Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

20.3.2011 20:59

Omalla Skyteamilla kerkesin ajaa 12 700 kilsaa ennenku piti tehdä alakertaan mitään remppaa, ja stefat oli vaan pullahtanu pihalle. Yläkerran vaihdoin parempaan (72cc) kymppitonnin kohdalla kun vakiomäntä oli ohipuhaltanu niin saatanasti. Ja kyllä sitä on saanu raiskata tota mankia.

21.3.2011 21:51

Eikös näissä kaikissa kiinankopio koneissa oo samat koneen laakerit ja stefat ku aidossa mankin koneessa..?? :nörtti:

Kun olen 110cchen ostamassa uusia laakereita ja stefoja koneeseen..

23.3.2011 19:13

Mikäs mankissa ku savuttaa (sinistä savua) aika paljon?
Mäntä vaihdettiin just vähän aikaa sitten mut ei se kauheesti auttanu.
Ja tänää ku vähän huudatin mankii ni rupes tulee mustaa savuu(tuli vaan hetken).

23.3.2011 19:20

Oliskohan venanvarren kumit vaihtokunnossa?

23.3.2011 19:23

onko helppo tarkistaa?
ja sit jos on ajanu lämpimäl konee kovil kierroksilla ni ei savuta paljoo, mut sit ku jättää vähäks aikaa tyhjäkäynnil tai sammuttaa (30 sec) ja sen jälkee painaa kaasuu nit sit tulee taas PALJON sinistä savua.

E: no vaihdan nyt sit ne venttiilivarren kumit mut tarviiko vaihtaa kans se venttiilin ohjurin o-rengas(tai mikä se nyt onkaa)?

24.3.2011 13:01

Ei siellä oo mitään O renkaita. Vaan ne venttiilivarren kumit tarvii vaihtaa ja nekin hajoo aika harvoin. Samalla kannattaa sitten tarkistaa, että venttiilitkin on tiiviit...

Edit: Jaahas niinhän siellä näköjään on, pahoittelut väärästä tiedosta :nolo:
Viimeksi muokannut Scaleo1 päivämäärä 25.3.2011 0:53, muokattu yhteensä 1 kerran

24.3.2011 18:28

kylläpäs vaan on ohjureissa o renkaat jos et oo sattunu tietää

26.3.2011 21:18

Elikkä kaikki alkoi siitä, kun minulla oli baotian moottori ja siinä oli uusi mäntä ja ehjä pytty + vakiokansi. Ajoin tällä setillä 250km ja toimi hyvin.

Ostin aidon hondan välimallin koneen. Yläkerta oli huonossa kunnossa joten laitoin siihen yläkerran tuosta entisestä koneesta. Samalla kävin koko koneen läpi täysin vaihteistoa myöten ja vaihdoin tiivisteet + stefat. Avarsin myös kannesta kanavia maltillisesti. Venttiilit oli avarruksen aikana irti ja putsasin kannen paineilmalla ennen sen asennusta.

Laitoin koneeseen myös Teboil Silver 10w40 semi synteettiset auton moottoriöljyt.

Kun lähdin ajamaan mopo pätki ja sammuili. Tulpan vaihdolla alkoi toimia normaalisti. Kerkesin ajamaan vain kilsan tai pari, kun kone lämpöleikkasi. Se lähti käyntiin, mutta leipoi 5km matkalla noin 10 kertaa.

Männän kunto oli tämä:
Kuva
Ja pakovena oli jostain syystä tämän näköinen, miksi?
Kuva

Ekana tuli mieleen öljypumppu, mutta eikös sylinterin voitelu tapahtu pelkästään kampiakselin heittämillä roiskeilla? Öljyä oli myös tikun puoleenväliin, kun korkkia ei oltu kierretty kiinni.

Missä vika siis voisi olla? Itselläni ei oikein tule mitään mieleen. En uskalla hoonauttaa pyttyä ja ostaa uutta mäntää ennenkuin tiedän leipomisen syyn ettei uudella männällä käy samalla tavalla.

