Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
22.11.2011 11:01
Tarkoitatko kenties
tätä?
Onhan siinä tehoa, viritysmahista löytyy vielä tosta kannesta, taitaa olla 24/20-venat. Kyllä siitä voisin veikata että hitusen alle 10hp lähtee.
22.11.2011 18:18
Miten vittu ton nokan ajotukset saa kohdalleen kun on T merkki vauhtipyörästä paikallaan ja nokkaketjun ratas pitäis olla kohdallaan siis se piste rattaassa ja lohkon merkki. Hörähtää kyllä käyntii mutta nakuttaa perkeleesti
22.11.2011 22:25
Venttiilien välykset kunnossa? :D
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 24.11.2011 16:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
23.11.2011 22:27
Pitäis olla kun vaihdoin pytyn vaan eli kanteen en käytännössä oo koskenu mutta kaippa ne vois kahtoo
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 24.11.2011 16:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
24.11.2011 19:46
Eikö tuon samuun tullu 10w40 moottoriöljyä? meneekö tuohon uudemman mallin samuun niin lifanin joku kone esim. 150cc tai vastaava??
24.11.2011 19:52
Juu, 10w-40 on hyvää. Menee kaikki mankiin sopivat koneet jos siinä on vaakasylinterinen mosa.
25.11.2011 14:25
Ally^^ kirjoitti:Miten vittu ton nokan ajotukset saa kohdalleen kun on T merkki vauhtipyörästä paikallaan ja nokkaketjun ratas pitäis olla kohdallaan siis se piste rattaassa ja lohkon merkki. Hörähtää kyllä käyntii mutta nakuttaa perkeleesti
Nokkaratas irti ja kansi, sitten pyörittelet magneeton lohkon merkin kohdalle. Sitten asetat nokkarattaan siihen ketjulle suunnilleen niin että se nokkarattaan pallo on klo 9. Sitten kansi paikalleen ja ratas kanssa, katsot että se nokkarattaan pallo on kannen merkinnän kohdalla tai puolipiikkiä yläpuolella jos ei millään sovi niin että olisi tasan.
26.11.2011 16:14
Pitäis olla kohdallaan kaikki merkit. Vauhtipyörässä F ja T merkit kokeiltu molempia ja venttiilin välyksiä kahteltu. Kokeiltu 0,05 0,1 0,2 ja 0,3 välyksiä ja nakuttaa silti mutta 0,3 välyksellä ei juuri ollenkaan (tietenkin?). Perkele pitäiskö vaan siirtyä noihin 2t koneisiin kun ovat niin helpompia
26.11.2011 23:51
Onnistuin tälläsestä 110cc koneesta halkaiselmaan venttiilin korkin (eli sen mikä avataan että voidaan sitä säätää). Pystyykö tähän laittamaan 50cc tai 72cc kannesta otetun korkin? 110cc:ssä on merkinnät XXX ja 50cc Y 3.
27.11.2011 0:20
Pystyy ellei sulla ole ihan jotain ufoa korkkia.
27.11.2011 22:23
Ally^^ kirjoitti:Pitäis olla kohdallaan kaikki merkit. Vauhtipyörässä F ja T merkit kokeiltu molempia ja venttiilin välyksiä kahteltu. Kokeiltu 0,05 0,1 0,2 ja 0,3 välyksiä ja nakuttaa silti mutta 0,3 välyksellä ei juuri ollenkaan (tietenkin?). Perkele pitäiskö vaan siirtyä noihin 2t koneisiin kun ovat niin helpompia
Edit : Problem solved
1.12.2011 18:23
Mikä ois teho/hinta suhteeltaan paras tai muutenvaan tehokkain 150-250cc kiinan nelitahtikone ?
Löysin zongzhen vai loncin 250cc josta irtoo mukamas 20hp viiteen sataan euroon. Eli ei paha ?
1.12.2011 22:04
Pystysylinterinen? Kyllä niistä sen 20hp saa aika iisisti,
tästä nyt löysin hintatasovertailuun tällaisen. En nyt pahasta osaa sanoa, mutta vähän kalliilta kyl kuulostais. Jos se toimii moitteettomasti, on valopuolat ynnä muut ja hyvässä kunnossa, niin sitten vois tuon verran maksaakin.
Hyosungiin sitä sovittelemaan?
2.12.2011 17:57
No ei kyl iisisti lähe kiinalaisesta ku 250cc Suzukin nelarirossista lähtee ~ 30 pollea
http://www.orionmotors.nl/shop/product_ ... 864a7589aa taikka ilmajäähyversio 440e.
Jep hyosungii tartteisinmut mikkää oo viel varmaa ku pitäs saad pistetty ny tuoki ekaks säätöihi ni tietää tartteeks tosiaa uutta myllyä.
6.12.2011 13:44
Mitkäs on tuon 110cc samurain koneen venttiilien välykset?