Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Puch-moottoriset Tunturit

20.11.2011 22:50

Olihan se kohokammion pohja sinun haussasi: http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=0981100R+96Käsittääkseni menee myös normi PHBGseen vaikkei olisi racing malli.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

21.11.2011 18:58

Osaako joku sanoa mikä etunapa tuo on kuvia gallerias onko leleu vai mailard

Re: Puch-moottoriset Tunturit

21.11.2011 23:32

J.Tuominen kirjoitti:Osaako joku sanoa mikä etunapa tuo on kuvia gallerias onko leleu vai mailard

Ei ainakaan leleulta vaikuta :roll:

Re: Puch-moottoriset Tunturit

22.11.2011 16:56

Maillard siinähän.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

22.11.2011 18:13

Throttle kirjoitti:Maillard siinähän.

Kiitos tästä onneksi en tilannut kaksia leleun kenkiä.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

23.11.2011 23:55

huomenna lähtisi tilaus puchshopista.
Jos joku haluaa tula tilaukseen mukaan niin pistäkää yv:tä

Re: Puch-moottoriset Tunturit

26.11.2011 15:52

Nappasimpa sylinterin irti, väljää on, kiertokanki ei heilu, mutta. Koitan pistää sylinterii takas paikallee ni männänrenkaat ottaa kii. Mitäs mää teen? Pistin muovipussin koko hoidon päälle ettei mee paskaa sisään.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

26.11.2011 15:55

Kakstahdin männässä on sellaset tapit siellä männänrenkaiden urissa, ja männänrenkaat katkokset pitää olla niiden tappien kohdalla. Muuten ne renkaat ei mee tarpeeks alas, ja mäntä ei mee pyttyyn. Joten pyörittele niitä renkaita niin kauan että löydät ne tapit, ja omasta mielestä helpoin on tehä niin, että pitää männän pyttyyn, (sillee etä renkaat on siellä sisällä) ja sitte laittaa pytyn pinnapulttien varaan, laittaa männän kietariin kiinni, sokat siihen yms. ja sitten vaan pytty ja kansi kiinni.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

26.11.2011 16:19

Ite teen niin tunassa (jossa pytty on suhteellisen kevyt) että mäntä kiinni kiertariin, sen jälkeen männänrenkaat kohilleen (ettii sen tapin katkoskohtaan) ja sitten tungen sen pytyn siihen päälle, ja puristelen ne männänrenkaat sinne pytyn sisään. Kannattaa laittaa pytyn sisälle öljyä/vaseliinia, niin menee se mäntä helpommin sinne pyttyyn. PVn pytyissä itse käytän tuota Reetuhain tekniikkaa, koska se PV pytty painaa niin vietävästi.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

26.11.2011 17:02

Ja tietenkin yksrenkainen on helppompi laittaa vaikka olis mäntä kietarissa, kun siinä on vaan se yks kohdalleen laitettava männärengas.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

26.11.2011 17:17

Se vaan että siinä on kaksrenkanen ja totta kai yks katkes D:< Ja sit viel hukkasin yhen mutterin, piti käyttää mutterii pakoputkesta ja ny kuulostaa ontolta. Taidan jättää sen rauhaan ennen ku voi tilata uudet mutterit ja renkaat. Se sylinteri on muuten aika ruosteinen ulkoa, kannattaako porauttaa vai ostanko uuden?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

26.11.2011 17:20

Eihän se nyt mitään vaikuta vaikka se on ulkopuolelta ruosteessa, yleensä vanhat ilmajäähypytyt onki ruosteessa ulkoo. Porautuksee vaa.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

27.11.2011 13:02

Noni, se pytyn mutteri löyty. Kannattaako ees koittaa käyntiin yhel männänrenkaal?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

27.11.2011 13:17

No ei oikeestaan. Puritukset niin huonot että tuskin lähtis.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

27.11.2011 18:57

Se ny viel et tarviiko pytyn kannelle tehä mitää?