Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
18.8.2012 16:03
-ToK- kirjoitti:-ToK- kirjoitti:Onko täällä jollakin uudenmallin derbin vaihteisto auki tai muistaako joku ulkomuistista millaiset prikat eturattaan akselin kaksi ensimmäistä ratasta vaativat? Mulla on nytten kolme prikkaa joiden paikkaa en tiedä, epäilen kuitenkin niiden kaikkien olevan vaihteistosta.
Osaako joku antaa prikkojen 18, 16 ja 17 SISÄ ja ULKO mitat, SEKÄ järjetyksen eli MINKÄ rattaiden väliin prikat kuuluvat?Eli tuosta räjäytyskuvata rattaat 8 ja 30 ja miiden väliin tulevat prikat eli ilmeisesti 18, 16 ja 17. Ihmettelen vain, että akselin paksuus on 17mm ja kahden prikan sisäreiän suuruus on 17mm, MUTTA YKSI prikka on sisäreiän suuruudeltaan 18mm!?! Kuuluuko se tuohon n. 6 akseliin ollenkaan.
TÄSSÄ RÄJÄYTYSKUVA JOSTA NUMEROT OTETTU!
http://www.easyparts.nl/showdrawing/294 ... Shaft.htmlEntä tietääkö joku miksi vaihderumpu ei pyöri eli vaihteet eivät vaihdu. Ennen purkamista pelitti hyvin.
EIkö täältä löydy ketään tosiropaajaa ? : D
18.8.2012 17:51
pirtelö kirjoitti:Jälleen lisää ongelmia -.- tiiä missä on vika ku kone menee sillei vetää eivedä vetää ei vedä silleen Vyn vyn vyn vyn vyn ymmärtäkö ?
alkaa mennä jo mielenkiinto tässä
19.8.2012 0:42
rupee jo pikkuhiljaa kyllästyttää tää "mopo on taas rikki, paska mopo" vyöry
Kyllä se varmaa jokasta rupeaa kyrsimään kun mopo ei toimi
Nyt voisit antaa vaikka vähän enemmän infoa että mitä teit mopolle ennenku alko vynvyttelee ja mitä meinaat tuolla. Milloin aiheutuu ja niin edelleen. Itte keksin ainaki kaks eri mahollisuutta tolle sun "äänelle"
19.8.2012 1:29
kaasari putsattu ja holkki magneetoon pistetty ja aiheutuu heti ku pistää käyntiin eli ei ota kierroksia kunnolla jää siihen 5 tuhannen paikkeille
19.8.2012 13:54
mikäs tos derbis mahtais olla vikana ettei lähe käyntiin? se leipos maanantaina ja uus pytty laitettii eilen yms oikein eli kaikki on samal taval ku purettaessa. Kipinää saa ja bensaa ja taitaa kastaa tulpan melkein heti vaikkei ryyppy oo päällä. Mahtaiskoha mahdollisesti läpät raottaa?
19.8.2012 14:23
_T3_ kirjoitti:mikäs tos derbis mahtais olla vikana ettei lähe käyntiin? se leipos maanantaina ja uus pytty laitettii eilen yms oikein eli kaikki on samal taval ku purettaessa. Kipinää saa ja bensaa ja taitaa kastaa tulpan melkein heti vaikkei ryyppy oo päällä. Mahtaiskoha mahdollisesti läpät raottaa?
Tulpanreiäst ku pistät bensaa ja jos ei lähe siltikä käymää ni ei oo läpistä kii. Sen jälkee alkaa menee sytytyksen puolelle tai sinne moottorii.
19.8.2012 15:33
Trokaaja kirjoitti:Miten säädän öljyn syöttöä pienemmälle? Kyllä, olen säätänyt mutterin jo tappiin.
Joku sanoi että suoraan luistista, mutta miten tuo onnistuu kun ei se anna yhtään lisää vaijeria vaikka kuinka repisi..
On sen verran rikkaalla että imaisee 1tkm koko säiliön, tai alle. Ja kyllä, olen etsinyt koko internetin läpikotaisin, enkä löydä mitään apua.
.
..
