Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

26.1.2011 18:43

mutta eipä tuo virheilmoitus sitä loukkaavasti sanonu, tarkotti vain että jos rahaa on käytössä, niin dt ei ole erityisen hyvä vaihtoehto, koska ei tarvitse laittaa paljoa lisää rahaa, niin saa jo paljon paremman mopon alleen.

26.1.2011 18:47

Tää nyt periaatteessa ei liity tähän, mutta en löytänyt parempaakaan. Eli mun mopo saatetaan ostaa suht pian, joten mitä kaikkia lappuja yms siihen myymiseen tarvittiin? Selventäkääs vähäsen 8o Kiitos jo etukäteen ;)

26.1.2011 19:58

Peraa_ kirjoitti:mutta eipä tuo virheilmoitus sitä loukkaavasti sanonu, tarkotti vain että jos rahaa on käytössä, niin dt ei ole erityisen hyvä vaihtoehto, koska ei tarvitse laittaa paljoa lisää rahaa, niin saa jo paljon paremman mopon alleen.

Ei niistä kaikista tiedä.. Jotkut saattaa suutahtaa, jos vaikka sanot, että sullon laiska mopo. Ja toiset vaa ottaa sen läpällä. Meitä on moneen junaan. Mutta tähän loppuu mun OT. ;)

Jos ei oo rekisterissä, nii eihä se oo ku satkut kätee ja mopo seuraavalle omistajalle. :lol:
Mutta jos on rekisterissä, niin eikös ne luovarit pidä tehdä? Josta toinen(vai oliko se ees 2- osanen?) osa jää sit itselle?

26.1.2011 21:17

Eli rekkariin menee :D Mutta derbiä en osta koska siitä tullu liikaa haukuntaa =p ja
Ajattelin peugeouttia tai mbk motorhispania jne

26.1.2011 21:27

latvis- kirjoitti:Eli rekkariin menee :D Mutta derbiä en osta koska siitä tullu liikaa haukuntaa =p ja
Ajattelin peugeouttia tai mbk motorhispania jne

Miten nii liikaa haukuntaa derbistä ihan samallailla yömahasta eli yamahasta. Melkein joka moposta mm kingroad, peogeot , aprillia, gilera, generig, honda, gas gas ja beta. (ja ei herneitä nenään, srry offia)

26.1.2011 21:29

Pösö on hyvä ajaa, uus malli tosin huonompi ku vanha. Joka suhtees oikeestaa kyl parempi mopo ku dt/mbk ja muut kopiot toisistaa.
Mikäs derbis o vikana? Itel oli pösö, oikeestaa olin tyytyväine, oma vika et hajoili välillä ku huolto ja ajamine oli sillo mitä oli. Derbi on hyvä mopo, ite ottasin sellase jos nyt enskan tarttisin. Melkee yht hyvä ajaa ku xps, drd:t parempia, sähköt kestää jos ei pasko niitä, parempi kone omast mielest ku minarelli ja osaaki saa hyvi. Huoltamine mukavempaa ku pösös, tilaa enemmi. Ja motohispania on pösö, tai oikeestaa toisin päi, et hyvä laite sekii.

26.1.2011 22:01

Venyy ja paukkuu se on Yamaha. :D

Ei vaan kyllähän nuo kaikki enduromopot ihan toimivia on. Ei sen niin merkistä kiinni ole se on vaan mikä itseä miellyttää. Tarkoitan tällä siis eurooppalaisia mopoja.

26.1.2011 22:04

hassukka kirjoitti:Tää nyt periaatteessa ei liity tähän, mutta en löytänyt parempaakaan. Eli mun mopo saatetaan ostaa suht pian, joten mitä kaikkia lappuja yms siihen myymiseen tarvittiin? Selventäkääs vähäsen 8o Kiitos jo etukäteen ;)

No mopon paperit, ja niihin merkkaatte uuden omistajan tiedot ja allekirjotukset sun muut tiedot.

Ja sitte itteäs varten tämmönen lappu johon kans laitatte tiedot, ja jää sulle. http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D43FDE9F ... skirja.pdf

Sen takia, et saat katkastua vakuutusmaksun, jos ostaja ei jostain syystä laita omiin nimiin. Tosin tota luovutuskirjaa ei oo pakko tehä, mut suosittelen suuresti.

