Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
6.10.2014 9:26
johtuukos tuo kytkimestä ku räxä ei maastossa jaksa mennä mihikään vaan hyytyy kokoajan.
maantiellä kulkee hyvin. vaikuttaako tuo miten kun vakio pytyssä 19mm kaasutin
7.10.2014 10:04
Ilmeisesti kone vaan loppu.
ajettu reilu 11tkm ja ei ilmeisesti viel avattu..
kyselin mopoliikkeestä ni sano et vaiha sylinteri ja mäntä
23.10.2014 17:25
Mites porukka tehny koropaloja? Perä näyttää siltä et siinä on kokoajan joku valas päällä
23.10.2014 20:47
Lyhyemmät "koiranluut" eli rungon ja linkkupalikan väliin tuleva osa.
24.10.2014 16:14
Sanza jos sulla on racing mallin räxä nii siin voi säätää iskarista korkeutta pyörittämällä semmosta isoa kiristysmutteria joka painaa iskaria kasaan niin silleenki nousee perä iha mukavasti
ja sit ku viel pyörität iskarin alapäässä olevaa kirkkaan punasta juttua voit säätää iskarin jäykyyttä.
28.10.2014 20:14
Juu ei oo tuota reisinki mallia
Pystyykö nuita koiranluita tekemään ihte?
Viimeksi muokannut Sanza päivämäärä 29.10.2014 13:41, muokattu yhteensä 1 kerran
28.10.2014 22:09
pystyyhän niitä tekemään. kannattee vain olla tarkkana reikien poraamisessa että tulee suoraan ja oikealla kohalle. ne koiranluut kannattee hitsata muutamasta kohasta päällekkäin ja sitten porata reiät ja vetää muotoonsa että tulisi mahdollisimman samanlaiset.
7.11.2014 16:18
Mistä saa isoja takarattaita? Isoin minkä löysin oli "vain" 58p
http://www.mpt.fi/index.php?ukey=produc ... ctID=37863
7.11.2014 16:58
Rx jaolle ei saanut ainakaan omina mopoaikoina mitään kovin isoja rattaita. Muistaakseni derbin rattaan saa sopimaan poraamalla uudet reijät.
7.11.2014 17:38
Onkos muilla valoissa sellasta häikkää että valoa tulee vasta kun antaa hanaa? Eikös pitäs valojen virta tulla akulta? Ja kiitos kaikille tähän topicciin osallistuneille hyvistä neuvoista ja vastauksista!
8.11.2014 17:40
mitäköhän apikalle tapahtu kun ampuu putkee ja kierrokset leijuu.suutin oli 125 ja vaihdettu 130 ei vaikutusta.Neulaa on säädetty tulppa vaihdettu.
8.11.2014 23:44
Nytton semmone kutina, että sulla on massiivinen imuvuoto. Eli mites kaasarin ja pytyn välinen liitos, kuminen imukaula? Kato että ne on kunnossa. Joku tiiviste sielä on poksahtanu, esim magneton alla oleva kampuran stefa.
Voi olla myös ettei se saa bensaa. Tsekkaa että bensaletkusta tulee bensaa tasaseen tahtiin, ettei hana/suodatin (tankin sisällä) ole mitenkään sökö.
Sanza: Valot saa sähkönsä magnetolta, ei akulta. Eli pyörän kierokset vaikuttaa normaalistikkin valojen kirkkauteen. Akku ruokkii pääasiassa vilkkuja ja muistaakseni jarruvaloa.
Onko ne valot ihan sammuksissa tyhjäkäynnillä, vai muutenvain himmeät?
9.11.2014 11:46
joo eli katoin imukaulan jossa ei ollut mitään viiltoja tai murtumia.Läpätkin oli kunnossa.Mutta tulikin mieleen että se vuotaa öljyä sieltä vaihdepolkimen juuresta
9.11.2014 13:25
Valot on himmeät. Eli periaatteessa akku on turha jos ei ole vilkkuja?
19.11.2014 0:06
Moi. Käytössäni on ollut Aprilia SR 50 r (kaasariversio). Eräänä aamuna ei suostunut enään lähtemään käyntiin. Olin siis sammuttanut sen edellisenä iltana aivan normaalisti. Mutta kun kaataa bensaa tulpanreiästä sylinteriin, käy vähänaikaa ja sammuu. Aika selvästi ei saa bensaa, mutta olen jo 2 kertaa putsannut kaasarin ja ei ole vaikuttanut asiaan. Mikähän ihme on sitten vikana kun bensaletkukaan ei ole tukossa+ läpätkin putsattu. Mopo on siis 2tahti vuosimallia 2005 ja mäntä vaihdettu n. 70km sitten