Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
22.2.2011 17:50
Onko hyvä/kestävä mopo? Paljon kulkee? Lähteekö näin pakkasilla hyvin käyntiin?
esim jos ostaisin
http://www.nettimoto.com/tunturi/tiger-aqua/1080744Helvetin ruma mutta pienellä laitollahan siitä saisi ihan nätin?
22.2.2011 18:08
kyllähän tuo on aina hyvin käyntiin lähtenyt ,vakiona ei oikein kulje mihinkään mutta putkesta kuri pois ja isompaa kaasaria (18mm phbg) tai giannellia niin kyllä se jonkun 65 kulkee jos säädöt kunnos
ja kyllähä tuo ihan kestäväkin on paitsi kytkin alkaa luistamaan isompien virien kanssa ,kannattaa tarkistaa oston yhteydessä...
22.2.2011 20:15
Eikös näissä ole seos voitelu? Eli pitää ite sekoittaa öljyä aina kun tankkaa? (aika perseestä)
Saako sen vaihettua tuoreöljy voiteluksi? Jos saa miten?
22.2.2011 20:19
Juu ite joutuu sekotella bensat. Tuorevoiteluun tarttis sit öljypumpun, saattaa olla vaikeaa asentaa kun ei tikrussa sellaiselle oo valmiina paikkaa.
Onkos porukoilla tietoa mistä sais tommoseen 89vm Aquaan 42h takarattaan, jossa 4 pultin kiinnitys?
22.2.2011 21:53
roni2796 kirjoitti:Juu ite joutuu sekotella bensat. Tuorevoiteluun tarttis sit öljypumpun, saattaa olla vaikeaa asentaa kun ei tikrussa sellaiselle oo valmiina paikkaa.
Onkos porukoilla tietoa mistä sais tommoseen 89vm Aquaan 42h takarattaan, jossa 4 pultin kiinnitys?
eipä toi nyt niin perseestä oo ite sekottaa tuleepahan ainakin varmasti öljyä pensaan kun toi tuorevoitellu ei aina oo oikee luotettava...
äsykkösen rattaiden pitäs mennä
22.2.2011 21:54
orion rx kirjoitti:Eikös näissä ole seos voitelu? Eli pitää ite sekoittaa öljyä aina kun tankkaa? (aika perseestä)
Saako sen vaihettua tuoreöljy voiteluksi? Jos saa miten?
Kyllä se pensan sekottaminen on niin helppoa, ettei kannata mitään viritelmiä alkaa tekemään, joiden toiminta olisi vähintäänkin epävarmaa. Tuo voitelu taitaa olla moottorin kestävyyden kannalta oleellisin asia, joten en alkaisi minkäään tuorevoiteluviritelmien kanssa pelleilemään. Tuo pensan sekottaminen kun on paljon helpompaa ja paljon varmempaa.
Siihen pensan sekottamiseen menee vajaa minuutti aikaa, joten ei luulisin olevan paha homma?
23.2.2011 12:38
Kuinka paljon enemmän sais virtaa valoille kun vaihtais Ducatin 18w magneettoon PV:n valopuolan? Kokemuksia?
23.2.2011 13:31
roni2796 kirjoitti:Kuinka paljon enemmän sais virtaa valoille kun vaihtais Ducatin 18w magneettoon PV:n valopuolan? Kokemuksia?
Laita ennemmin suoraan 85w sähköt niin saa sitä virtaa
En tiiä tuosta pv:n puolasta, mutta voithan sää sen ducatin valopuolanki käämityttää uusiksi, kierroksia enemmän -> parempi valoteho.
23.2.2011 17:04
Slerpa_ kirjoitti:orion rx kirjoitti:Eikös näissä ole seos voitelu? Eli pitää ite sekoittaa öljyä aina kun tankkaa? (aika perseestä)
Saako sen vaihettua tuoreöljy voiteluksi? Jos saa miten?
