Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
26.8.2013 17:44
Eli mikähän on kytkimessä vikana kun ei irroita ollenkaan vaikka säätäisi kuinka tuota kytkintä?
26.8.2013 18:21
Luultavasti ulompi kytkinkruunu jumittunut liukuholkkiin.
26.8.2013 19:40
Miten sais helposti pyöritettyä sitä kytkinhommelia (eli tätä osaa
http://www.motot.net/talli/kuvat/o/3/22680/605359_full.jpg), kun en meinaa saada tota kytkinakselia kiinni johon kytkinvaijeri menee kiinni, kun tuo osa on väärin. tarvis siis saada pyöritettyä sitä vähäsen, että saisin kytkinakselin kiinni ilman että tarvii ottaa kytkinkoppa irti. Moottori on vanhanmallin rabasa
En oo ennen näitä moottoreita kasannu, niin en tiedä näiden osien oikeita nimiä
26.8.2013 20:43
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Polttoaineen syötössä. Tankki tyhjä, moskaa kaasarissa, epäpuhtaus tukkinut suuttimen...
Mikähän näistä ois todennäköisin syy. Että mitä kannatais ekana lähtee tutkimaan?
27.8.2013 7:42
eli siis mikä vois olla tuossa derbissä eli siis kun laittaa kaasun pohjaan niin väpättää parempaa sanaa en keksi mutta kovaa tällä ei pääse juuri tuon väpätyksen takia. ja älkää sekoittako väpätystä röpöttämiseen siitä ei ole kyse. mutta jos joku sattuu tietämään niin eikun vastaamaan. vireinä derbissä 70cc airsal 21 mm lortto noxi ja barikitin läpät. suuttimia vaihdettu tarpeeksi sekä neulaa säädetty ja en usko että kaasarissa piileisi
27.8.2013 10:07
Jos tulkitsin "väpätyksen" oikein niin veikkaisin kytkimen luistavan. Kaverilla oli kanssa airsali ja rupes aina täyskaasulla nykimään. Homma tais korjaantua jäykemmillä jousilla, mutta vaihtoi sitten samantien 5-levysen kevlar kytkimenkin että en tiiä kumpi sitten todellisuudessa auttoi
En ole 100% varma mutta useimmiten kytkin temppuilee näitten kanssa.
27.8.2013 10:59
Vinkkejä DRD:n kytkinposken avaamiseen. Käynnistyspoljin ei palauta ja ilmeisesti palautusjousi sökönä. Eli polkaistessa ottaa välillä kiinni, sitten ei palauta ja kun vääntää takaisin ylös, polkee tämän jälkeen tyhjää.
Kun tuota kytkinposkea lähtee aukomaan:
- Pitääkö öljy ja vesipumppu irroittaa? Vai lähteekö niiden akselit posken mukana?
- Hyvät vinkit irti putoilevien prikkojen varalta?
- Muuta mitä pitäisi huomioida?
Räjäytyskuvien perusteella näyttäisi että vesipumppu pitäisi ottaa auki, eli pumpun siipipyörä olisi akselissa mutterilla. Mutta jos toi akseli lähtee kytkinposken mukana, ei tarvisi avata? Öljypumpun osalta sama homma, onko akseli kiinni kytkinposkessa vai lohkossa? Mitä pitää öljypumpusta purkaa?
Ei kellään olisi kuvaa avatusta kytkinposkesta ja lohkosta? Osaisi katsoa mitä on odotettavissa. Aletaaan tuota pojan kanssa availemaan ja sokkona tulee luultavasti vaan sanomista
27.8.2013 12:33
eikun siis väpättää myös vapaalla aina kierrättäessä niin en usko että kytkimestä johtuisi. väpätystä en osaa oikein kuvailla mutta kiekat ei pysy korkealla tai siis sama kuin kaasua pohjassa ollessa pienellä liikkeellä rämppäisi se kuulostaa siltä että luisti pomppisi nopeasti ylhäältä alas kun pitää kaasua pohjassa mutta ei se pompi toivottavasti väpätyksen kuvaus auttoi hiukan
27.8.2013 17:11
kmori kirjoitti:Vinkkejä DRD:n kytkinposken avaamiseen. Käynnistyspoljin ei palauta ja ilmeisesti palautusjousi sökönä. Eli polkaistessa ottaa välillä kiinni, sitten ei palauta ja kun vääntää takaisin ylös, polkee tämän jälkeen tyhjää.
Tähän korjausta, eli palautusjousi toimii, mutta poljin ei vaan "tartu" välilä niin että moottoria pyörittäisi. Nopeasti kun lyö poljinta, sen saa toimimaan silloin tällöin.
Joku tartuntarattaan siirtämiseen liittyvä juttu?
Edelleen kytkinlohkon avaamiseen liityviä vinkkejä kaivattaisiin
27.8.2013 19:54
B338 kirjoitti:Mikähän näistä ois todennäköisin syy. Että mitä kannatais ekana lähtee tutkimaan?
Jos olet varma että tankissa on bensiiniä (tällainen "vika" on sattunut joskus paremmissakin piireissä) irrota, pura ja puhdista kaasutin. Pääsuutin löytyy kaasuttimen sisältä ja se saattaa olla tukkeutunut tai kaasariin on muutoin kertynyt sakkaa ja muita epäpuhtauksia. Operaatio ei ole vaikea mutta vaatii hieman kärsivällisyyttä ja järjestelmällisyyttä osien irrotuksen suhteen. Googlen kuvahaku löytänee räjäytyskuvan kaasaristasi.
27.8.2013 21:58
Montako kierrosta -06 x-race 17,5mm kaasarissa pitäs seos -ja tyhjäkäyntiruuvit olla suunnilleen auki? Tyhjäkäynti nyt löytyy ihan kokeilemallaki, mut jos jonku n. lukeman saa nii helpottaa vähä hakemista kun kaasari on ollu kokonaa purettuna ja nyt se kiikutettii mulle kasattavaks.
28.8.2013 9:23
Nyrkkisääntö seosruuville on kokonaan kiinnin ja 1 1/2 kierrosta auki (Puolitoista)
Kuitenkin se on vain perussäätö, ja se toimii sillä jotenkuten. Seosruuvia kääntelemällä pyritään siihen, että kone käy "keveiten" tyhjäkäynnillä.
Tämänkin löytään tietopankista, täältä:
Tietopankki
28.8.2013 17:26
mikäköhä derbisä vois olla, kun vapaalla ei paina kytkintä ni alkaa ihmeellinen kolina..? kuulostaa traktorilta siinä:D ja paisuntasäiliöstä nesteet häviää, savuttaa kun on ajellu pitkää mut kannentiiviste on kyl vaihettu.
28.8.2013 17:34
Kolinasta en tiiä mutta voi olla että syyläri vuotaa paieen noustessa, ajossa vaan ei huomaa. Katso näkyykö valumajälkiä, jos on jostain letkusta/liitännästä fiksaa, jos ei näy voit koittaa ostaa paikkajauhetta ja kattoa loppuuko sillä.
28.8.2013 20:02
Mikä on DRD EVO:n vm. 2009 Paiolin pumppujen oikea öljymäärä? Eri lähteistä kun on katsottu niin 2,7 ja 4,4 do väliltä löytyy arvoja.
Näyttivät olevan erilaisilla sisäkaluilla nuo pumput, kuuluuko olla näin?