km/h , kutosella uuvahti . Ajot tasaisella .
98 suutin huononsi tilannetta.
Kysymys: Millä suuttimella vakio-Betan saa kulkemaan n 50 km/h hyvällä vedolla ja ripeästi , niin että vois esim 2 päällä ajaa ja jäämättä jalkoihin ?

Viritysniksit tiedossa . Niitä en kaipaa.
Tarpeen tieto siitä miten Betan saa liikkumaan 'asiallisesti*
Kits

Re: Beta RR-50

3.6.2012 23:56

No ensinnäkin, 80 suutin on joo vakiona. Sillä käy ihan vähän laihalla, jos kuriin ei halua koskea, niin 82 tai 85 voisi olla aikas passeli. Neulaan tuskin tarvitsee koskea, seosruuvin kuuluu olla n. 1,5-2 kierrosta auki. Noilla nyt saisi ehkä säädöt vähän oikeenpaan suuntaan.

Väännöttömyys selittyy sillä, että putki on vedetty ihan tukkoon, paisarin ja alkukäyrän liitoksesta kuri löytyy, reiällä on siinä kokoa 9mm, ilman kuria se on joku +45mm siitä kohtaa. Vääntöjä saa jo huomattavasti enemmän, kun iskee 10p eturattaan eteen (maksaa alle 10€), vakiona välit 11-52.

Tuo eturattaan vaihto pudottaa vähän huippuja, ja lisää kiihtyvyyttä. Nyt lähtisin ite roplaamaan vähän kuria, siinä päässä on sellainen prikka 2 hitsitäpillä kiinni siinä, toinen täppi pois, ja pikkusen vääntää auki päin sitä. Ei ole enää niin tukkoinen, mutta kulkupuoli ja vääntö paranee edes hieman, saa sen 50km/h kulkemaan. Oikea suutin löytynee nyt väliltä 85-90.

Mutta jossain muualla on jo häikkää jos täysin vakio säädöillä jne kulkee vain 35km/h. Pyöriikö renkaat/laahaako jarrut? Onko ketjut löysällä? Varmaan osaavana prätkä miehenä oot jo ulkosin puolin kaiken kattonut kuntoon? Jossain kuitenkin häikkää on jos noin vähän vain kulkee. Joku ihan pikku vikakin voi olla, liikaa jarrunestettä ja jarru laahaa tmv.

Onko miten paljon ajettu? Osaa ehdotella vähän missä muuallakin voisi vikaa olla kun tietää paljon ajettu.

Re: Beta RR-50

4.6.2012 0:09

Mitä sä aina selität et vakiovälit ois 11-52, mul on sama malli ku sulla ja on kuule ihan vakiona 11-50

Re: Beta RR-50

4.6.2012 0:11

Joissain vm. ainakin oli 11-52, ja muutenkaan ei tolla 2 piikillä ole mitään väliä, ainakaan tämän asian kanssa. Tuollahan toi vanha ratas tallissa on, pitänee kattoo paljon niitä piikkejä nyt oikeesti on.

Re: Beta RR-50

4.6.2012 10:56

Gogge kirjoitti: Pyöriikö renkaat/laahaako jarrut?

Eiku ajo sillä ilman että renkaat pyöri:D:D

Niin ja asiaan, ei Betaa noilla vakioväleillä saa oikein kiihtymään siedettävästi ellei se kulje sitä päälle 60km/h.

Re: Beta RR-50

4.6.2012 15:36

Onko joillain jotain ohjeita miten sais ton rattilukon toimimaan? :D

Ei ohjekirjan ohjeistuksella oikee aukee tää asia :lol:

Re: Beta RR-50

4.6.2012 15:46

Mikä vm? Onko se rattilukko siinä virtalukossa jo? käännät jompaankumpaan suuntaan, painat avainta ja käännät vasemmalle. Jos se rattilukko on siellä t-palojen tmv läheisyydessä, niin se ei mennyt kun tietyssä asennossa lukkoon..

Re: Beta RR-50

4.6.2012 15:53

Gogge kirjoitti:Mikä vm? Onko se rattilukko siinä virtalukossa jo? käännät jompaankumpaan suuntaan, painat avainta ja käännät vasemmalle. Jos se rattilukko on siellä t-palojen tmv läheisyydessä, niin se ei mennyt kun tietyssä asennossa lukkoon..



Joo eli avaimen reikähän on siel emäputken vasemmalla puolella ja 08 mallista on kyse ..
Ohjekirjan mukaan ohjaustanko tulisi kääntää kokonaan vasemmalle ja sitten sovittaa avain lukkoon, mutta ohjaustangon vasemmalle kääntäessä on lähes mahdoton saada avain reikään.. :eek:

Onko tarkempia neuvoja ? :D

Re: Beta RR-50

4.6.2012 16:39

Käännät sen tangon ihan vasemmalle sit laitat sen avaimen lukkoon painat sitä avainta siihe lukkoon sillai et sä näät et se painuu, yritä kääntää sitä samalla sitä avainta siinä lukossa vasemmalle ja sitten lähe pikku hiljaa kääntää sitä tankoa vähän oikeallepäin siten yritä ettiä se kohta et missä se avain kääntyy huomattavasti vasemmalle siinä lukossa ja sitten se lukko jää sillai pohjaan ja saat avaimen pois kun se on lukossa

Re: Beta RR-50

4.6.2012 16:40

Käännä avain siinä lukossa vasemmalle, ja käännät tankoo lähelle oikeeta reunaa että sen avaimen saa vasemmalla ollessa työnnettyä pohjaan, kun se menee pohjaan niin käännä oikealle ja ota avain pois.

Re: Beta RR-50

4.6.2012 17:10

EDIT: Nii joo sori, sun pitää laittaa tanko oikealle pohjaa, jos näät ne palat mitkä ottaa kii ku mene pohjaa nii käännä sitä tankoo sillai et niil paloilla on väliä joku 1-2cm sit sitä avainta painat ja käännät vasemmalle, huomaat kun se avain kääntyy ja jää pohjaan ja saat avaimen irti lukosta

Re: Beta RR-50

4.6.2012 17:56

joo kaveri ajo päälle tossa ja betalle kävi aika paskasti keula väänty ja stonga maski ja jotai meneekö lunarii?

Re: Beta RR-50

4.6.2012 19:32

Pumput väänty? Menee.