Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
27.11.2011 22:33
Reetuhai2 kirjoitti:No ei oikeestaan. Puritukset niin huonot että tuskin lähtis.
Kyllä se käymään lähtee. Itekkin pari viikkoa vetelin yhellä männänrenkaalla, kun postissa joku vitkutteli uuden männän kanssa. Vääntöä ei sitten ole yhtään yhdellä renkaalla, ja nelos vaihteelle ei ollut mitään asiaa. Hyyty heti kun laittoi nelosen silmään.
Retroilija kirjoitti:Se ny viel et tarviiko pytyn kannelle tehä mitää?
Tarkasta että onko suora. EI sille oikeen muuta tartte tai pysty tekemään. Tarkistus hoituu niin että painat sen kannen jotain suoraa pintaa vasten ja kattot että keikkuuko se johonkin suuntaan.
28.11.2011 1:16
No voihan se lähtee, mutta varmana toimii vähän heikon laisesti. Itellä ei street magic lähteny yhellä renkaalla käymää, oli kyllä muuten ihan timmissä kunnossa mäntä&pytty.
28.11.2011 8:46
97heppatyttö kirjoitti:Anonyme kirjoitti:Sanokaapas, että mistä tulee ne Tunturiteharin kirjaimet TP? Pitkään vaivannut...
yleensä jos tunturin osissa lukee "TP" tarkoittaa se "Tunturi Pyörää" , en kylläkään ole varma tarkoittaako se tässä putkessa jotain muuta,, tuskin??
Tunturi Power!
28.11.2011 8:52
Perkele mä tiesin!
Kenenköhän (projekti)topikkiin siitä oikeen veikkasin.
E: Heh, etkös sinä ollut se, kuka tietää sen oikean tarkotuksen? En löydä sitä moparin luetteloa yhtään mistään..
Viimeksi muokannut AGK päivämäärä 28.11.2011 17:44, muokattu yhteensä 1 kerran
28.11.2011 17:15
Anonyme kirjoitti:Perkele mä tiesin!
Kenenköhän (projekti)topikkiin siitä oikeen veikkasin.
Sulta tuon niiku lainasin. Mun topicci oli kyseessä...
28.11.2011 18:49
Moposportin luettelossa vm.-87 kaikkien teharien tilauskoodi oli TP-jotain numeroita, Tunturin putki oli siinä, yllätys yllätys, TP-376! Että ei sen kummempaa. Putki on omien veikkausten mukaan Autisan valmiste, ei Muffler oikein muuten Metrakitin valmiste olisi.
28.11.2011 21:27
VOisiko TP sitten tulla vain niinkin yksinkertaisesta sanasta kuin Tehoputki?
29.11.2011 15:12
Mikäs miu Tunskassa on? Kun siinä rahisee ilmeisestikkin kytkin aina ku moottori jarruttaa tai on korkeemmat kierrokset ja painaa kytkimen pohjaa. Kuulostaa tosi ilkeeltä ja siltä että seuraavaks hajoo jotain.
29.11.2011 16:16
Takapyörä ilmaan ja vaihteet nostelet neloselle, kuuntele hiljaa vierestä. Se ääni tulee ketjuista, ottaa sulla johki kiinni, eli tod. näköisesti liia löysällä. (Itsellä tuossa Derbin romussa on sama homma, se kuulostaa siltä, että siellä joku laakeri huutaa hoosiannaa, mutta kuitenki ketjuista se ääni tulee, mikä ei oo vaarallista.)
29.11.2011 18:08
Mutta ei myöskään kakstahdilla hirveesti kannata moottorijarruttaa, ei kone tykkää.
29.11.2011 18:15
Sehän riittää, että vaikka tyhjäkäyntiä nelosella pyörii. Ei siitä kone kärsi? Ainakaan luulen niin.
29.11.2011 18:26
No se ei, mutat tarkotin siis kunnollista moottorijarrua.
30.11.2011 16:32
Kiitti avusta! Kiristin ketjut ja enää ei rahise.
Mikä siinä on ettei 2-tahdilla sais moottorijarruttaa?
30.11.2011 16:44
Mitäs noi moposportin männät? Minkäs laatusia ne on ja missä päin maailmaa ne o tehty?
30.11.2011 17:18
deseiner kirjoitti:Kiitti avusta! Kiristin ketjut ja enää ei rahise.
Mikä siinä on ettei 2-tahdilla sais moottorijarruttaa?
Koska 2-tahti saa voitelun bensan mukana, nelari taas öljypumpusta joka pyörii koko ajan. Eli kun moottorijarrutat, niin kone ei saa voitelua ja voi leipoa.