Olen myös melko varma, että kone on täysin oikein kasattu.

26.3.2011 22:53

Laihalla?

27.3.2011 0:21

Mul on tollane skyteamin paska manki niin mitäs kannatais tehä et sais vähä pirteemmään ja kulkis vaik sen 55 mahdollisimman halvalla ja sillee ettei poliisit sitä välttämättä huomais/sakottais? :nolo:

27.3.2011 1:03

JiK kirjoitti:Mul on tollane skyteamin paska manki niin mitäs kannatais tehä et sais vähä pirteemmään ja kulkis vaik sen 55 mahdollisimman halvalla ja sillee ettei poliisit sitä välttämättä huomais/sakottais? :nolo:


Otat kaasarista kurin veks. Kuullemma pitäis mennä sitten yli 60.

27.3.2011 2:44

Ja jos nyt Jukka-Pekka ihan tarkkoja ollaan niin Skaikan kurit on siellä imukaulassa. Ne kun poraa veks vaikka 14-16mm terällä (ja säädöt kohdilleen) niin kulkee 60km/h, ratastamalla enemmän tai vähemmän.

27.3.2011 16:24

Scaleo1 kirjoitti:Elikkä kaikki alkoi siitä, kun minulla oli baotian moottori ja siinä oli uusi mäntä ja ehjä pytty + vakiokansi. Ajoin tällä setillä 250km ja toimi hyvin.

Ostin aidon hondan välimallin koneen. Yläkerta oli huonossa kunnossa joten laitoin siihen yläkerran tuosta entisestä koneesta. Samalla kävin koko koneen läpi täysin vaihteistoa myöten ja vaihdoin tiivisteet + stefat. Avarsin myös kannesta kanavia maltillisesti. Venttiilit oli avarruksen aikana irti ja putsasin kannen paineilmalla ennen sen asennusta.

Laitoin koneeseen myös Teboil Silver 10w40 semi synteettiset auton moottoriöljyt.

Kun lähdin ajamaan mopo pätki ja sammuili. Tulpan vaihdolla alkoi toimia normaalisti. Kerkesin ajamaan vain kilsan tai pari, kun kone lämpöleikkasi. Se lähti käyntiin, mutta leipoi 5km matkalla noin 10 kertaa.

Männän kunto oli tämä:
Kuva
Ja pakovena oli jostain syystä tämän näköinen, miksi?
Kuva

Ekana tuli mieleen öljypumppu, mutta eikös sylinterin voitelu tapahtu pelkästään kampiakselin heittämillä roiskeilla? Öljyä oli myös tikun puoleenväliin, kun korkkia ei oltu kierretty kiinni.

Missä vika siis voisi olla? Itselläni ei oikein tule mitään mieleen. En uskalla hoonauttaa pyttyä ja ostaa uutta mäntää ennenkuin tiedän leipomisen syyn ettei uudella männällä käy samalla tavalla.

Olen myös melko varma, että kone on täysin oikein kasattu.
Luultavasti öljynsaannissa jotain vikaa, kannattaa kattoo pyöriikö öljypumpun ratas samaan tahtiin kun nokkaketju, nokkaketjuhan sen öljyn sinne yläkertaan vie?

28.3.2011 0:23

Juu eli ongelma ratkaistu. Kone oli kasattu oikein, mutta se oli aukinaisena lattialla päivän tai pari ja sinne oli sitten päässy kaikkea koirankarvoista hiomapölyyn.

Elikkä öljysihti oli menny tukkoon ja sen seurauksena leipas. Vasemma puhdas sihti ja oikealla koneesta irroitettu:
Kuva

Varmuuden vuoksi purin koko moottorin täysin osiin ja putsasin kaikki osat brake cleanerillä ja kasasin. Enään uutta sylinterisarjaa ja manki on taas ajokunnossa ;)

28.3.2011 1:08

Mitä vihtua? Monkeytti ei toimi. Toimiiko muilla? Scale?