Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
20.8.2012 22:15
Ei tässä muutakun, että kuumalla koneella täydellä kaasulla alkaa iskeen yhtäkkiä hirveesti savua, tuorevoitelun säätö n. 1/8 liian rikkaalla ja valuttaa öljyä änkästä. Niin ajattelin ensin säätää siihen vakiosyöttöön. Mut kaippa se on niin pirkuleen vaikeaa sanoa mitä mutteria säätää
Itelläki kuplii jäähytyssäiliössä, ja kone kuumenee hetkessä. Täytys kans kyllä lisätä nestettä ku minimiviivoilla mennään.
Mut jos joku haluu viä helppiä siihe öljypumpunsäätöön, niin senkus katto aikasemmat viestit, peace
20.8.2012 23:03
Av88:ei kuulosta mitenkään huolestuttavalta. Jos nesteet eivät katoa ja pysyvät kirkkaina sekä järjestelmä ei kerää painetta siinä määrin että meinaisi lämpimänä ampua korkin auki, ei muuta kuin kovaa ajoa.
Jeremo:jos kallistettaessa tuppaa hyytymään ja jopa sammumaan, voi bensapinnan säätö tuoda apua ongelmaan. Sytkäpuoli on varmaan kuitenkin tarkastettu, tulppa vaihdettu ja niin edelleen?
20.8.2012 23:11
Trokaaja kirjoitti:Ei tässä muutakun, että kuumalla koneella täydellä kaasulla alkaa iskeen yhtäkkiä hirveesti savua, tuorevoitelun säätö n. 1/8 liian rikkaalla ja valuttaa öljyä änkästä. Niin ajattelin ensin säätää siihen vakiosyöttöön. Mut kaippa se on niin pirkuleen vaikeaa sanoa mitä mutteria säätää
Itelläki kuplii jäähytyssäiliössä, ja kone kuumenee hetkessä. Täytys kans kyllä lisätä nestettä ku minimiviivoilla mennään.
Mut jos joku haluu viä helppiä siihe öljypumpunsäätöön, niin senkus katto aikasemmat viestit, peace
Jos nestettä häviää ja tosissaan kuplii järjestelmässä niin kannentiiviste vaihtoon. Tai ensiksi järjestelmän täysi ilmaaminen ja sen jälkeen ajelee vähän. Laittaa nesteen min ja maks viivojen väliin. Jos vielläkin kuplii vaikka siellä ei pitäisi olla ilmaa niin kannentiiviste on paskana. Sitä öljynsyöttöä säädetään siitä mutterista, joka pitää sen vaijerin kuoren kiinni öljypumpun kopan lähettyvillä. Siinä vaijerin kuoren päässä on sellainen metallinen se osa, joka tulee osittain läpi siitä kiinnikkeestä sinne kopan sisälle. Siinä on kierteet ja mutteri. Mitä enemmän se vaijerin suoja/mikä lie kuori tulee sinne kopan sisään, niin sitä vähemmälle se öljyn syöttö menee.
21.8.2012 17:27
Juup, mut mun ongelma olikin että se mutteri oli jo kiristetty tappiin..
21.8.2012 17:58
Tällä hetkellä vuoden 2008 Derbi DRD PROn vaihteisto auki. Ihmettelen, että pitäisikö vaihteiden vaihtua, vaikkei öljyjä olekkaan (koska lohkot auki)? Aluksi vaihteet vaihtuivat jotenkin, mutta eivät meinanneet pysyä päällä. Ennen avaamista pelitti hyvin. Pitäisikö vetoaksilaa pyörittää vaihtaessa? Entä onko mitään väliä missä asennossa eli mikä vaihde on päällä kun laittaa lohkot kiinni toisiinsa?
Myöskään vaihdeakseli ei mainaa pysyä paikallaan. Johtuisiko siitä, että kytkimen puolen poski ei ole kiinni, eivätkä lohkot yhdessä?
Kannattaako kaikkiin pultteihin laittaa ruuvilukitetta?
Oletteko käyttäneet stefoissa jotakin liimaa vai painaneet vain suurinpiirtein samaan kohtaan kuin missä vanha oli?
Myös neuvoja ja ohjeita derbin koneen kasaamiseen otetaan vastaan, sillä ekaata kertaa lakerta auki : )
21.8.2012 23:12
moro! itsellä meni viikonloppuna derbistä takaiskari paskaksi, stefa mennyt kun öljyt vuos päivässä pois. nyt perä on ku pomppukeppi.
mistä sais nuita takaiskareita halvemmalla? tekeekö TNT takaiskarilla mitään ja onko se mitta 295mm? itse kun mittasin nii se oli 285mm mutta se on varmaan löystynyt koska on 13000 ajettu ! linkkejä mielellään mistä sais halvalla! kiitos!
22.8.2012 6:59
Mites tossa derbin paiolin keulassa menee toi stefoje vaihto?
Pumput pois yläpäästä ja pöydälle ja entäs sitte?
22.8.2012 7:52
-ToK- kirjoitti:Tällä hetkellä vuoden 2008 Derbi DRD PROn vaihteisto auki. Ihmettelen, että pitäisikö vaihteiden vaihtua, vaikkei öljyjä olekkaan (koska lohkot auki)? Aluksi vaihteet vaihtuivat jotenkin, mutta eivät meinanneet pysyä päällä. Ennen avaamista pelitti hyvin. Pitäisikö vetoaksilaa pyörittää vaihtaessa? Entä onko mitään väliä missä asennossa eli mikä vaihde on päällä kun laittaa lohkot kiinni toisiinsa?
