Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Fantic Motor Caballero 50

26.2.2018 11:19

Pihipaska666 kirjoitti:Olisko jollaki tarvista fantic caballero 50 casa 2015? Mukaan kaksi pyttyä (airsal 50, vakio 50), kahdet renkaat (michelin pilot street, mitas talvirenkaat), tuoreöljyvoitelun (joka on otettu pois käytöstä) sekä toiset ketjut ja takarattaan 58. Mopossa on nyt vakioputki johon on tehty adapteri jolla se on saatu kiinni airsalin 22mm pakoaukkoon. Mopo on myös kuristettu oikeaoppisesti (ilma-, bensa-seos) ja pakokaasujen kierrätysjärjestelmä tukittu. Paras mopo mitä rahalla saa ja kuristamattomana vakio BigOne putkella keulii aika kiitettävästi. Huippuja 11-58 väleillä noin 105 kmh ja 11-65 väleillä noin 95 kmh. Jättää ne saatanan tehariterpit ja kiinan 70cc viritykset :D.


Ettei vaan olis mitään kalatarinoita, tuntuu aika järjettömältä nopeudelta noille väleille. Kerro toki lisää tekniikasta. Tuntuu myös toi 22mm pakoaukko rahtusen pieneltä :|

Re: Fantic Motor Caballero 50

27.2.2018 11:29

Ärräksä kirjoitti:
vantic kirjoitti:
Ärräksä kirjoitti:Lieneekö competizione mallit lopetettu? Ainakaan italian fanticin sivuilla ei 50cc luokassa ole enää näitä esittelyssä.


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A8CB337

Kyllä niitä vielä saa.


Ei ole vieläkään näitä competizione malleja näkynyt missään, edes valmistajan sivuilla. Lieköhän poistunut koko malli tuotannosta.


Oli näytillä MP-Messuilla. Hinta tais olla 5690 + toimarit.

Re: Fantic Motor Caballero 50

27.2.2018 12:59

vantic kirjoitti:
Ärräksä kirjoitti:
vantic kirjoitti:
Ärräksä kirjoitti:Lieneekö competizione mallit lopetettu? Ainakaan italian fanticin sivuilla ei 50cc luokassa ole enää näitä esittelyssä.


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A8CB337

Kyllä niitä vielä saa.


Ei ole vieläkään näitä competizione malleja näkynyt missään, edes valmistajan sivuilla. Lieköhän poistunut koko malli tuotannosta.


Oli näytillä MP-Messuilla. Hinta tais olla 5690 + toimarit.


Jännä etteivät sitten viitsi edes noille italialaisille sivuille asiaa päivittää.

Re: Fantic Motor Caballero 50

27.2.2018 13:34

vantic kirjoitti:Oli näytillä MP-Messuilla. Hinta tais olla 5690 + toimarit.

Oliko? Mielestäni siellä oli vain casa-malleja ja sitten viimevuotinen competitizione endurokisoista.. mutta jännä etteivät päivitä sivuja kunnolla. Suomen maahantuojallakin huonoa palvelua, tiedustelin muutamia osia ja sanoivat että lisäävät viikon sisällä verkkokauppaan, mutta siihen meni muutama kuukausi..

Re: Fantic Motor Caballero 50

27.2.2018 13:39

Sehän voi olla, että näitä competizione malleja ei saa enään kilpiin?
Fantic motor suomi facebook sivuilla on kuvia 2018 mallista, joka oli MP-messulla.

Re: Fantic Motor Caballero 50

27.2.2018 15:06

Niin. Nythän monet uudet mopot ovat euro4 päästonormilla. Kaikki fanticithan ovat olleet käsittääkseni euro2 normia johtuen siitä, että niille on pienen valmistusmäärän vuoksi saatu erityislupa. Jos tuo oikeus on nyt muuttunut ja pitäisi olla vastaavasti euro3 mukainen, että saa tuon pienvalmistuserän kriteerit täyttöön.

Re: Fantic Motor Caballero 50

28.2.2018 14:28

vantic kirjoitti:Sehän voi olla, että näitä competizione malleja ei saa enään kilpiin?
Fantic motor suomi facebook sivuilla on kuvia 2018 mallista, joka oli MP-messulla.

Puhutko siitä enskapyörästä? Se oli 2017 malli.

Re: Fantic Motor Caballero 50

28.2.2018 16:08

Simppaa_ kirjoitti:Puhutko siitä enskapyörästä? Se oli 2017 malli.


Siitä puhun ja se oli 2018 malli. Kato vaikka kuvista moottorin oikeanpuolen lohko, joka on erilainen ku 2017 mallissa.

Re: Fantic Motor Caballero 50

28.2.2018 17:02

Ja aiankin täällä esitetyssä kuvassa oli arrowin äänenvaimennin. Muita kuvia en sitten olekaan nähnyt.

Re: Fantic Motor Caballero 50

28.2.2018 18:00

Tuolla on ainakin kuva.

http://www.offroadpro.fi/uutinen/maahan ... n-enduroon

Re: Fantic Motor Caballero 50

28.2.2018 19:20

vantic kirjoitti:Tuolla on ainakin kuva.

http://www.offroadpro.fi/uutinen/maahan ... n-enduroon

Kyllä tuo vaan minuun silmiin näyttäs olevan 2017 tarroilla ainakin.