Kyllä se pensan sekottaminen on niin helppoa, ettei kannata mitään viritelmiä alkaa tekemään, joiden toiminta olisi vähintäänkin epävarmaa. Tuo voitelu taitaa olla moottorin kestävyyden kannalta oleellisin asia, joten en alkaisi minkäään tuorevoiteluviritelmien kanssa pelleilemään. Tuo pensan sekottaminen kun on paljon helpompaa ja paljon varmempaa.
Siihen pensan sekottamiseen menee vajaa minuutti aikaa, joten ei luulisin olevan paha homma?
Niin mut ei sit voi suoraan mennä tankkamaan jos vetää kaupunki fiilistelyä tai muuten vain pitempää matkaa kun pitäs kokoajan käydä kotona läträämässä öljyä....
Ja tässähän on tankki vain 5,5 litraa? Miten paljon kuluttaa satasella?
23.2.2011 17:49
orion rx kirjoitti:Niin mut ei sit voi suoraan mennä tankkamaan jos vetää kaupunki fiilistelyä tai muuten vain pitempää matkaa kun pitäs kokoajan käydä kotona läträämässä öljyä....
Ja tässähän on tankki vain 5,5 litraa? Miten paljon kuluttaa satasella?
penkin alle mahtuu 2-tahtipönttö ja se ei oo ku samalla ku tankkaa ni lorauttaa sopivasti 2t sekaan, tankki on 5,5l ja kulutus riippuu minkä verran viritetty ja ajo tyylistä kaveri on parhaillaan 16mm phbg ja simonini vireillä päässy tankillisella 150-200km rauhallisesti ajaen se riippu että miten just ajaa että ottaako kauheita lähtöjä ja pelleileekö
24.2.2011 0:35
Niin mut ei sit voi suoraan mennä tankkamaan jos vetää kaupunki fiilistelyä tai muuten vain pitempää matkaa kun pitäs kokoajan käydä kotona läträämässä öljyä....
Litran pönikkä mahtuu lähes aina mukaan, ja siinä pönikässä on mitta-asteikko kyljessä, josta saa öljyn määrän mitattua.Tankkaa aina jotain tasalukemia, ja laske vaikka jollain kännykällä se sekotus, ja laita tarvittava määrä öljyä tankkiin, ja heiluta sitä mopoa niin että pensat ja öljyt sekoaa.
24.2.2011 10:58
Minkäs kokoisella suuttimella kannattaa alkaa säätämään vakiotigeriä Dellorto SHA 14.9 kaasarilla? Jotain suuntaa antavaa..?
Jarruista sen verran et mitä litkua ootte sinne etujarrulle laittanu? Kuinka paljon?
24.2.2011 12:28
Etujarruun DOT3 nestettä tai tosta nesteestä parempaa, eli DOT4 ja DOT5 ja siitä eteenpäin käy.
SHA-kaasutinta ei kannata alkaa säätämään mihinkään suuntaan, vaan kannattaa ostaa suoraan PHBG kaasutin. SHA kaasarissa kun saa olla aikamoinen tuuri mukana, jos sen meinaa säätöihin saada.
25.2.2011 20:51
Oma tigerini on 3 sanalla sanoen paska ja vittumainen.. ei koskaan oo toiminu kunnolla, on jättäny monta kertaa tienpäälle ja vieny hermot+rahat.. saa***a aina joku paikka rikkija yhen vian saa korjattua ni ilmeswtyy uus. itse en suosittele
25.2.2011 20:57
Kannattaa siksi vaihtaa kaikki kuluvat osat, tai muut vikaherkät osat uusiin samalla kun remppaa tekee. Rahaa siinä kuluu enemmän, mutta saa ainakin ajeltua huolettomia kilometrejä.
Mutta, vähän vempulalta omien (pienten) kokemusten mukaan tuo morinin kone vaikuttaa verrattuna vaikka Puchiin tai PVn koneeseen.