Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
17.11.2013 19:38
En minä osaa mitää neulaa säätää
D en ees tiiä mikä se on XD. Jos sanotte miten se säädetään ja mihin kohtaan pitää laittaa nii ehkä saatan kokeilla
17.11.2013 21:10
Eipä sitä voi sanoo mihin loveen se säädetään. Se on mopokohtasta. Mutta neulassa on 5 lovea ja vakiona se on 3:ssa lovessa.
17.11.2013 22:04
Onko mitään haittaa jos ajaa pykälän pienemmällä tulpalla eli lämpimämällä vakio BR9ES ja aattelin koittaa BR8ES koska tulppa ihan musta, eiks se viittaa siihen et tulppa on liian kylmä? Ainaki luin jostai noin
17.11.2013 22:58
Se tulpan mustuminen voi johtua monesta muustakin asiasta, kuten vaikkapa aavistuksen rikkaasta seoksesta tyhjäkäynnillä. Tai siitä että ajetaan pääasiassa lyhyttä matkaa. Tai ilmanputsari on päässyt likaiseksi eikä hengitä enää kunnolla. Jos mopo tuntuu muuten toimivan kuten pitää ja kaasari on oikeissa säädöissä, ei vakion tai kevyesi piristetyn mopon tulpan väristä kannata kovin syvällisiä johtopäätöksiä vetää.
Toki voit kokeilla lämpöarvon 8 tulppaa ja katsoa vaikuttaako se millään tavalla mopon käytökseen. BR8ES on varsin monessa mopossa vakiotulppana joten sen suurempaa huolta lämpökuorman kasvamisesta ei pitäisi olla olettaen että kyseessä ei ole kovin kireä kone.
18.11.2013 18:19
Pistän mäntää tilaukseen, alkaa vaatia uutta.
Voinko tilata suoraan vakio koon männän (Eikös se ollut 40.30mm), vai kannattaako sylinteriä tarkistella ensin. Eipä taida kumminkaan, mikäli tarvetta on, hoonauksesta väljistyä niin paljon ettei voisi tilata alkuperäisen koon mäntää?
Niin ja näiden nestejärjestelmien kanssa olen aivan ulapalla, eli mistä jäähdytysnesteet helpoiten pois?
Onko mitään huomioon otettavaa, mitä pitää tehdä/vaihtaa? Kannentiivisteet ainakin. Kiitoksia jo etukäteen
18.11.2013 19:50
nyt on taas sormi suus, mikä voi olla vikana: ajelin riejulla normaalisti kylärinkiä ja bensa loppui, noh talutin kotia ja tankkasin, sen jälkeen ei millään käyntiin, pakoaukosta sylkee bensaa ja tulppa heti aivan märkä, lykkäämällä ei lupaakkaan ja ampuu vaan putkeen, kerran se lähti mutta kävi tosi laiskasti ja tyhjäkäynniltä ns. hirtti kiinni ku seinään. Oon jo tarkistanu seuraavat:
Kaasari putsattu, putki putsattu, 4 eri tulpalla koitettu, mäntä tarkistettu ettei oo leiponu, ilmanputsari putsattu, ja kaasarin säädöt katottu ettei sielä oo mitään tapahtunu.. epäilisin sytytyspuolen ongelmaa mutta mitä? Niin ja mitä tulppaa suosittelette 80cc:n kans käytettäväks?
18.11.2013 21:27
Nonni ongelmaa olis että kun tuon riejun polkasee käymään nii ei einaa käyda kuvvaa sillee et antaa ryyppyä 88 suuttimella ja 100 suuttimella sittentaas tuntuu et tukehtuis 105 ja 110 on sama juttu ku 100:sen suuttimella mutta sitteku pääsee liikkeelle ni käy ja kulkee ihan hyvi mut sit se taas tukehtuu ku laskee kiorrokset alas ja sammuu sitte et oliskoha 95 suutin hyvä ku virejä on alku käyrän kuri pois ja reikälevy pois? Nyt joku rieju jumala auttaa ?
22.11.2013 22:43
Tänään tuli toi rajotin porattua niin onko muilla ollu sellasta porbleemaa että vapaalla kun kierrättää niin pätkii. Ja mulla oli 15/65 välit ja meni 64 mittariin poraamattomalla boksilla ja nyt poratulla ja 14/65 väleillä 60, onkohan liian raskaat välit ettei jaksa kiertää kunnolla? Ja nappirajottimen laitoin samalla ja sitä ei kyllä huomaa, en kyllä oo sitä vielä säätäny mutta eron huomaa on/off.
23.11.2013 11:17
Osaako joku sanoo minkälaiset keulan stefat tohon vekottimeen menee? Motonetissä ei ollu mrteen stefoja mutta meneekö jonkun muun mallin stefat?
Kyseessähän siis toi normaalilla keulalla varustettu peli ja enskamalli jos sillä jotain merkitystä.
23.11.2013 11:51
Vireboy kirjoitti:Tänään tuli toi rajotin porattua niin onko muilla ollu sellasta porbleemaa että vapaalla kun kierrättää niin pätkii. Ja mulla oli 15/65 välit ja meni 64 mittariin poraamattomalla boksilla ja nyt poratulla ja 14/65 väleillä 60, onkohan liian raskaat välit ettei jaksa kiertää kunnolla? Ja nappirajottimen laitoin samalla ja sitä ei kyllä huomaa, en kyllä oo sitä vielä säätäny mutta eron huomaa on/off.
Mulla 11/62 väleillä poratulla boxilla meni 68 tai jotain... Mulla sama ongelma että pätkii vapaalla
23.11.2013 15:03
Juu eilen laitoin sulle youtubessa yv:tä samasta asiasta
Pitää kokeilla vielä pienemmällä eturattaalla jos jaksais kiertää. On kyllä mukava ajaa nyt. Suosittelen kaikkia poraamaan, ainakin toi efi:n cdi on kun tehty porattavaks.
Mulla on muuten yhet stefat voin laittaa kuvaa ja mittoja jos muistan
23.11.2013 16:34
Dellortoonkin löytyy Rieju RRX nimellä poraus ohjeet
23.11.2013 21:33
Paljonkos mahtais rieju ottaa huippuja 12-62 väleillä, kurittomalla putkella, ilmanputsarin kuri pois ja poratulla boksilla? Nyt boksi alkaa rajoittamaan 56 vauhdissa ja yleensä jaksaa kiihtyä noin 60 vauhtiin. (vauhdit on mittarinopeutta) Ja aina välillä jaksaa lähtee vetämään jolloin nopeus nouseekin 65 km/h. Vanha Rieju (MRX) teki vähän samanlaista aina välillä. Yleensä meni 60 mutta sit todella harvoin boksi alko antaa periksi ja sit mentiin melkeen 75 mittarinopeutta
23.11.2013 21:46
No jos se 11/62 väleillä noin 68 menee niin tolla:
http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php saa laskettua että teoreettisesti menis noin 74km/h, imukaulan ja ilmanputsarin kurit kun ei huippuihin vaikuta, ainakaan paljoa.
Mitä mieltä ootte onko liian pitkät välit 14/65 kun poratulla boksilla menee vaan 60 tasasella? Poraamattomalla rajotin otti siinä 60 kohilla.
23.11.2013 22:29
Joo mutta se on vedetty enoxilla
eli tarttis saada tietää paljonko menis tyhjällä vakioputkella, ja ilmanputsarin kuri pois ja poratulla boksilla 11-62 väleillä