Kuva 2017
Kuva 2018

Re: Fantic Motor Caballero 50

28.2.2018 20:19

Fantic Motor Suomi lainaus.

Nyt on ensimmäiset endurokisat ajettu 50cc Fanticilla!

Ensimmäiseen kisaan Karkkilassa 27.1. lähdettiin liikkeelle aika kylmiltään. Tehtaan kilpuri otettiin kaksi päivää aikaisemmin paketista ja testiä ehdittiin ajaa vain 2km ennen kilpailua. Karkkilassa sijoitus oli 15. C1 -luokassa. Eilen Nummelassa meni jo paremmin, kun kaasuttimen suuttimet oli ehditty vaihtaa paremmin keliin sopivaksi ja sijoitus oli jo 6. Seuraavaksi kisataan Riihimäellä 3. maaliskuuta ja toivottavasti Fantic nähdään silloin jo podiumilla!



Fantic-maahantuonnin Marko Kokko ajoi lauantain C1-luokan kilpailun 50-kuutioisella mopolla Karkkilassa. Se poiki ripeästi sääntömuutoksen enduroon

Miksi Fantic-maahantuoja oli halunnut sääntö muutosta, jos niillä ei oli tarjota ajokkia kyseiseen luokkaan.

C1-luokassa sai ajaa ennen sääntö muutosta vähintään 100-kuutioisella.

Re: Fantic Motor Caballero 50

28.2.2018 22:01

https://www.youtube.com/watch?v=YBQFU2ms4Vw

Videon nimenneen mukaan tämä on ainaki 2017 mallinen enduro. Tästä ainakin selkeästi näkyy, punainen kytkinkoppa ja öljypumpun puuttuminen.

Tuosta Oulun kuvasta ei ota selvää muuta kuin, että siinä on lohko ja kytkinkoppa mustia. Muu meneeki arvailuksi.

Paitsi se, ettei nettimotossa ole ainuttakaan 2018 comppimopoa myynnissä. Vain pari ylivuotista supermotoa.

Re: Fantic Motor Caballero 50

2.3.2018 9:39

gilsuu kirjoitti:
Pihipaska666 kirjoitti:Olisko jollaki tarvista fantic caballero 50 casa 2015? Mukaan kaksi pyttyä (airsal 50, vakio 50), kahdet renkaat (michelin pilot street, mitas talvirenkaat), tuoreöljyvoitelun (joka on otettu pois käytöstä) sekä toiset ketjut ja takarattaan 58. Mopossa on nyt vakioputki johon on tehty adapteri jolla se on saatu kiinni airsalin 22mm pakoaukkoon. Mopo on myös kuristettu oikeaoppisesti (ilma-, bensa-seos) ja pakokaasujen kierrätysjärjestelmä tukittu. Paras mopo mitä rahalla saa ja kuristamattomana vakio BigOne putkella keulii aika kiitettävästi. Huippuja 11-58 väleillä noin 105 kmh ja 11-65 väleillä noin 95 kmh. Jättää ne saatanan tehariterpit ja kiinan 70cc viritykset :D.


Ettei vaan olis mitään kalatarinoita, tuntuu aika järjettömältä nopeudelta noille väleille. Kerro toki lisää tekniikasta. Tuntuu myös toi 22mm pakoaukko rahtusen pieneltä :|


No siis jos ei saa kisamopoa kulkemaan satasta nii kannattaa harkita mopoilun lopettamista. Tommoset vehkeet joissa ei oo kierrosrajoittimia kulkee järestää sen 90. Kaverin vakio Dt jossa kierrosrajoitin on ohitettu sai tyhjällä vakioputkella huipuiksi sen 90. Vuosimalli oli siis 2002. Nyt minulla on fanticin kisasähköillä ja big one putkella oleva mopo vuosimallia 2015. Voitko nyt kertoa miten se ei kulkisi sitä satasta ku tuntuu kiertävän paljon pidemmälle ku kotari exc vm. 2014, eli siis kaverin mopo jonka kanssa ollaan ajeltu ja testattu fanticin vauhti GPS-LAITTEELLA.

Re: Fantic Motor Caballero 50

2.3.2018 14:13

Mikä siitä casafanticista tekee "kisamopon" tehokäyrältään vrt. vaikka siihen täystehodetsiin?

Käsittääkseni ihan perus am6 kauraa pl. putki, joka ei sekään selitä noilla välityksillä edes teoreettisesti sitä määrää kierroksia/vääntöä/huipputehoa, mitä tuollaisen nopeuden saavuttaminen vaatisi.

Ehkä kaikkien kannalta vaan paras pysyttäytyä suoraan faktoissa.

Competizione mallin osalta tuo 100km/h noilla välityksillä on varmaan jo saavutettavissakin. Siinä nyt sitten onkin sen mitoitetun putken lisäksi 26mm kaasari, erilainen sylinteri kansineen eikä tuoreöljyvoitelua. Mutuilisin että sähkötkin voisivat olla erilaiset? Joka tapuaksessa sopan saanti on ihan toisessa luokassa, luvatun moottoritehon ollessa n. 13h verraten taas perus am6 (vanhemman mallin isopakoaukkoinen) n. 8 hv koneelta.