26.1.2011 22:43

Ostan ehkä uuden ehkä en. Niin ottaa ny selvää isäpoulin kaveri korjaa mopoja sano että siellä on melkeen pelkkiä derbejä niin en tiedä juu kyllä kaikki mopot menee käytös rikki jos ei huolla mutta mä huollan kuiteski mutta mitä vähemmän siin jotain virheitä niin parempi koska kun aijjemmin kerroin en ole haka mopojen kanssa täytyy myöntää tiedän minkä näkönen on mäntä siinä taitaa olla ainoo osa minkä tiedän koneesta/pytystä :D mut kuiteski

26.1.2011 22:54

ei niissä derbeissä oo sen enempää "virheitä" kuin muissakaan. niitä derbejä on vaan kaikkein eniten. oon myös huomannu, että monet jotka eivät tiedä mopoista paljoa, ostavat derbin sen takia kun kavereillakii on semmone ja sitten kun ei huolleta niin ne hajoaa. ei se derbi sen herkemmin hajoo kun muutkaan

26.1.2011 23:00

Kun nyt derpeistä puhutaan, niin itse valitsin aprilian koska niissä kuuleman mukaan on vähemmän sähkövikoja kuin derpeissä. Tosin edellinen omistaja oli vedelly vilkkuja sun muita päin v*ttua, niin joutu melkeen kokonaa vetää sähköt uusiks...

26.1.2011 23:03

Rajis- kirjoitti:Kun nyt derpeistä puhutaan, niin itse valitsin aprilian koska niissä kuuleman mukaan on vähemmän sähkövikoja kuin derpeissä. Tosin edellinen omistaja oli vedelly vilkkuja sun muita päin v*ttua, niin joutu melkeen kokonaa vetää sähköt uusiks...

100% samat osat derbin kanssa... :roll: Ehkä kaikkea kuultua ei kannata uskoa. :idea:
Viimeksi muokannut hassukka päivämäärä 26.1.2011 23:07, muokattu yhteensä 1 kerran

26.1.2011 23:07

hassukka kirjoitti:
Rajis- kirjoitti:Kun nyt derpeistä puhutaan, niin itse valitsin aprilian koska niissä kuuleman mukaan on vähemmän sähkövikoja kuin derpeissä. Tosin edellinen omistaja oli vedelly vilkkuja sun muita päin v*ttua, niin joutu melkeen kokonaa vetää sähköt uusiks...

100% samat osat derbin kanssa... :roll:

Niin on, mutta sähköt vissiin jotenki eri lailla vedetty, onhan tuo aprilia kyllä omasta mielestä hienompikin kuin derpi :D

26.1.2011 23:15

Miksi sähköt vedettäisiin eri lailla, ja onko tälle mitää perustetta että näin tehtäisiin?
Pieniä hinkkausvikoja on ollut, jolloin olen hiukan vetänyt sähköteippiä päälle ja hyvin toimii. Muissakin mopoissa samanlaisia ongelmia. On tietty jotain maanantaimalleja joissa eivät sähköt vaan jostain syystä kestä. Mutta näitä on muissakin kuin Derbeissä.

Derbin erityinen sähkövikaisuus on kyllä minusta aika myyttisellä pohjalla. 95% vioista on korjattavissa muutamassa minuutissa, tai johtuu käyttäjän/entisen omistajan omista patenteista

27.1.2011 0:40

Tepitin kirjoitti:Derbin erityinen sähkövikaisuus on kyllä minusta aika myyttisellä pohjalla. 95% vioista on korjattavissa muutamassa minuutissa, tai johtuu käyttäjän/entisen omistajan omista patenteista

Tästähän ne johtuu, vilkut/takalippa patentoidaan kiinni ja sulakkeet palaa. Sitten ihmetellään kun ei toimi virrat ja koko mopo on ''iha täys paska''. Ja muut kuulee sen ja jutut vaan leviää. Ei sillä että mua haittais, mutta ei ne nyt itsestään hajoa.