Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
3.10.2012 21:16
No tarkottaisko vaikka sitä että käy vähäse kuumana kone. Saa toki ajaa mutta eriasia on että onko se järkevää.
3.10.2012 21:20
Minulla on kuri pois, 11-48 (vakio)välitykset ja suuttimesta ei ole hajua. Eli asia korjaantuu suuttimen vaihdolla?
3.10.2012 21:21
Jep. Oikea suutin löytynee kokoa 90-100.
3.10.2012 21:44
varpaat_suussa kirjoitti:No tarkottaisko vaikka sitä että käy vähäse kuumana kone. Saa toki ajaa mutta eriasia on että onko se järkevää.
Mistäköhän toi moottorin kuumeneminen johtuu? Onko vain ajoittaista kuumenemista vai onko jotain "vialla" jossain?
3.10.2012 21:53
Jos moposi kuumenee ajon aikana paljon, on syytä tarkistaa jäähdytysnesteiden määrä. Jos paisuntasäiliön mukaan nestettä on riittävästi, on järjestelmässä todennäköisesti ilmaa. Tyhjennä siis edelliset nesteet kokonaan pois ja laita uudet sisään seuraavanlaisesti:
Irrota jäähdyttimestä sylinterin kanteen menevä letku jäähdyttimestä.
Kaada kyseisestä letkusta uudet nesteet sisään. Nesteet eivät valu kovin nopeasti, jos sinulla on termostaatti paikallaan. Kaada niin kauan, kunnes jäähdyttimen aukosta, josta juuri otit letkun irti, alkaa valua nestettä. Tällöin jäähdytysjärjestelmä täyttyy alhaaltapäin, eikä ilmausta tarvita.
Laita letku kiinni ja täytä paisuntasäiliö. Tämän jälkeen moposi on ajovalmis.
Lainattu aloitusviestistä, voi olla myös että on liian pieni suutin ja käy laihalla.
4.10.2012 16:21
Ja jos valo palaa kokoajan, nii voi olla kosketushäikkää jossain. Mullahan aina palaa öljyvalo vähän aikaa pesun jälkee
4.10.2012 19:52
Kysyn jo toista kertaa, ku hukku tuo edellinen kysymys jo tonne. Eli aattelin laittaa kannen momentiin nyt ku voin, niin onko se tuo 12Nm tai jossai 10-15Nm haarukassa?
5.10.2012 18:11
Nyt olis -08 detsissä ongelmaa! Eli lyhyesti ei lähe käyntiin. Ryyppy päällä ja täysin ilman kaasua ja poljin vielä alhaalla, käy matalilla kierroksilla n. 2s ja sammuu. Muuten heti jos päästää polkimen ylös tai antaa kaasua, niin sammuu? Tulppa vaihdettu, ei vaikutusta. Pikaisia neuvoja toivoisin, kiitoooos
5.10.2012 20:33
putsaa kaasari nyt ensi alkuun
5.10.2012 20:56
Täytyy siis sitä koittaa seuraavaksi. Onko liian vaikea homma ite tehä vai kannattaako suoraan viedä kokeneemmalle henkilölle?
5.10.2012 21:00
Ite tekee. Säästää myös hyvin. Jos sulla on joku kaveri joka tietää ja osaa mopoja korjata, niin pyydä sitä apuun.
5.10.2012 22:48
Oliskohan tähän hommaan tarkempia ohjeita, kuvien kanssa tai ilman? Itse kun olen vain pappatunturien koneilla säädellyt..
6.10.2012 10:45
Kuinahan iso homma on ottaa kytkin detsistä auki? Sielt vissii hajonnu jotai ku ei oo mitää tuntumaa eikä piä, ja onks kytkinaksilan vaihto kui iso homma??
7.10.2012 1:54
Mikähän on kun ajaa 84km/h mitä ny pääsen tasasel mittarinmukaa nii tulee esim pie alamäke ja meinaa päästä 85km/h nii menee "vapaalle" eli mopo alkaa rullata ja alkaa ottaa taas kaasu ku vapautan kaasun ja painan uuestaa. Detsistä otettu allkukäyrä holkki irti, rajotin ohitettu ja vaihettu 95suutin. Voiko johtua et eivaan pysty niin kovii kiekkoi pyörittää tai kun kuri ohitettu 5mm ledil nii se nii kovis kiekois eivie tarpeeks ja se alkaa taaskuristaa ?
7.10.2012 10:18
Ite veikkaisin että se johtuu tosta ledistä, koska kun ite koitin joskus ohittaa sitä ledillä niin tietyssä nopeudessa about 75 teki ihan samaa.