Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Puch-moottoriset Tunturit

30.11.2011 19:33

pbt kirjoitti:Mitäs noi moposportin männät? Minkäs laatusia ne on ja missä päin maailmaa ne o tehty?

Eiköhän ne kiinasta tule, aika heikko on ollut m-renkaiden kestävyys ainakin omalla kohdalla. Nakkilan pyörästä ja moposta on ainakin GPM:n mäntiä löytynyt. Romppareilta tekee löytöjä, syyskesällä löysin uuden 38.9mm Meteorin männän, odottelee pääsyä pappelin konehuoneeseen.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

30.11.2011 19:56

Reetuhai2 kirjoitti:
deseiner kirjoitti:Kiitti avusta! Kiristin ketjut ja enää ei rahise. :) Mikä siinä on ettei 2-tahdilla sais moottorijarruttaa?

Koska 2-tahti saa voitelun bensan mukana, nelari taas öljypumpusta joka pyörii koko ajan. Eli kun moottorijarrutat, niin kone ei saa voitelua ja voi leipoa.
EI se mistään normaalista moottorijarrutuksesta leivo, etenkin kun kone on luokkaa 50cc ja vakiona kierroksia on tyyliin 5000...viritettynäkään ei tollasta pikkukonetta saa mitenkään kovin helposti leipomaan vahingossa. Tietysti jos tahalleen koittaa ja johonkin alamäkeen menee jarruttelemaan, niin sitten se voi kilahtaa, muttei missään normaaleissa tilanteissa. Isot pyörät, kolpuokit ja nämä leipookin kaiketikkin helpommin mitä jotkut tunturit, ja niiden kanssa koittaisin välttää moottorijarruttelua. Itse pakosti moottorijarruttelen tolla automaatti papalla (en tiedä pitäisikö kakkosvaihteella vapaakytkimen toimia niin kuin vapaakytkin toimii, vai pitäisikö sen olla sillain lukittuna että voi moottorijarruttaa, anyway, itellä se on lukossa), ja on suht huvittavaa kuunnella ihmisten reaktioita, usein tulevat kauhuissaan selittämään että "jos tuohon malliin jarruttelet, kone leipoo hyvin pian". Eipähän ole nyt n. 10 vuoteen, josta 3-4 viimesintä on liikenteessä, leiponut ollenkaan.

Lisäyksenä vielä, että Tunturin ohjeissa käsketään moottorijarruttamaan joissain tilanteissa. Tuskin ohjeissa niin lukisi, jos se mopo helposti leipoisi siitä jarrutuksesta...

Eiköhän ne kiinasta tule, aika heikko on ollut m-renkaiden kestävyys ainakin omalla kohdalla. Nakkilan pyörästä ja moposta on ainakin GPM:n mäntiä löytynyt.
Itelle tuli moposportilta joku mäntä minkä paketissa luki made in italy. Oliko merkki joku damir tai vastaava?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

1.12.2011 0:46

Niin ne mopo-sportin L profiilin männät. Jos en väärin muista niin eikös merkki ollu Dinami.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

1.12.2011 16:22

Jep italialaiset Dinameja löytyy moparilta. Mahlen männät loppunut aikoja sitten, poistunut myös valikoimasta?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

1.12.2011 20:24

Se mäntämerkki on Dinamin... Miks kukaan ei osaa italialaisia nimiä? :lol:

Re: Puch-moottoriset Tunturit

1.12.2011 22:31

Sattumoisin löysin gpmän männän. Käykös siihen noi mopparin L-profiilin männän renkaat? Kyselen tyhmiä kun ei ole kokemusta.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

1.12.2011 22:56

Mimmoinen GPM mäntä? Mulla löytyy L-renkainen ja tavallinen malli.
Kuva selventäisi huomattavasti asiaa.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

1.12.2011 23:06

Se on samanlainen ku mopparin L-profiili männät.

http://www.huuto.net/kohteet/tunturin-m ... /199571563

Kuva kertoo enemmän ku tuhat sanaa?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

1.12.2011 23:10

Tilaa nakkilasta suoraan niitä renkaita. Toisaalta kyllä EHKÄ sopisi moparin renkaat jos mitat täsmäävät.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

1.12.2011 23:14

Asia selvä otetaan riski ja kokeillaan. Eihän siinä menetä kun 5 € vaikko köyhälle sekin on paljon. Muutenki pitää mopparilta tilata tavaraa.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

5.12.2011 19:14

Onko scatterin ja moposportin puch-männät samoja ja mikkä on papan vakiovälit?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

5.12.2011 20:52

10/36
Kaikki samaa taiwaallisen huonoja. Kyllä ne kestää ihan hyvin vakiona/lievää viritystä.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

5.12.2011 20:54

Ne kyllä kuluu yllättävän nopeasti verrattuna laatumäntään. Kuitenkaan mitään hiusmurtumia tms. ei männissä ole ollut kun niitä olen vaihdellut noista vakio peleistä.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

6.12.2011 14:15

Tua noi. Etupyörä heiluu aika pahasti. Eno sano et tarvii puslat vaihtaa jostaki mut emmä vaan oo semmosii löytäny :s Apuva.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

6.12.2011 18:22

Heiluu? pitkittäin vai poikittain? Keulan ruuvit kireällä?