Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

11.1.2015 23:53

Osaiskos joku auttaa kun mulla on tollanen derbi senda r xrace 08 ja mulla on tälleen kylmemmällä ollu noita käynnistys ongelmia ja olen kaasaria säädellyt, mutta ei ole täysin auttanut joten ajattelin, että jospa siinä on liian pieni pääsuutin ja otin tietoja siitä ylös mitä noin äkkiseltään löysin ja ne olivat Dellorto PHVA 14 6353-D8 niin mitä tuo "6353" merkitsee? Kertooko se minulle sen pääsuuttimen vakio koon ja jotain muuta vai mitä?? Pääasia on että saisin tietää sen pääsuuttimen koon. Kiitokset jo vastauksista :)

12.1.2015 0:33

63 on vakiosuuttimen koko tuossa kaasarissa.

12.1.2015 17:56

Hei mikäköhän tuo mutteri joka on takajarrun takana kytkinkopassa kiinni? Onko siellä moottori öljyä vai vaihteisto öljyä? Ja mitä sinne kannattaa laittaa ja kuinka paljon? :s

12.1.2015 21:02

minkä kokosia mäntiä ihmiset on laittanu sylinteriin jossa ny yks eka mäntä ajettu?

12.1.2015 23:54

Jege24 kirjoitti:Hei mikäköhän tuo mutteri joka on takajarrun takana kytkinkopassa kiinni? Onko siellä moottori öljyä vai vaihteisto öljyä? Ja mitä sinne kannattaa laittaa ja kuinka paljon? :s

Jos meinaat takajarrupolkimen takana olevaa pulttia, se on toinen vaihteistoöljyn tyhjennysruuveista.

Öljyksi käy moottoripyörän vaihteistoöljyt. Esim. Castrol MTX 10w-40 on huippukamaa ;)

13.1.2015 0:41

tientuk3 kirjoitti:
Jege24 kirjoitti:Hei mikäköhän tuo mutteri joka on takajarrun takana kytkinkopassa kiinni? Onko siellä moottori öljyä vai vaihteisto öljyä? Ja mitä sinne kannattaa laittaa ja kuinka paljon? :s

Jos meinaat takajarrupolkimen takana olevaa pulttia, se on toinen vaihteistoöljyn tyhjennysruuveista.

Öljyksi käy moottoripyörän vaihteistoöljyt. Esim. Castrol MTX 10w-40 on huippukamaa ;)
Pljos sitä sinne pitää laittaa ja mistä :lol: sori ku kysyn :)

13.1.2015 1:28

Ei tarvi anteeksi pyydellä, kysymyksiä vartenhan tää foorumi on! :D

Eli Derbin koneeseen menee vaihteistoöljyä 650ml (huom. sinne "menee" kyllä vaikka kuinka paljon mutta tuon verran kuuluu laittaa). Öljyt täytetään koneen päällä, vaihdepolkimen puolella olevasta mustasta korkista. Helposti menee kun ajelet koneen lämpimäksi jotta öljyt notkistuu ja valuttelet ulos. Sitte vaa uudet sisään ja ajoa!

16.1.2015 17:57

Kävi tässä niin että kiksin akselista tai polkimen meni ''hampaat'' ( miksi nyt sanotaankaan :D ) joten polin menee ympyrää niin voisko sen polkimen hitsata siihen akseliin? :roll:

16.1.2015 19:39

Olisi talven mopokunnostuksessa mukana moottorin maalaus. Ajattelin käyttää jarrusatulamaalia spray-purkilla. Kestäisi lämpöä, öljyä ja bensaa.
Onko kellään kokemusta toimiiko?

17.1.2015 16:26

Ja mikäköhän voisi olla kytkimessä kun laitoin virrat päälle 2-vaihteen päälle, kytkimen pohjaan ja lähdin työntämään niin rengas oli vain lukossa ja ei pyörinyt :s mutta taas ajossa kytkin toimii normaalisti. Kytkintä koitin säätää. Mikä voisi olla, kytkinlevyt?, Pikaisia vastauksia kiitos. :nolo:

17.1.2015 16:59

Kytkimen massa -ja välilevyt ei irtoa toisistaan.
Mahdollisia syitä siihen:
-Kytkinkruunu ja/tai kytkimen keskiö urilla (veikkaan tätä syyksi)
-Huonot öljyt / epäsopivat öljyt (esim. liian jäykät)

17.1.2015 20:06

Ja btw, mulla olis myynnis um kytkinkruunu ja jotai muutaki um osaa! (Sori että mainostan, mut toivon et tästä oli jotai hyötyy :lol: )

17.1.2015 22:42

Dörpisti kirjoitti:Ja btw, mulla olis myynnis um kytkinkruunu ja jotai muutaki um osaa! (Sori että mainostan, mut toivon et tästä oli jotai hyötyy :lol: )

Joo no pitää pitää mielessä :)

18.1.2015 1:22

Oisko kellään tietoa miten Derbi sendaa voi madaltaa kun en kovin pysty ajamaan?

18.1.2015 2:31

Jege24 kirjoitti:Kävi tässä niin että kiksin akselista tai polkimen meni ''hampaat'' ( miksi nyt sanotaankaan :D ) joten polin menee ympyrää niin voisko sen polkimen hitsata siihen akseliin? :roll:

Itse korjasin aikanaan gilerasta ongelman sillä että otin akselin pöydälle ja porasin reiän sekä polkimeen että akseliin ja laitoin sokan siihen. Hitsaus mahtaa olla hieman hankalaa kun yleensä polkimet on alumiinia