Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.12.2011 22:08
jos jollain tarvetta 110cc moottorille, kahtokaas myyntiosioni!
11.12.2011 0:53
Mikähän mahtaa olla mankissa vikana kun polttaa aikaslailla öljyä ja savuttaa ? mankissa siis kiinankone jossa 107cc pytty ja isoventtiilinen kansi. voiko kannessa olla jotain vikaa vai onko vaan väljä kone ?
12.12.2011 16:27
Vika taitaapi olla venttiilinvarren kumeissa
13.12.2011 19:03
ei oo näistä hirveesti kokemusta niin mitä kannattas ruveta uusimaan tosta ?
16.12.2011 18:01
Otat kannen irti, venttiilit vittuu ja jostai etit uudet venttiilinvarren kumit.. ei vaikee homma jos on työkalut ja päässä kaikki ok.
8.1.2012 20:53
Ei sieltä välttämättä venat vuoda. Kokeile laittaa bensaa tai tinnerä palotilaan (venat kiinni) ja katso lurahtaako läpi. Jos on tiivis, on luultavasti mäntä tai m-renkaat väljät. Samapa se on koko mäntäsarja uusia ja pytty hoonata samalla,
10.1.2012 20:03
Moi.
Pystyykö Skyteam Sm vakiopytyn porauttaa?
13.1.2012 17:59
Tekeekös tuommosella öljynlauhduttimella mitään? ka käykö/toimiiko se ees tuommosessa samurain koneessa?
13.1.2012 18:28
Minkälaista meinasit? Toimiihan ne jos on oikeat osat, oikein hyötyä siitä ei oikein tahdo tuollaisessa peruskrossissa olla. Itellä on kesällä käytössä tossa 125cc:ssä öljynlauhdutin, viilentää se (kuulopuheiden mukaan) öljyä parikytä astetta motariajossa, joka on jo suht paljon.
http://www.mbfmoto.com/index.php?keywor ... hop.browseTossa on pari, itellä on tuollainen hopeinen. Tulee mukaan kaikki tarvittava, senkun vaan lyö kiinni. Itellä löytyy myös
tällainen, se on ollu ennemmin käytössä kun tuossa MBFmoton setissä nuo letkut ja niiden kiristimet on vähän mitä on. Ajatuksena mulla on ollu vetää siihen letkut banjoilla...
19.1.2012 21:49
noo mun ajotyyli on semmone et kaasulla ei oo kku yks asento ja se on pohjassa et kone saa aika paljo leipää.. mietin et jos siihe kannen sivuposkee tekis reijät, laittas nipat ja letkut ja sit ite lauhdutin.. en si tiiä toimisko
20.1.2012 2:19
Käykö nämä tiivisteet samurai 110cc ku olen yheltä sivulta kattonut että mukamas 110 ja 125 tiivisteet menis päittäin? Varmuutta ei ole joten siksi kysyn täältä.
http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=2075http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=2074
20.1.2012 15:14
Noista en osaa sanoa kun ei ole kuvia eikä mittoja. 110cc:ssä ja 125cc:ssä on yleensä samankokoiset männät (52,4mm), mutta isku eri, eli sama kannentiiviste menee molempiin.
Martikaine kirjoitti:mietin et jos siihe kannen sivuposkee tekis reijät, laittas nipat ja letkut ja sit ite lauhdutin.. en si tiiä toimisko
Noissa take off-sivulätkissä on paksumpaa materiaalia ja kierteet. Näin siis jos tekee banjoilla. Suosittelen ennemmin ostamaan valmiin setin.
25.1.2012 19:33
onko se välttämätön tiiviste/stefa mikä on samurain kannentiivisteessä sellanen 2 osanen rinkula? Vissiinki menee öölii läpi siit ku omassa vähän kiero ja uuden tiiviste satsin mukana ei moista tullut?
26.1.2012 20:34
Mikähän tuossa mahtaa olla vikana? 50cc kazuma mönkijä mihin vaihoin 110cc mönkijän koneen, runkoa joutu vähän vinguttamaan että meni paikalleen
Niin aiemmin toimi hyvin mutta nyt se on ruvennut pitämään semmosta morlotusta.. Tulpanhatun vaihdoin, koska se oli jotenkin muuttunut väljäksi ja tulpan vaihdoin. Voisko johtua siitä ku ei tuo kaasari mahtunut kunnolla tuonne niin piti tuo ryyppy ottaa pois ja siinä on turha reikä mistä pääsee ilmaa. ? Kulkee hyvin kun vetää vaan täysikaasulla menemään mutta vieläkin se ropottaa jotakin. Eli ei pitäis olla sähköpuolella vikaa. Oisko vaan että sais liikaa ilmaa? Sormea tonne ei oikein saa väliin että pääsis kokeileen vaikuttaako tuo..
E: Vois kokeilla vaihtaa kaasaria nykyisen sheng shin mikä olikaan tilalle 22 mikunin.. Tuliskohan poweria vai millä te noihin laitatte voimaa?