Myöskään vaihdeakseli ei mainaa pysyä paikallaan. Johtuisiko siitä, että kytkimen puolen poski ei ole kiinni, eivätkä lohkot yhdessä?
Kannattaako kaikkiin pultteihin laittaa ruuvilukitetta?
Oletteko käyttäneet stefoissa jotakin liimaa vai painaneet vain suurinpiirtein samaan kohtaan kuin missä vanha oli?
Myös neuvoja ja ohjeita derbin koneen kasaamiseen otetaan vastaan, sillä ekaata kertaa lakerta auki : )
22.8.2012 8:58
Kokeilet siis vaihteiston toimintaa, kun lohkot auki? Itsellä ainakin, kun kytkinpuolelta pyöritti, niin vapaalla pyörii hyvin. mutta vaihde päällä vähän niinkuin "tökki", eli ei meinannut pyöriä kunnolla, sillon siis vaihdelaatikko toimii, mutta kannattaa lohkot kiinni vielä kokeilla. Pitää myös katsoa, että rattaat sopivat keskenään leveyssuhteelta toisiinsa, eivätkä mene yli toisen rattaan, joten silloin ottaa viereiseen rattaaseen kiinni. Vaihteella ei ole väliä, mikä vaihde on päällä, kun kasaa, mutta vapaa- vaihde on vaihteensiirtäjäakselin päässä (kytkimen puolella menee lohkojen läpi laatikosta) sellainen erilainen lovi, ihan vaan "nice to know" -tietona. Kytkinpuolen poiski ei vaikuta vaihteiston toimintaan. Ruuvilukitetta en ainakaan itse ole tarvinnut, mutta jos pultit rupeavat löystymään, niin sitten suosittelen lukitetta, tai uusia pultteja. Stefoissa kannattaa käyttää vaseliinia, tai moottoriöljykin käy ja räikän sopivan kokoisella hylsyllä ja vasaralla naputella varovasti kiinni. Pelkkä vasarakin käy, mutta voi vahingoittua asennuksessa. Voin päivemmällä pistää ohjeita ja neuvoja kasaamisessa yv:llä, jos jotain tärkeää tulee mieleen, mutta Tietopankista löydät hyvät neuvot
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 22.8.2012 21:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
22.8.2012 12:21
Meinaako se liian isoo vai pientä suutinta, että kylmänä mopolla voi ajaa täyskaasulla eikä ota pahasti rajottimelle ja kulkee sen ~64. Sittenkun on ajellu vähän aikaa ja mopo on lämmennyt niin tuntuu että ottais rajottimelle tosi pahasti. 6-vaihteella kaasua voi antaa vain noin 1/4 - 1/2 ja sitten rupee pätkimään :O?
22.8.2012 17:39
Liian isolta se vaikuttais. Laihan seoksen huomaa siittä, kun mopo "Booaa" ja kulkee, kuin kokoajan renkkaisi virtoja pois ja päälle, eli ihan kuin sammuisi.
22.8.2012 21:08
moro! itsellä meni viikonloppuna derbistä takaiskari paskaksi, stefa mennyt kun öljyt vuos päivässä pois. nyt perä on ku pomppukeppi.
mistä sais nuita takaiskareita halvemmalla? tekeekö TNT takaiskarilla mitään ja onko se mitta 295mm? itse kun mittasin nii se oli 285mm mutta se on varmaan löystynyt koska on 13000 ajettu ! linkkejä mielellään mistä sais halvalla! kiitos!
22.8.2012 23:01
Morjens.
Mikähän mahtaa Derbi senda xtreme-sm -03 piinata kun nykii niin perkeleesti about 7k rpm ja up ->
Tänään vaihoin tulpan, puolan, putsasin ilmanputsarin, katoin ettei kaasaris mitää likaa ja kokeilin toista akkua sekä tulppaa. Tyhjäkäynnillä kiertää kyllä vallan mainiosti loppuun asti, mutta vaihde päällä ihme nykimistä tapahtuu.
PS: Suutin kokoa 70.
23.8.2012 21:01
Trokaaja kirjoitti:Trokaaja kirjoitti:Miten säädän öljyn syöttöä pienemmälle? Kyllä, olen säätänyt mutterin jo tappiin.
Joku sanoi että suoraan luistista, mutta miten tuo onnistuu kun ei se anna yhtään lisää vaijeria vaikka kuinka repisi..
On sen verran rikkaalla että imaisee 1tkm koko säiliön, tai alle. Ja kyllä, olen etsinyt koko internetin läpikotaisin, enkä löydä mitään apua.
.
..
.. Cmon! Älkää valittako että ei saisi säätää vakiosäätöön.. Lukekaa ai.kaisemmat sivut
23.8.2012 22:29
Mähän vastasin jo tohon ongelmaan. Jos se mutteri on tosissaan säädetty jo siihen kohtaan, ettei siitä saa enään pienennettyä öljyn syöttöä, niin ei sitä vaan saa enään pienemmäksi helposti. Voit ottaa tuorevoitelun kokonaan pois käytöstä ja siirryt sekoittamaan itse seokset. Tai alat modaamaan sitä vaijerin kuoren kiinnikettä alemmas, että saat öljyn syöttöä pienemmäksi.