Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
3.1.2015 14:45
Derbi jälleenmyyjältä.
6.1.2015 19:41
Vielä joku saa auttaa nopeasti
Eli joku sanoo mikä anturi pitää liittää stage6 bensamittarille, kun ei mene alkuperäiseen. Kyseessä on Derbi Senda 2005
6.1.2015 19:56
Oliko siinä bensa-anturi hanassa vai tankin yläpuolella?
6.1.2015 20:31
tankin yläpuolella
6.1.2015 21:25
Ahaa okei. Elikkäs, Derbillä ei ole siihen anturia, joka mittaa bensaa määrällisesti, joten joudut metsästämään itse siihen sopivan anturin tai rakentamaan/patentoimaan itse.
Tässä juttua tuosta anturihommasta
Koso instruments that include the Fuel gauge facilty rely upon a resistive fuel sender fitted within the fuel tank, therefore as the Fuel level reduces the reisitance changes and operates the scale on the KOSO instrument. Only Vehicles that already have a fuel gauge with a scale fitted will be able to connect to the koso fuel gauge. To add a further complication the ranges of the fuel senders within the KOSO* system cover 0-100 ohm and 0-510 ohm reisitance levels, if the sender fitted to your fuel tank is not within those ranges then you will need to buy thefuel sender adapter which has been designed to work with all resistive type fuel senders.
If your bike or vehicle only has a low fuel warning light then it will not operate the Fuel gauge of KOSO instruments the reason for this is because you do not have a resisitve fuel sender in your fuel tank. all thats fitted in your tank is a switch indicating when the fuel level is low, there is no simple solution to this problem other than replacing the low level switch and fitting a resistive fuel sender within your fuel tank.
http://www.digital-speedos.co.uk/univer ... -307-p.asp
7.1.2015 15:56
Kiitos:) ! Mutta miten tuo kytketään, kytketäänkö se vakio anturiin ?
7.1.2015 16:57
Oho sattui väärä linkki tulemaan, eli
tämän piti olla.
Joka tapauksessa tuo adapteri ei passaa Derbin polttoaineanturiin, sillä se on on/off-tyyppinen, eikä vastustyyppinen, joka kertoo sen polttoaineen määrän.
7.1.2015 18:51
kiitos tiedosta
! hitsi, täytyy sit myydä se mittari
10.1.2015 21:01
terve!
onko kellään ollut samanlaista vikaa et derbin kytkimen puolelta kuuluu vikinä kun vaihe on päällä? vapaalla ei minkäänlaista ongelmaa. Ajaessakin kuuluu vikinä
11.1.2015 20:01
NOPEITA VASTAUKSIA !
Eli jos laittaa derbi senda xraceen koropalan, ni osuuko iskarin yläpää öljysäiliöön. ??? NOPEITA VASTAUKSIA !
11.1.2015 21:40
jcloo, mut se on jo tosi tosi tosi tosi vähän osunu/hipassu sitä ? ni siirtyykö se lähemmäs tankkii vai kauemmas ku laittaa koron ?
11.1.2015 21:40
öljy tankkii *
11.1.2015 22:41
Mikähän tosa gilerasa vois olla ku kohta lähtee järki sen kans! Normaalisti ajaa yhtäkkiä saattaa vaa ruveta hyytyyn ja melkeen sammuu ellei humputa kaasua ja pykällä vaihteita alaspäin ja sit ku pääsee pienille vaihteille ja rupiaa hitaasti painaa kaasua nii nousee kierrokset ja toimii muutama sata metriä ja tekee tota samaa sit koko ajan. Vika korjaantui pariksi päivää kun vaihdoin alipainehanan normaaliin manuaalihanaan ja nyt rupesi taas tekemään samaa. Samalla tankki puhdistettiin ja imuvuotoja ei pitäisi olla ja kaasariki puhdistettu joku aika sit montaki kertaa eikä oo auttanu.