Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
6.11.2013 21:36
Noniin, tarvitsisin muilta Rieju kuskeilta apua. Elikkäs mulla on 12 vuoden power up joka on täysin kuriton ja jonkun verran viilattu. Virittelyiden jälkeen huomasin että kytkin luisti pikkasen ja vaihdoin Italkitin jäykemmät jouset ja jotkut kytkinlisäaineelliset öljyt. Noiden jälkeen kytkin pelas muuten mainiosti, mutta pitkään kierrättäessä kytkinakselin välistä alkoi vuotaa hitaasti öljyä. Koitin sitten vaihtaa pikkasen jäykemmät 80w-90 gear saverit ja heti sen jälkeen kytkin ei irrottanut ollenkaan sekä oli tajuttoman kankea. Tuon jälkeen koitin vielä moniaste 10w-30 sekä jotain raskaskone 80w-90 öljyä mutta kummallakaan ei ollut vaikutusta. Ajelin pitkään ilman kytkintä mutta viimeviikolla tein sitten siihen vaijerin kiristyspulttiin uuden mutterin joka kesti korkkaamatta painaa kytkimen pohjaan asti ja kytkin pelasi taas jotenkin. Eilen illalla ajellessa huudatin yhden melko pitkän ja jyrkän mäen alas jonka jälkeen kytkin alkoi pikkuhiljaa lisää jäykistyä ja lopuksi oli niin jäykkä ettei pystynyt enään mitenkään painaa, hädin tuskin akselin päästä naputtamalla sai pohjaan.
Osaisiko joku kertoa mikä kytkintä riivaa? Onko jokin väärässä asennossa? Aksila tosiaan ei noussut/nouse kytkintä painaessa hirveästi joten en usko että siinä olisi vikaa.. Voisiko kytkinlevyillä olla osuutta? Olisiko kevlar levyt kannattava hankinta?
Mikä kytkinvipu näihin sopii?
8.11.2013 13:41
Koneremppaa pukkaa. Minkä kokonen neulalaakeri pitää olla?
8.11.2013 16:15
Jooh.. Siitä jarrupolkimesta oli jousi poikki nii siks se heiluu. tietäskö kukaan saisko semmosta jousta mistään? esim ebay tai joku ees. Vai mitä kannattas tehhä?
12.11.2013 17:57
Olisko jollai jottai kokemust et kui paljo 2010 mrt vie ku on täys kuriton ja 105 suutin ?
12.11.2013 19:34
Mulla on putkesta kuri pois ja ilmanputsarin kuri pois. 112 suutin ja tankillisella pääsee 115km
14.11.2013 19:52
kertokaa riejumiehet mikä on ku pitää tulppa vaihtaa 50km välein? Käydessä pätkii jännästi. Liian pieni suutin?
14.11.2013 22:00
Jos pätkii niin liian iso, jos booaa niin liian pieni. Kato kans onko tuorevoitelu kunnos ettei oo koko ajan täysillä. Mulla oli aikoinaan mrtssä sama että meni 2 tulppa talvella päivässä.. taisi johtua siitä kun ilmanputsari oli likainen --> tukkoon---> liikaa bensaa ja kaasari melkein säädöissä.
15.11.2013 15:33
Tuskin liian iso suutin koska vakiosuutin (88) ja alkukäyrän ja ilmanputsarin kurit otettu pois
15.11.2013 22:39
Laihalla käy eli liian pieni suutin. 100-110 väliltä löytynee sopiva.
15.11.2013 22:55
MR4ndom, mitä meinaat "jännästi pätkimisellä"
Oma MRT alkoi tuossa joskus loppukesästä pätkimään aina välillä, epäsäännöllistä sytkän pätkimistä siis, kävi vähän aikaa ihan kunnolla mutta sitten "rätttttääätttätäbboooooo
" Vika oli riejun surkeassa vakiotulpanhatussa. Se tuhosi joka tulpasta ne pienet kierteet, löystyi ja pätkiminen alkoi. Uusi tulppa auttoi hetken, mutta kun tärinän vaikutuksesta hattu väljistyi, vika palasi. Tänään vaihdoin juuri NGK:n tulpanhatun jossa se isompi nippa ja pätkiminen loppui kuin seinään. (tulppaan tietysti se isompi sovitenippa paikalleen)
Mutta jos pätkiminen on vain "röpötystä", suutin on liian iso. Liian pienellä suuttimella ääni on booooooo
15.11.2013 23:10
Mutta jos miettii niin kurittomana ei voi toimii oikeestaan vakiosuuttimella?
16.11.2013 22:23
Pitäs se suutin vaihtaa tässä johonki 105 kokoon. se pätkiminen on vähän semmost rätätätätätä. Ja auttasko lämpimämpi tulppa (BR8ES) siihen ettei tulpat menis sököks nii herkästi
16.11.2013 23:10
Ei kyllä liian pienellä suuttimella tuommosta
pitäis tehdä, tosin ei nuista aina tiedä, eläävät nuo koneet joskus vähän omaa elämäänsä... Video olisi erittäin hyvä apu vian määrityksessä, pitäisi kuulla tuleeko pätkiminen benasnsyötöstä/seoksesta joka tarkoittaa putsarissa, kaasarissa tai siitä eteenpäin olevaa vikaa. Vai onko pätkiminen sähköistä johtuvaa. Sähköisen pätkimisen tuntee kyllä kun on kerran kuullut ja jos sytkässä vika, niin ajettaessa kone nykii HYVIN voimakkaastikkin ja voi esim. ampua putkeen.
EDIT: Ootko muuten kattellu jäähytysnestettä, että onko sameeta? Meinaan ettei vaan kannentiiviste oo pa*kana? Tuleeko putkesta valkoista savua/höyryä? Vesi nimittäin aiheuttaa pätkimistä takuulla ja luultavasti tulppakaan ei siitä erityisemmin tykkää.
EDIT2: Joo soori, huomasinkin vasta nyt että sulla olikin kurit otettu pois. Vaiha nyt ihmeessä se isompi suutin äkkiä ettei lämpöleikkaa
17.11.2013 0:07
Ei pätki enää ku laitoin 105 suuttimen tilalle
mut tulppa pitää vaihtaa noin viikon välein ku käynnistäessä kuuluu poksahus ja tulppa paskana. Miten tosta pääss eroon? Kertokaahan mitä vois kokeilla tehä
17.11.2013 0:33
Ootko kokeillu vaihtaa neulan asentoo? itel oli samankaltane ongelma ja selvis neulan paikan siirtämisel.