Viimeksi muokannut Trokaaja päivämäärä 23.8.2012 20:56, muokattu yhteensä 1 kerran
19.8.2012 17:01
ei lähe käyntii vaik laittaa bensaa tulpa reijästä ja kaikki pytyn osat yms on kasattu oikein ja kiristetty. kumma vaan et tulppa ui bensas heti vaik ryyppy ei oo pääl. prkle rupee usko loppuu jos koht ei käy. ja edelleen saa kipinää
19.8.2012 19:18
_T3_ kirjoitti:ei lähe käyntii vaik laittaa bensaa tulpa reijästä ja kaikki pytyn osat yms on kasattu oikein ja kiristetty. kumma vaan et tulppa ui bensas heti vaik ryyppy ei oo pääl. prkle rupee usko loppuu jos koht ei käy. ja edelleen saa kipinää
hmmmm... Tuntuuko silti iha normaalilta ku polkaset jalalla?
19.8.2012 21:13
joo tuntuu. ois vaa kiva saada toi toimimaan taas
monee kertaa katottu et jokanen piuha, letku yms on oikein mut ei vaan käynnisty. Kaasariki oli pohjasta irti mut ei auttanu
20.8.2012 17:14
pirtelö kirjoitti:kaasari putsattu ja holkki magneetoon pistetty ja aiheutuu heti ku pistää käyntiin eli ei ota kierroksia kunnolla jää siihen 5 tuhannen paikkeille
Miksihän sulla on holkki magneetossa? Ajoitukset vituillaan magneeton sörkkimisen jälkeen? Säädöt kunnossa? Tulppa huonossa kunnossa?
_T3_ kirjoitti:joo tuntuu. ois vaa kiva saada toi toimimaan taas
monee kertaa katottu et jokanen piuha, letku yms on oikein mut ei vaan käynnisty. Kaasariki oli pohjasta irti mut ei auttanu
Pienempää suutinta jos kastelee tulpan ilman ryyppyä.
Trokaaja kirjoitti:Trokaaja kirjoitti:Miten säädän öljyn syöttöä pienemmälle? Kyllä, olen säätänyt mutterin jo tappiin.
Joku sanoi että suoraan luistista, mutta miten tuo onnistuu kun ei se anna yhtään lisää vaijeria vaikka kuinka repisi..
On sen verran rikkaalla että imaisee 1tkm koko säiliön, tai alle. Ja kyllä, olen etsinyt koko internetin läpikotaisin, enkä löydä mitään apua.
.
Jep ja se on ihan saakelin normaalia että jos se vie 1l öljyä/1tkm. Ite en ainakaan lähtis säätämään pienemmälle. Sun pitäis laskea mopon kulutus monta litraa /100km ja siitä katsoa millaisella seoksella se menee ennenkuin säädät sitä. n.2,5% on varma seos millä suurin osa ajelee. Jos se vie 5L/100km bensaa ja tuon 1l/1000km öljyä niin se on aikalailla sen 2% seoksella, josta en lähtis laskemaan.
Edit: Tosissaan kannattaa ehkä lopettaa se mopoilu jos 5-15€/1000km on öljyyn liian paljon laittaa rahaa tai ostaa 4t mopo.
20.8.2012 17:33
Onko normaalia jos ajon jälkeen paisuntasäiliössä on muutamia kuplia?
20.8.2012 19:34
Saattaa kieliä jostain ongelmasta, joskaan muutamasta kuplasta ei kannata vielä mainittavasti huolestua. Jos nesteet on vaihdettu hiljattain, kuplat voivat muodostua ilmataskujen poistuessa järjestelmästä. Kuumeneeko kone normaalia enemmän? Ilmatasku saattaisi estää nesteiden normaalin kierron jolloin järjestelmä lämpenee lähelle jäähdytysnesteen kiehumispistettä. Kerääkö järjestelmä painetta?
20.8.2012 20:03
Jäähdytysnesteitä ei ole vaihdettu tänä vuonna. Ajon jälkeen säiliössä on muutamia kuplia ja jos säiliön korkin avaa niin kuuluu pieni sihahdus. Nestettä ei kuitenkaan ole hävinnyt, mopo käynnistyy normaalisti (ekalla polkaisulla) ja ei savuta lämpimänä yhtään (ei tosin kylmänäkään paljoa).
20.8.2012 21:21
mikäköhän mahtaa olla derbissä kun tuppaa vähä pätkimää tuo kaasu ja sammuilemaa. ainaki sillo kun kallistaa mopoa vasemmalle..
Viimeksi muokannut jeremo- päivämäärä 21.8.2012 22:35, muokattu yhteensä 2 kertaa