Lopultakin se lähti jollain nimellä toimimaan.
Eli poistin sen prikan sieltä etuosasta sitä alkukäyrää josta laitoin kuvia muutama sivu taaksepäin. Laitoin samalla varsinaisen kurin takaisin lyhennettynä ja 10 piikkisen eturattaan. Kulkee nyt ylä ja alamäkeen jossain loivassa mäessä molempiin suuntiin 56-58 gps:sään.
Jonkun aikaa kun kerkesin onnellisena ajaa ja toimi hyvin niin pitihän sitä jonkin pieleenkin mennä. Eli varmaankin edelliset omistajat ovat aina polkeneet käymään niin että potkasevat änkän päätä. No minulla pikkasen siihen jalka osui niin se kiinnike sieltä rungosta katkesi samantien.
Missä tuon saisi takaisin kiinni? Ei kova homma olisi, mutta ei löydy hitsauslaitteita.
Se on tällähetkellä kiinni nippusiteillä niin ajamaan pystyy, mutta olisi se kiva kiinni saada.
Nyt sitten rupesi äänetkin muuttumaan. Eli rupesi ihan yhtäkkiä ajon aikana kuulostamaan ihan tehari skootterilta. Monet varmasti tunnistavat äänen. Nopeuteen tai tehoihin ei vaikuta paitsi tyhjäkäynti nousi n.3000rpm, mutta laski ihan tyhjäkäynti ruuvista säätämällä
(kaasarin kyljessä). Mistä tämä voi johtua? Putken ulkopuolella ei näy mitään reikiä ja kaikki liitokset ovat kuten ennenkin. Voisiko katti tippua ajossa? Tai sulaa jotenkin että äänet muuttuisi?
Tästä eteenpäin vähemmän aiheeseen liittyvää.
Rupeaa tuntumaan pikkuhiljaa siltä, että lähtee cepari myyntiin jos siitä vielä saa rahaa ennen kuin hajoaa ihan käsiin. Kevarikortti on tulossa ja husse seisoo jo tallissa silloin kun broidi ei sillä ajele.
Voisi sinäänsä ostaa jonkin todella huonon masain tai mankin loppu kesäksi niin ei haittaisi vaikka hajoisikin.
Rupeaa tuon ceparin kyhääminen vain ottamaan jo päähän. Ymmärrän tietenkin, että kaikkia laitteita täytyy korjata ja huoltaa että pysyvät hyvinä. Olen alle 2500km tällä ajanut ja alle 5500km yhteensä on mopolla matkaa mennyt niin onse aika huonosti, että menee moottori kokonaan jo 4000km kohdalla. Siihen tietenkin saattoin vaikuttaa se että vesipumpun stefa oli mennyt hetkeä aijemmin. Kotarillakin ajelisi tuon saman 5000km vähemmällä huoltamisella. Hyvässä tapauksessa yksi männän vaihto ja sitten öljyn vaihtoja tietenkin. Ottaen huomioon sen, että minä olen cepariini tehnyt 4000km sisään koko moottori rempan. Siis alakerta ja runkolaakerit, mäntä vaihdettiin ja pyttykin hoonattiin.
Toivon ja oletan että minulla on huono yksilö ja muilla on enemmän hyviä ajeluja cepareillansa, mutta minä olen kyllä hieman pettynyt omaani.